Επανέρχεται η Κινηματογραφική Λέσχη στο Περιβόλι

Τρί, 15/06/2021 - 16:00

Από αύριο ξεκινά το θερινό πρόγραμμα προβολών της Κινηματογραφικής Λέσχης Χίου στο Περιβόλι στον Κάμπο, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, λόγω κορωνοϊού, ανάμεσα στα οποία και η χρήση της μάσκας που είναι υποχρεωτική.

Η πρώτη ταινία της σεζόν είναι η αστυνομική, νοτιοκορεάτικη του 2003, «Μνήμες Φόνων», που θα προβληθεί στις 9 μ.μ.

Προβολές θα γίνονται κάθε Τετάρτη την ίδια ώρα μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου.

Ακολουθούν αναλυτικές αναφορές για τις πρώτες 3 ταινίες της περιόδου:

Μνήμες Φόνων/Salinui Chueok / Memories of Murder

Αστυνομική / Νοτιοκορεατική / 2003 / 127'

Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν-Χο

Σενάριο: Μπονγκ Τζουν-Χο, Σουνγκ Μπο Σιμ

Πρωταγωνιστούν: Σονγκ Κανγκ-Χο, Κιμ Σανγκ-Κιούνγκ, Σονγκ Τζάε-Χο

Δύο αστυνομικοί παλιάς κοπής αναζητούν ανεπιτυχώς το δράστη μιας σειράς βίαιων φόνων σε μια μικρή επαρχία της Νοτίου Κορέας τη δεκαετία του '80. Η άφιξη ενός ντετέκτιβ από την πρωτεύουσα, ο οποίος βασίζεται στη μεθοδική έρευνα, θα προκαλέσει τη ζήλεια και τον ανταγωνισμό τους, όσο όμως τα πτώματα των γυναικών αρχίζουν να πληθαίνουν και η σύλληψη κι η ανάκριση των υπόπτων πέφτει στο κενό, θα οδηγήσει όλους τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση στην απελπισία.

Πρόκειται για το «άγνωστο» αριστούργημα του Μπονγκ Τζουν-Χο (Παράσιτα), βασισμένο στην αληθινή ιστορία του πρώτου serial killer της Νότιας Κορέας, ο οποίος έδρασε από το 1986 έως το 1991, σκοτώνοντας δέκα γυναίκες και δεν εντοπίστηκε μέχρι το 2019. Η σκηνοθεσία και το σενάριο είναι υποδειγματικά σκιαγραφώντας την αντίθεση ανάμεσα στους απλοϊκούς ντόπιους ντετέκτιβ και τον αντίστοιχο «διανοούμενο» από τη Σεούλ και την αλήθεια ως μία άπιαστη ιδέα.  Παράλληλα, γλαφυρή είναι η αναπαράσταση της ταραχώδους εκείνης εποχής για την Κορέα, που προσπαθούσε να απεμπλακεί από το απολυταρχικό - μιλιταριστικό καθεστώς των προηγουμένων ετών. Το φινάλε απευθύνεται όχι μόνο στον θεατή αλλά και στον δολοφόνο, που το 2003 διέφευγε ατιμώρητος, ένας κοινότοπος άνθρωπος, όπως είναι συνήθως τα διακεκριμένα τέρατα.

Ο Απόστρατος

Δραματική/ Ελληνική/ 2019/ 99’

Σκηνοθεσία - Σενάριο: Ζαχαρίας Μαυροειδής

Πρωταγωνιστούν: Γιώτα Φέστα, Θανάσης Παπαγεωργίου, Μιχάλης Σαράντης, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος

Ο Άρης, ένας τριαντάρης εισαγωγέας μηχανών εσπρέσο στα όρια της χρεοκοπίας, μετακομίζει από τη Γλυφάδα στου Παπάγου, στο σπίτι του εκλιπόντος παππού του, ο οποίος ήταν απόστρατος αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού. Ενώ προσπαθεί να ορθοποδήσει οικονομικά, ξανασμίγει με παιδικούς φίλους αλλά και με έναν πρώην συναγωνιστή του παππού του, την ιστορία του οποίου αρχίζει να ανακαλύπτει με περιέργεια και απανωτές εκπλήξεις.

Η ταινία απέσπασε τα Βραβεία Κοινού και Νεότητας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, καθώς προσεγγίζει με εύστοχο και ευρηματικό τρόπο την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Αναγνωρίσιμες καταστάσεις, ρεαλιστικοί διάλογοι και ζωντανοί χαρακτήρες μετατρέπουν τις περιπέτειες του Άρη σε ένα κινηματογραφικά ορθογραφημένο σχόλιο πάνω στην καθημερινότητα της κρίσης. Διότι όλα όσα περιτριγυρίζουν τον ήρωα (η συνοικία του Παπάγου, ο στρατιωτικός παππούς, ο κομμουνιστής φίλος του) φέρνουν στο προσκήνιο μια αόρατη αντιπαράθεση που βιώνει, λόγω των πρόσφατων κοινωνικών αναταραχών, η Ελλάδα: τη σχέση της με το παρελθόν - ο Εμφύλιος, η Μεταπολίτευση, οι παχιές αγελάδες επί ΠΑΣΟΚ και η σύνδεσή τους με το χρεοκοπημένο παρόν

Με κομμένη την ανάσα/ Α bout de Souffle/ Βreathless

Σινεφίλ/ Γαλλική/ 1960/ 89’

Σκηνοθεσία - Σενάριο: Ζαν Λυκ Γκοντάρ

Πρωταγωνιστούν: Ζαν Πολ Μπελμοντό, Τζιν Σίμπεργκ

Ένας απατεώνας, ο Μισέλ, κλέβει ένα αμερικανικό αυτοκίνητο στη Μασσαλία, πυροβολεί και σκοτώνει κατά λάθος έναν αστυνομικό και καταφεύγει απελπισμένος και κυνηγημένος στο Παρίσι. Εκεί, συναντά μια πανέμορφη Αμερικανίδα, την Πατρίτσια, και ενώ ο Μισέλ καταζητείται από την αστυνομία, προσπαθεί να την κάνει να τον αγαπήσει και να το σκάσει μαζί του για την Ιταλία.

Πρόκειται για την εμβληματική, πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Γκοντάρ στην οποία ο Μπελμοντό έκανε το ντεμπούτο του ως ηθοποιός, και αποτελεί πρώιμο δείγμα του γαλλικού νέου κύματος. Μαζί με τα 400 χτυπήματα (Les Quatre Cents Coups) του Τρυφώ και το Χιροσίμα, αγάπη μου (Hiroshima, Mon Amour), που γυρίστηκαν ένα χρόνο νωρίτερα, οι 3 αυτές ταινίες επέφεραν παγκόσμια αναγνώριση αυτού του νέου είδους κινηματογράφησης. Η ταινία αποτελεί έναν παιχνιδιάρικο, βαθιά υπαρξιακό ύμνο στην απόλυτη ελευθερία, ένα ρομαντικό και αναρχικό ποίημα, που απελευθέρωσε την αφηγηματική πλοκή από την μέχρι τότε πεπατημένη της μυθιστορηματικής, κλασικής αφήγησης και έθεσε της βάσεις για το μοντέρνο σινεμά της μετά Γκοντάρ εποχής.

Σχετικά Άρθρα