Γι' αυτούς που τα μόνα μποφόρ που ξέρουν είναι του... ανεμιστήρα στο γραφείο τους

Του καπ. Αλέκου Καραμούζου
Σάβ, 18/03/2023 - 07:36

Τις τελευταίες μέρες διαβάζω στα Χιώτικα ΜΜΕ για την ακαταλληλότητα του λιμανιού της Χίου.

Ποιος μπορεί να διαφωνήσει;

Είδα όμως και πολλούς άσχετους να μιλάνε και να λένε χίλιες δυο απόψεις για αυτό το πρόβλημα.

Αλήθεια τι γνωρίζει ο λιμενάρχης, ο Δήμαρχος, ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου, οι εμπειρογνώμονες (εκτός και αν είναι καπετάνιοι) κ.λπ. αφού είναι άνθρωποι που ποτέ δεν βρέθηκαν σε γέφυρα και να πλαγιοδετήσουν ένα βαπόρι;

Ολοι αυτοί τα μόνα μποφόρ που έχουν νοιώσει είναι αυτά που βγάζει ο ανεμιστήρας του γραφείου τους και τις μόνες μανούβρες πλοίων που γνωρίζουν είναι αυτές που βλέπουν από το παράθυρο του σπιτιού τους.

Στο θέμα της ασφάλειας του λιμανιού της Χίου οι μόνοι που έχουν άποψη είναι οι καπετάνιοι. Κανένας άλλος.

Διάβασα ότι το λιμάνι χρειάζεται προσκρουστήρες και εκβάθυνση.

Για την εκβάθυνση συμφωνώ μια και το βάθος βοηθάει πολύ στους χειρισμούς του πλοίου. Ομως οι προσκρουστήρες για να μπουν και να αποδώσουν χρειάζονται γερές προβλήτες πράγμα που δεν υπάρχει. Αλήθεια ποιος προβλήτας του λιμανιού της Χίου έστω και με προσκρουστήρα μπορεί να αντέξει την πίεση μετά από μια βίαιη πρόσκρουση ενός μεγάλου πλοίου; Κανένας.

Σαν καπετάνιος με αρκετά χρόνια υπηρεσίας πάνω σε γέφυρες το πρόβλημα του λιμανιού της Χίου το εστιάζω στα κάτωθι.

Οταν φυσά Βοριάς η Νοτιάς πάνω από 5 μποφόρ το πλοίο υποχρεωτικά πρέπει να περάσει τον κυματοθραύστη με μεγάλη ταχύτητα προκειμένου να μην ξεσύρει και το ρίξει ο άνεμος στα βράχια. Μόλις το πλοίο περάσει κατά το ήμισυ τον λιμενοβραχίονα πρέπει άμεσα να κάνει κράτει τις μηχανές και φούλ ανάποδα. Αν αυτό καθυστερήσει τότε η πρόσκρουση είναι βέβαιη μια και υπάρχει μεγάλη στενότητα χώρου.

Για να ελαχιστοποιήσομε το ανωτέρω πρόβλημα υπάρχουν δύο λύσεις. Επέκταση του κυματοθραύστη κατά μισό μίλι και είσοδος για πλαγιοδέτηση των πλοίων με την βοήθεια δυο ρυμουλκών ισχύος άνω των 20.000 αλόγων έκαστο. Ειδικά τα δύο ρυμουλκά θα προσφέρουν τεράστια βοήθεια σε κάθε μανούβρα ενός μεγάλου πλοίου.

Το λιμάνι της Χίου είναι πολύ μικρό για να δέχεται τόσο μεγάλα πλοία. Ότι επέμβαση και να κάνεις είναι πεταμένα λεφτά.

Η Χίος χρειάζεται ένα νέο και σύγχρονο λιμάνι έξω από τον αστικό ιστό. Καλό το λιμάνι των Μεστών αλλά λόγω αποστάσεως προβληματικό.

Η Ελλάδα δεν μπορεί να περηφανευθεί για τα λιμάνια της. Δυστυχώς σε όλα τα νησιά υπάρχει θέμα μια και όλα έχουν σχεδιαστεί στο γόνατο. Πάνω σε αυτό οι κινήσεις της πολιτείας είναι κινήσεις χελώνας.

 

Υ.Γ.: Κανένας πολιτικός από όσους πέρασαν διαχρονικά απο την Χίο δεν ασχολήθηκε σοβαρά με την κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου λιμανιού. Τα πάντα αναλώθηκαν σε προεκλογικές εξαγγελίες.

Σχετικά Άρθρα