
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών στη second-hand αγορά, με την πρόσφατη δραστηριότητα να εστιάζει και στα δεξαμενόπλοια αλλά περισσότερο στα bulk carriers.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, την εβδομάδα με πέρας την 9η Φεβρουαρίου, σε ελληνικά χέρια πέρασε το eco MR δεξαμενόπλοιο «Dong-a Triton», χωρητικότητας σχεδόν 50.000 dwt και ναυπηγημένο στη Νότια Κορέα το 2015, έναντι $37,5 εκατ. Επιπλέον, τα MR tankers «Cape Camden» και «Cape Corfu» βρέθηκαν στο επίκεντρο άλλης συμφωνίας. Τα δεξαμενόπλοια αυτά διαθέτουν χωρητικότητα περίπου 38.000 dwt και έχουν κατασκευαστεί στη Νότια Κορέα το 2009. Το κόστος απόκτησής τους ήταν $22 εκατ. για το καθένα.
Παράλληλα, κρεσέντο επενδύσεων έλαβε χώρα και στη δευτερογενή αγορά των bulk carriers, με ιδιαίτερη έμφαση στα μεγαλύτερα μεγέθη. Στον ελληνόκτητο στόλο εισέρχονται έξι Very Large Ore Carriers (VLOC) κινεζικής ναυπήγησης. Τα πρώτα τέσσερα αποκτήθηκαν έναντι περίπου $65 εκατ. έκαστο και διαθέτουν χωρητικότητα περίπου 209.000 dwt. Πρόκειται για σύγχρονα πλοία ναυπηγημένα το 2020 και το 2021 τα οποία είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Τα υπόλοιπα δύο αποκτήθηκαν από δεύτερη εταιρεία ελληνικών συμφερόντων έναντι περίπου $128 εκατ. Τα πλοία κατασκευάστηκαν το 2019 και διαθέτουν χωρητικότητα περίπου 208.000 dwt.
Επιπλέον, ένα Capesize χωρητικότητας 181.392 dwt πέρασε σε ελληνικά χέρια βάσει της Allied. Το πλοίο είχε κατασκευαστεί στην Ιαπωνία το 2013 και το κόστος απόκτησής του ανέρχεται σε περίπου $34 εκατ.
Πέραν των προαναφερθέντων, το Panamax «Oinoussian Virtue» χωρητικότητας 77.000 dwt και ναυπηγημένο το 2008 στην Ιαπωνία, το Ultramax «Ocean Venus» χωρητικότητας 61.500 dwt και ναυπηγημένο το 2012 στην Ιαπωνία και το Handysize «Jacob Selmer» χωρητικότητας 35.000 dwt και ναυπηγημένο το 2011 στην Κίνα αποκτήθηκαν από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Τέλος, σε ευρύτερο πλαίσιο, βάσει της Allied, εντός του έτους έχουν αλλάξει χέρια στη second-hand αγορά 185 πλοία χωρητικότητας 14,5 εκατ. dwt, εκ των οποίων τα 94 είναι bulk carriers και τα 58 δεξαμενόπλοια.
Πηγή: naftikachronika.gr