
Να πάρουν την υπόθεση της κυκλοφοριακής παιδείας των νέων γενεών στα χέρια τους αποφάσισαν το Τμήμα Τροχαίας Χίου και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που οργανώνουν για τη φετινή σχολική χρονιά σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα σχολεία ξεκινώντας από τους μαθητές της Γ’ Δημοτικού και φτάνοντας μέχρι εκείνους του Λυκείου.
Χθες σε συνάντηση που είχαν ο Γιάννης Αραμπατζής, Δ/της της Τροχαίας με τους Δ/ντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, Αρ. Κελεπερτζή και Ευτυχία Βλυσίδου, αντίστοιχα, τέθηκε το πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων, σχετικών με την οδική ασφάλεια, το οποίο προτάθηκε να επαναλαμβάνεται ετησίως, ώστε να λαμβάνουν οι μαθητές τα κατάλληλα ερεθίσματα, σε διάφορες φάσεις της πορείας τους μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα και να διαμορφώσουν έτσι οδική συνείδηση και συνεπακόλουθα σωστή οδική συμπεριφορά.
Ειδικότερα:
1)Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Δημοτικού, θα πραγματοποιούν επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Χίου, όπου θα τους παρέχονται σχετικές συμβουλές από Αξιωματικό της Τροχαίας
2)Οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού, θα ακολουθούν αντίστοιχο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής (ίσως στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης), που θα ολοκληρώνεται με σχετική παρουσίαση για την οδική ασφάλεια, από Αξιωματικό της Τροχαίας
3)Θα διενεργείται ετησίως, λογοτεχνικός και εικαστικός διαγωνισμός για μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού, με συγγραφή εκθέσεων και ποιημάτων και τη δημιουργία ζωγραφιών με θέμα την οδική ασφάλεια, επιβραβεύοντας τα καλύτερα έργα, με πρώτο βραβείο να παρέχεται στο μαθητή/μαθήτρια η βιωματική εμπειρία μιας περιπολίας μαζί με το πλήρωμα του περιπολικού του Τμήματος Τροχαίας και δεύτερο βραβείο να προσφέρεται
ένα προστατευτικό κράνος.
4)Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου, θα ακολουθούν πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής, που θα ολοκληρώνεται με παρουσίαση για την οδική ασφάλεια, από Τροχαίας, ακολουθούμενη από βιωματική δράση στην πόλη της Χίου. Η δράση αυτή θα διενεργείται σε συνεργασία με τον Παγχιακό σύλλογο ΑΜΕΑ και θα περιλαμβάνει κίνηση των μαθητών στους δρόμους της πόλης με αναπηρικά αμαξίδια, πατερίτσες, καρότσια μωρών κλπ. ώστε να αναδειχθούν τα προβλήματα που παρουσιάζονται από τα παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα σε πεζοδρόμια, πεζοδρόμους, διαβάσεις πεζών και ράμπες ΑΜΕΑ και να εμπεδωθεί στα παιδιά νοοτροπία σεβασμού των λοιπών χρηστών των δρόμων της πόλης. Παράλληλα, οι μαθητές θα είναι εφοδιασμένοι με σημειώματα υπό μορφή «κλήσεων», που θα επιδίδονται στους παρανομούντες οδηγούς, κάνοντάς τους ανάλογες συστάσεις.
5)Οι μαθητές του Λυκείου, θα παρακολουθούν παρουσίαση για την οδική ασφάλεια, από ανθρώπους που υπήρξαν θύματα τροχαίων ή υπέστησαν απώλεια δικών τους ανθρώπων από τροχαία ατυχήματα, υπό το συντονισμό Αξιωματικού Τροχαίας.






































