Την αντίδραση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου προκαλεί η εισήγηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου για τη μετατροπή ου 2ου δημοτικού Σχολείου Χίου σε πειραματικό. Σε συνέντευξή της στην "Αλήθεια" η Πρόεδρος του Συλλόγου, Αγγελίνα Σκουφάλου, επεσήμανε ότι παρόλο που υπήρχε αρνητική γνωμοδότηση των εκπαιδευτικών του σχολείου η Διεύθυνση κατέθεσε την συγκεκριμένη εισήγηση στο υπουργείο Παιδείας.
Ο Σύλλογος διαφωνεί με τη μετατροπή σχολείων σε πειραματικά θεωρώντας ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα στην μαθητική κοινότητα, που αφού όπως σημειώνει μαθητές θα πρέπει να μετακινηθούν σε σχολεία άλλων περιοχών, ενώ διαφωνεί -όπως είπε η κα Σκουφάλου- και με τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, χτυπώντας κατάφορα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών διαχωρίζοντάς τα σε «άριστους» και «κακούς» μαθητές.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του συλλόγου:
“Θεατές στο ίδιο έργο γινόμαστε για άλλη μια φορά με την μετατροπή των σχολείων «ετσιθελικά» σε Πειραματικά σχολεία. Αυτή τη φορά έγινε ενημέρωση από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης σε τρία Δημοτικά Σχολεία τα οποία προτάθηκαν ως υποψήφια πειραματικά με βάση το φετινό ΦΕΚ (705 τ.Β’ (10/2/2023).
Ενώ ο Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης διαβεβαίωσε τους συναδέλφους στη συνάντηση που είχε μαζί τους, ότι θα ακολουθηθούν δημοκρατικές διαδικασίες και θα σεβαστεί την όποια απόφαση των συλλόγων διδασκόντων, τους διαβεβαίωσε σήμερα ότι θα προχωρήσει να προτείνει ως πειραματικό το 2ο Δημοτικό Σχολείο Χίου, ακόμα και τη στιγμή που το ίδιο το ΦΕΚ κάνει λόγο για «δήλωση ενδιαφέροντος» και όχι υποχρεωτικότητα και χωρίς μάλιστα να έχουν ενημερωθεί οι γονείς για το πραγματικό περιεχόμενο και τις συνθήκες των Πειραματικών σχολείων.
Πήγε περίπατο και η Δημοκρατία και ο σεβασμός!
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας με την επέκταση των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων θέλει να πολλαπλασιάσει τα σχολεία που θα υλοποιούν τις αντιεκπαιδευτικές της πολιτικές. Στην ουσία θέλουν να φτιάξουν σχολεία πολλών ταχυτήτων, χτυπούν κατάφορα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών διαχωρίζοντάς τα σε «άριστους» και «κακούς» μαθητές (Μην ξεχνάμε ότι στα Πρότυπα σχολεία, οι μαθητές δίνουν εξετάσεις για να μπουν).
Η χρηματοδότηση των Προτύπων και Πειραματικών θα γίνεται «από δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές». Οι χορηγοί μπαίνουν στα σχολεία, απαλλάσσοντας φυσικά το κράτος από την αποκλειστική ευθύνη λειτουργίας των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων. Και βέβαια είναι δεδομένο ότι για τη λειτουργία ενός τέτοιου σχολείου οι οικογένειες θα βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, όπως γνωρίζουμε ότι γίνεται στα ήδη υπάρχοντα Πειραματικά Σχολεία.
Μέσα από τα πειραματικά σχολεία, προωθείται και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, αφού οι εκπαιδευτικοί χάνουν τις οργανικές θέσεις τους και εργάζονται με θητεία ενώ αξιολογούνται και με βάση τις επιδόσεις τους μένουν ή «αποχωρούν» από το σχολείο! Έτσι, για παράδειγμα, οι εκπαιδευτικοί που έχουν προσφέρει χρόνια στο 2ο Δ.Σ. Χίου, έχουν δεθεί με τους μαθητές, γνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, θα χάσουν τις οργανικές τους και ίσως αναγκαστούν να αποσπαστούν σε άλλο σχολείο!
Παράλληλα, η επιλογή των μαθητών που θα φοιτούν στα σχολεία αυτά δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας τους, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά με κλήρωση κάτι που συμβαίνει σήμερα σε όλα τα πειραματικά σχολεία. Καταργούνται, επομένως, τα γεωγραφικά όρια των σχολικών μονάδων, χάνεται αυτό που λέμε «το σχολείο της γειτονιάς» για τα παιδιά που ζουν γύρω από αυτό.
Το ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χίου στέκεται δίπλα στα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών και:
• Καλεί τον Δ/ντή Π.Ε. Χίου να μην προχωρήσει στην πρόταση του 2ου ΔΣ Χίου αλλά και ΚΑΝΕΝΟΣ άλλου Σχολείου για να γίνουν Πειραματικά.
• Καλεί τον Δ/ντή Π.Ε. Χίου να υπερασπιστεί και να σεβαστεί τις συλλογικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων των οποίων και προΐσταται.
Η γενίκευση των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων μας αφορά όλους.”