Διαφωνεί και η ΑΔΕΔΥ με τα πειραματικά σχολεία

ΚΑΙ ΒΑΛΛΕΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ Δ/ΝΤΩΝ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟ 8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ 3ο ΓΕΛ
Πέμ, 08/04/2021 - 11:00

Ετσιθελικά στη Χίο επελέγησαν  να λειτουργήσουν ως πειραματικά το 8o δημοτικό σχολείο και το 3o ΓΕΛ με αποφάσεις των αντίστοιχων Δ/ντων εκπαίδευσης, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ε.Γ. του Ν.Τ. Χίου της ΑΔΕΔΥ, η οποία διαφωνεί με τη λειτουργία τέτοιων σχολείων, εκτιμώντας ότι δεν συμβάλλουν στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης, αλλά στη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων.

Αναλυτικά αναφέρει:

"Με τα σχολεία να παραμένουν κλειστά, με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να είναι χαμένοι στην τηλεκπαίδευση, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα εφαρμόζουν τον νόμο 4692/2020 με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» και «καλούν» τους Συλλόγους Διδασκόντων όλων των δημοτικών της χώρας, να αποφασίσουν αν θέλουν το σχολείο τους να χαρακτηριστεί σαν «Πρότυπο» ή «Πειραματικό».

Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού.

Τον επιταχυντή της κυβερνητικής  αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στη Χίο, ανέλαβε να τον παίξει ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης , ο οποίος, παρά και ενάντια στην εκφρασμένη θέληση του συλλόγου διδασκόντων και του διευθυντή του 8ου δημοτικού σχολείου , που αρνήθηκαν εγγράφως  τη μετατροπή του σχολείου σε πειραματικό, εκείνος συνεχίζει να το προτείνει.

Προσπαθεί να επιβάλλει  με αυταρχισμό την κυβερνητική πολιτική, αποκλείοντας με διάφορες σαθρές δικαιολογίες τα μέλη του ΔΣ του συλλόγου δάσκαλων και επιτιθέμενος με σκαιό τρόπο σε παριστάμενο συνδικαλιστή, “εσύ ακόμη δεν βγήκες από το αυγό για να μου υψώνεις την φωνή” του είπε, από προγραμματισμένη τηλεδιάσκεψη με το σύλλογο διδασκόντων, γυρίζοντας την πλάτη στις αποφάσεις  της  ΔΟΕ , που τους καλεί ως μέλη της,  να μην πάνε κόντρα στις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των συναδέλφων, αποδεικνύοντας ότι αποτελούν ξένο σώμα για τους εκπαιδευτικούς.

Στην ίδια λογική κινήθηκε και Δ/ντης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποδεικνύοντας αμφότεροι την παιδαγωγική που υπηρετούν οι ίδιοι και η κυβέρνηση που τους τοποθέτησε σε αυτές τις θέσεις .

Την «παιδαγωγική» του αυταρχισμού, της τρομοκρατίας και του γράφω στα παλιά μου τα παπούτσια τις δημοκρατικές διαδικασίες των συλλόγων διδασκόντων. 

Αναρωτιόμαστε τι σόι «πειραματικά» θα στήσουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες

Η ΕΓ Χίου της ΑΔΕΔΥ ,καταδικάζει απερίφραστα τη στάση του Διευθυντή Α/μιας εκπ/σης Χίου, καθώς και του Δ/ντη Β/μιας εκπ/σης  και  υπενθυμίζει ότι στα πειραματικά /πρότυπα σχολεία ανάμεσα σε πολλά ισχύουν και τα παρακάτω βασικά , για να γνωρίζουν όλοι/ες τι προωθούν οι επιμελείς ανά την επικράτεια διευθυντές εκπαίδευσης είτε της Α/μιας είτε της Β/μιας στο όνομα της κυβέρνησης της ΝΔ.  

  1. Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ΧΑΝΟΥΝ την ΟΡΓΑΝΙΚΗ τους θέση (άρθρο 19 παρ.15 του Ν.4692/2021).Οι εκπαιδευτικοί στα Πρότυπα – Πειραματικά Σχολεία θα τοποθετούνται όχι με οργανική θέση αλλά επί θητεία.
  2. Αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που απερρίφθη από τον κλάδο κατά 90% και βάλε.
  3. Τα σχολεία αυτά θα διοικούνται από μια ειδική, πανίσχυρη Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) Η Δ.Ε.Π.Π.Σπου διορίζεται εξολοκλήρου από το υπουργείο, μεριμνά «για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών», και χρηματοδοτήσεων.
  4. Χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς. Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Στα σχολεία που θα γίνουν Πρότυπα – Πειραματικά επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου. Γίνεται υποχρεωτική μετακίνηση των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών, στην εκπαιδευτική τους διαδικασία, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.
  5. Διδακτικό ωράριο σε αμφισβήτηση. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., μπορεί να τροποποιείται το διδακτικό ωράριο των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Π.Σ. και ΠΕΙΡ.Σ. (παράγραφος 23 του Άρθρου 19).
  6.  Τέλος, για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του Δήμου, του συλλόγου γονέων, συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβούλιου στήριξης του σχολείου (Άρθρο 22).

 

Η ΕΓ Χίου της ΑΔΕΔΥ καλεί τα σωματεία των εκπαιδευτικών να μην αφήσουν να περάσουν οι αυταρχικές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης και των διοικητικών οργάνων της.

 Καλεί τους γονείς και του 8ου δημοτικού, του 3ου ΓΕΛ και όλων των σχολείων να αντιδράσουν και να απαιτήσουν πραγματικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, καθώς  και την   ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου όλων των παιδιών ανεξαιρέτως, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία. 

Να μην αφήσουν στις πλάτες των παιδιών και των μαθητών τους να εφαρμοστούν τα πειράματα του σχολείου της αγοράς και του ανταγωνισμού, του σχολείου των πληβείων και των πατρικίων και με τη βούλα.

Σχετικά Άρθρα