Η ΛΑΣ για την δρομολόγηση υπέργηρων πλοίων

Τετ, 07/06/2023 - 06:51

Η ΛΑΣ Βορείου Αιγαίου κατά τη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής  της Π.Β.Α (6-6-23) έθεσε το ζήτημα της δρομολόγηση των υπέργηρων πλοίων ΔΙΑΓΟΡΑΣ και ΠΡΕΒΕΛΗ στα νησιά του Βόρειου Αιγαίου και στη γραμμή Πειραιά - Ικαρία - Φούρνοι - Σάμος - Χίος - Λέσβος - Λήμνος - Θεσσαλονίκη ή Καβάλα. 

Τονίζοντας ότι:

"Οι κάτοικοι των νησιών του Βόρειου Αιγαίου βιώνουν ένα ακόμα επεισόδιο της «αναβάθμισης» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνών», αφού με τη συναίνεση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας της κυβέρνησης της ΝΔ δρομολογήθηκαν  τα υπέργηρα πλοία «Πρέβελης» (43 ετών) και  «Διαγόρας»(33 ετών)  για να εκτελούν δρομολόγια -μεσούσης- της καλοκαιρινής - τουριστικής περιόδου σ’ όλα τα νησιά του Βορειανατολικού Αιγαίου, προς τους λιμένες Θεσσαλονίκης και Καβάλας  με χρονική διάρκεια ταξιδιού που φτάνει από της 24 μέχρι της 26 ώρες!

Επί π.χ. Σάμος- Σαλονίκη με το  ΔΙΑΓΟΡΑΣ 20 ώρες!

Χίος - Σαλονίκη με το ΔΙΑΓΟΡΑΣ 17 ώρες!

Σάμος - Σαλονίκη με το ΠΡΕΒΕΛΗ 22 ώρες!

Χίος - Σαλονίκη με το ΔΙΑΓΟΡΑΣ 19ώρες!

Όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις (ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ), που λειτούργησαν με βάση και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και που δίνουν τις στοιχειώδης  το ελεύθερο στις εφοπλιστικές εταιρείες να βάζουν όποια πλοία θέλουν, όποτε θέλουν και με όποια σύνθεση πληρωμάτων θέλουν, λειτούργησαν, με γνώμονα την αύξηση των κερδών τους και παρά τις κρατικές επιδοτήσεις που παίρνουν από τη φορολογία του ελληνικού και των κατοίκων των νησιών του Β. Αιγαίου.

«Το επιτελικό κράτος» της Ν.Δ., που δεν μπορεί να εξασφαλίσει τις στοιχειώδη υποδομές στην αντισεισμική, αντιπλημμυρική και αντιπυρική θωράκιση, καθώς και την υγειονομική στελέχωση των μονάδων υγειάς των νησιών, δίνει ένα  ακόμα χτύπημα με τη δρομολόγηση  πλοίων που:

• Δεν  μπορούν να εξυπηρετήσουν τις σύγχρονες ανάγκες των πολιτών στις θαλάσσιες μεταφορές.

• Βάζουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές τόσο του πληρώματος, όσο και των επιβατών, αφού έχουμε νωπές τις μνήμες από το έγκλημα του «Express Σαμίνα» και αρνούμαστε να συμβιβαστούμε με την αναμονή για βελτίωση της κατάστασης, όταν και όποτε αυτό βολεύει την κερδοφορία των ακτοπλοϊκών ομίλων, ζητώντας πριν φτάσουμε να θρηνούμε στα «Τέμπη του Αιγαίου».

• Υποθηκεύουν τις όποιες προσπάθειες γίνονται για την ανάπτυξη της επισκεψιμότητας των νησιών κατά τους θερινούς μήνες, αφού το επίπεδο υπηρεσιών και μεταφοράς είναι υποβαθμισμένο  και το κόστος μεταφοράς επιβατών και μεταφορικών μέσων πανάκριβο.

Απαιτούμε:

• Να εξασφαλιστεί -με σύγχρονα και ασφαλή πλοία- η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας με τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα και το Βόρειο Αιγαίο.

• Τα δρομολόγια να αφορούν δρομολόγια τακτικής σύνδεσης νησιωτικού προορισμού και όχι «διαδρομή κρουαζιερόπλοιου».

Για μια ακόμα φορά τονίζουμε ότι ο λαός των νησιών μας, έχει συμφέρον να παλέψει για  να υλοποιηθεί η πρόταση του ΚΚΕ:

• Για βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έτσι που να γίνεται σεβαστό το δικαίωμα των νησιωτών και των επισκεπτών τους, σε ασφαλείς και γρήγορες συγκοινωνίες με δρομολόγια πλοίων τακτικής σύνδεσης και φθηνό εισιτήριο.

• Παλεύουμε για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες για ασφαλή και φτηνή μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων. Μιας πολιτικής, που οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα συγκοινωνιών.

• Μόνο έτσι θα γλυτώσουμε από τα πανάκριβα ναύλα που τρώνε το εισόδημα μας. Θα μπορούμε να πάμε διακοπές με την οικογένεια μας χωρίς να δαπανούμε ένα και πλέον μισθό μόνο για εισιτήρια.

Είναι στο χέρι μας, με τους συντονισμένους αγώνες μας και με ισχυρό ΚΚΕ, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών".

 

 

 

Σχετικά Άρθρα