
Στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+
Visible Teaching 4 Performance την Πέμπτη, 21/6/2018 (9:00΄-13:00΄) πραγματοποιήθηκε στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χίου εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα την «Παρατηρήσιμη Μάθηση» .
Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από τους Σχολικούς Συμβούλους και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου και το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Χίου και συμμετείχαν 76 εκπαιδευτικοί από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η έννοια της παρατηρήσιμης μάθησης σχετίζεται με θέματα που αφορούν τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που αποσκοπούν: α) Στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών, β) Στην ανάπτυξη κινήτρων των μαθητών για την μεγιστοποίηση της επίδρασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και γ) Σε παράγοντες βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Συντονιστής του σεμιναρίου ήταν ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Χίου και Σάμου, Γιάννης Ράλλης.
Ο Διευθυντής του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χίου, Γιάννης Νικήτας άνοιξε τις εργασίες του σεμιναρίου παρουσιάζοντας τη λειτουργία των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ) και το εκπαιδευτικό έργο του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χίου.
Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Δημήτρης Αντωνόγλου - Εκπαιδευτικός Πληροφορικής του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χίου και συντονιστής του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+: “Visible Teaching for Performance”. H εισήγηση του, αφορούσε στην έρευνα του ακαδημαϊκού John Hattie με θέμα την Παρατηρήσιμη Μάθηση και πώς μπορεί να εφαρμοστεί στα σχολεία.
Κατόπιν οι εκπαιδευτικοί του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χίου, Βούλγαρη Ευγενία – Εργοθεραπεύτρια και Μιχαλακοπούλου Λουίζα - Φυσικής Αγωγής εξήγησαν στο ακροατήριο πώς εφαρμόζονται στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ Χίου οι αρχές της παρατηρήσιμης μάθησης, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ Visible Teaching for Performance και την μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Χίου στη Γερμανία με θέμα την «Παρατηρήσιμη Μάθηση»
Ο Σχολικός Σύμβουλος της 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Χίου, Σταμάτης Βούλγαρης ανέλυσε το ερωτηματολόγιο ελέγχου εφαρμογής της παρατηρήσιμης μάθησης και τη σημασία του σχολικού κλίματος στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων.
Ο Σχολικός Σύμβουλος της 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Χίου Γεώργιος Καψάλης, αναφέρθηκε στις Ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές με παραδείγματα από Εννοιολογικούς Χάρτες και Ιστοριογραμμές.
Η Σχολική Σύμβουλος 47ης & 49ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής Ελένη Μοσχοβάκη, ανέλυσε τεχνικές αυθεντικής αξιολόγησης – και πώς δημιουργείται ο Φάκελος Αξιολόγησης Μαθητή (Portfolio).
Τέλος, ο Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Χίου, Νίκος Κ. Χαβιάρας, παρουσίασε την προγενέστερη γνώση των μαθητών ως παράγοντα της αποτελεσματικής μάθησης και πρότεινε στρατηγικές και παραδείγματα σύνδεσής της με τη νέα γνώση -κυρίως στα φιλολογικά μαθήματα.
Το σεμινάριο έκλεισε με ανοιχτή συζήτηση για την εφαρμογή της Παρατηρήσιμης Μάθησης στα σχολεία.








































