Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Χίου με ομόφωνη απόφαση αντιδρά στη μετατροπή του σε Πειραματικό δια της επιβολής.
Σε σχετική ανακοίνωση των δασκάλων τονίζονται τα εξής:
«Ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε καλά ότι ένα σχολείο είναι αποτελεσματικό όταν υπάρχει αυτοδέσμευση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας να εργαστούν για τον κοινό σκοπό και όχι με επιβολή. Η αντίθεση βασίζεται σε αρνητικά σημεία που θα αλλάξουν τη μορφή, τη δράση και την αποστολή του σχολείου.
Συγκεκριμένα είμαστε αντίθετοι με την κατάργηση των γεωγραφικών περιορισμών για την εγγραφή μαθητών, αφού τα παιδιά θα επιλέγονται με κλήρωση και όχι με βάση το σχολείο της γειτονιάς τους γεγονός που, εκτός από την ταλαιπωρία που θα υποστούν οι γονείς, είναι αρνητικό για την κοινωνικοποίηση τους.
Αντιτιθέμεθα επίσης με τη μορφή εξωτερικής αξιολόγησης που βασίζεται στην αποδοτικότητα των μαθητών και στη συμμετοχή τους σε ομίλους δραστηριοτήτων, περιορίζοντας έτσι το περιεχόμενο και τους στόχους της εκπαίδευσης. Τονίζουμε ότι άλλο ζήτημα είναι να αξιολογείται η εκπαιδευτική διαδικασία και άλλο να χρησιμοποιείται η αξιολόγηση για τη δημιουργία σχολείων δύο ταχυτήτων.
Τονίζουμε ότι η επιπλέον χρηματοδότηση που απαιτείται στα πειραματικά σχολεία δεν είναι εξασφαλισμένη αφού αναζητείται από τα διασυνδεδεμένα ΑΕΙ και συχνά από χορηγίες.
Επισημαίνουμε ότι στο νησί της Χίου δεν υπάρχει Παιδαγωγικό τμήμα για να δικαιολογήσει τον ουσιαστικό στόχο ενός ΠΕΙ.Σ., που είναι η συνεργασία με φοιτητές και η προαγωγή του ερευνητικού έργου.
Δεν υπάρχει Πειραματικό Γυμνάσιο ώστε να υπάρχει συνέχεια.
Η κατάργηση των οργανικών θέσεων δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο για τους εκπαιδευτικούς της μονάδας αφού πλήττει και την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Για να λειτουργήσει ένα σχολείο ως κοινότητα μάθησης προϋποθέτει τη συνέχεια και τη σταθερότητα της ομάδας. Ως εκ τούτου γίνεται προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση και η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, σχολείων για «λίγους» και «εκλεκτούς». Βασικός ρόλος και στόχος του σχολείου είναι να δέχεται μαθητές χωρίς διακρίσεις με σκοπό την ολόπλευρη μόρφωση τους, την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους και την κοινωνικοποίηση τους.
Αν επιβληθεί ο χαρακτηρισμός του σχολείου μας ως Πειραματικού, καταστρατηγείται ο ρόλος του Δημόσιου Σχολείου που αφορά σε όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις και εμποδίζεται η λειτουργία του σχολείου.
Προτείνεται δε, η ίδρυση ενός ΝΕΟΥ Πειραματικού Σχολείου στη Χίο και όχι ο χαρακτηρισμός ενός υφιστάμενου σχολείου, καταργώντας χωροταξικά όρια και οργανικές θέσεις».