Tsakos Energy Navigation: Πρόσω σε πράσινη ανανέωση του στόλου της

Τετ, 24/01/2024 - 19:49

Πρόσω ολοταχώς, για να έχει διαμορφώσει έναν πράσινο στόλο μέχρι το 2030, έχει βάλει η Tsakos Energy Navigation.

Η μακροβιότερη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο δρ. Νίκο Τσάκο έχει ξεκινήσει να επενδύει σε δεξαμενόπλοια με διπλά καύσιμα LNG σε μια προσπάθεια να χτίσει σταδιακά έναν 100% “πράσινο στόλο” μέχρι το 2030.

Στο πλαίσιο αυτό χθες ανακοίνωσε την πώληση του του δεξαμενόπλοιου suezmax Eurochampion 2004, κατασκευής 2005. Το πλοίο είχε πάρει το όνομά του προς τιμή της κατάκτησης από την Ελλάδα του Euro 2004 στο ποδόσφαιρο.

Παράλληλα ολοκληρώθηκαν οι παραδόσεις των τεσσάρων νεόκτευκτων duel fuel με LNG δεξαμενόπλοιων τύπου aframax. Ειδικότερα ολοκληρώθηκαν οι παραδόσεις των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων  των Chios DF και Ithaki DF. Πρόκειται για μια σειρά πλοίων  υψηλής τεχνολογίας και οικολογικού σχεδιασμού που κατασκευάστηκαν για μακροχρόνια απασχόληση σε μεγάλο πετρελαϊκό όμιλο.

Όσον αφορά το Eurochampion 2004 το οποίο ήταν ελεύθερο χρέους, θα συνεισφέρει περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια στα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας με τη διοίκηση να βρίσκεται σε συνεχείς συζητήσεις για περαιτέρω τέτοιες πωλήσεις στο εγγύς μέλλον.

“Η πώληση του Eurochampion 2004 και παραλαβή  των δύο νεόκτευκτων  αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο για την TEN, καθώς αναδεικνύει τη δέσμευση της εταιρείας για ανανέωση του στόλου συνδυάζοντας κερδοφόρες πωλήσεις πλοίων με παραδόσεις “πράσινων” πλοίων υψηλής ποιότητας με μακροπρόθεσμα ναυλοσύμφωνα”, σχολίασε ο κ. Γιώργος Σαρόγλου, Πρόεδρος και COO της TEN.

“Το Eurochampion 2004 έχει υπηρετήσει καλά την εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια και ευχόμαστε στους νέους ιδιοκτήτες του “ήρεμες θάλασσες” στα ταξίδια του. Με την παράδοση όλων των πλοίων που κινούνται με LNG, η διοίκηση θα συνεχίσει να διερευνά ευκαιρίες ανάπτυξης τόσο στο μέτωπο των νεότευκτων όσο και των μεταχειρισμένων πλοίων, διατηρώντας παράλληλα το ενδιαφέρον της για στρατηγικές πωλήσεις, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη μετάβαση του στόλου στο μέλλον”, κατέληξε ο κ. Σαρόγλου.

Στο ναυπηγικό της πρόγραμμα εντάσσονται έξι eco δεξαμενόπλοια τα οποία αναμένεται να τα παραλάβει σταδιακά μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Επισημαίνεται ότι η εταιρεία και το 2023 είχε προχωρήσει σε πωλήσεις παλαιότερων πλοίων του στόλου της, ενώ πρόσφατα σύμφωνα με πληροφορίες η ΤΕΝ αγόρασε πέντε σύγχρονα eco δεξαμενόπλοια εκ των οποίων τέσσερα είναι τύπου aframax και ένα suezmax.

Η ΤΕΝ

Η TEN, ιδρύθηκε το 1993 και γιορτάζει φέτος τα 30 χρόνια της ως εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, είναι μία από τις πρώτες και πιο καθιερωμένες δημόσιες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο. Ο διαφοροποιημένος ενεργειακός στόλος της TEN αποτελείται σήμερα από 67 πλοία διπλού κύτους, συμπεριλαμβανομένων δύο δεξαμενόπλοιων DP2 shuttle, δύο πλοίων suezmax με εξοπλισμό scrubber και δύο υπό κατασκευή δεξαμενόπλοιων προϊόντων MR με εξοπλισμό scrubber, που αποτελούν ένα μείγμα δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου, δεξαμενόπλοιων προϊόντων και πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, συνολικής χωρητικότητας 8,2 εκατομμυρίων dwt.

Αντώνης Τσιμπλάκης • atsimplakis@naftemporiki.gr

 

Σχετικά Άρθρα