H Λεωφόρος Ενώσεως… ατραπός Ενώσεως;

Γιάννης Τζούμας
Τρί, 06/11/2018 - 20:05

Όταν στις 11 Νοεμβρίου 1912 οι πεζοναύτες των ελληνικών πολεμικών πλοίων αποβιβάζονταν στο Κοντάρι είχαν ήδη τις πληροφορίες τους.

Εδώ δεν θα γίνονταν ο… περίπατος της Μυτιλήνης, όπου ο τούρκος διοικητής στη θέα και μόνο του ελληνικού στόλου παρέλυσε.

Εδώ διοικητής ήταν ο συνταγματάρχης Ζιχνή Μπέης, ένα σκληρό καρύδι, που όχι μόνο δεν παραδόθηκε, αλλά εμψύχωσε τους στρατιώτες του, λέγοντας ότι τα πλοία που βλέπουν ήρθαν να φορτώσουν… μανταρίνια.

Πριν οργανώσει λοιπόν την άμυνα στα ενδότερα, περιμένοντας μάταια ενισχύσεις απ’ τον Τσεσμέ, αντιμετώπισε την απόβαση των ελλήνων και αποσύρθηκε στο Αίπος.

Οι έλληνες απελευθερωτές βάδισαν τότε την φαρδιά παραλιακή οδό απ’ το Κοντάρι μέχρι την Μπέλα – Βίστα (ωραία θέα), όπου τους υποδέχθηκε ο δήμαρχος Νικόλαος Κουβελάς, με την ιστορική φράση «που είσαστε μωρέ και σας περιμέναμε 500 χρόνια;».

Επειδή λοιπόν αυτή η φαρδιά οδός, που ένωσε τη Χίο με την Ελλάδα ονομάστηκε «Λεωφόρος Ενώσεως» άσχετα αν εμείς την λέμε με το ανιστόρητο, παραλιακή του Αεροδρομίου.

Το Αεροδρόμιο ήρθε μετά, ο Λεωφόρος υπήρχε.

Ελάτε τώρα να… πηδήξουμε ένα σχεδόν αιώνα και να ρθούμε στο σήμερα.

Καλώς ή κακώς, κατά τη γνώμη μου κακώς, γκρεμίστηκε η συνοικία της Φάρκαινας και μαζί μ’ αυτή, άλλο έγκλημα, δεκάδες νεοκλασικά αριστουργήματα, πηγάδια κ.λπ.

Γκρεμίστηκε λοιπόν και περιφράχτηκε με σύρμα αλά… Αλκατράζ (αν από την πρώτη εβδομάδα βάζαμε έστω πικροδάφνες τώρα αυτές θα ήταν δύο μέτρα).

Βγήκε δε η απόφαση, ο Δήμος να κάνει την Ιωάννου Χρήστου, τον εσωτερικό δρόμο (τον τελειώνει) το κράτος (τα απλοποιώ για οικονομία) τα νέα κτίρια και τον διάδρομο και η Περιφέρεια τον νέο παραλιακό δρόμο, αφού αν επέκτειναν απλά τον υπάρχοντα διάδρομο μέχρι το προσκυνητάρι της Φάρκαινας θα είχαν νέο αεροδρόμιο σε ένα χρόνο ενώ τώρα υπολογίζουν σε… 30 χρόνια και βλέπουμε.

Και γιατί… 30 χρόνια; Μα γιατί ακόμα βαστάμε στην… μελέτη, που λέει αυτά που ανέλυσαν σήμερα "Φίλοι του πεζού", "Ποδηλάτες" κ.λπ.

Ότι δηλαδή η Λεωφόρος Ενώσεως, που φτάνει σε ορισμένα σημεία της τα 20 μέτρα (και μας επιτρέπει να οδηγούμε, να προχωράμε και να φανταζόμαστε ποδηλατόδρομους) θα γίνει… 8, κοντολογίς από Λεωφόρος, μελετάται να γίνει… ατραπός.

Είναι χαζοί θα αναρωτηθώ τώρα εγώ φωναχτά οι σχεδιαστές;

ΟΧΙ θα απαντήσω πάλι φωναχτά, γνώριζαν εκ των προτέρων ότι με αυτή την υποβάθμιση, την έλλειψη κάθε προοπτικής κάποιοι θα αντιδρούσαν.

Γνώριζαν και γνωρίζουν ακόμα ότι όχι κάποιοι, ΕΝΑΣ πολίτης να προσφύγει το έργο θα κολλήσει και αν μπλέξει, όπως είμαι σίγουρος, σε επανακαθορισμό αιγιαλού και παραλίας, τότε παιδιά «άντε γειά» γιατί ο υπογράφων, που θα θελε να πάει 80 χρόνων, αλλά να είναι υγιής, θα βλέπει τα ραπανάκια ανάποδα.

Αν η Περιφέρεια δεν ακούσει την σημερινή προειδοποίηση των φορέων, που έχουν χίλια δίκια να μην θέλουν η Λεωφόρος να γίνει ατραπός, είναι ξεκάθαρο ότι τορπιλίζει, δεν θέλει, κάνει το… λαγό για το κράτος για να μην γίνει η επέκταση, τελεία και παύλα.

Υ.Γ.: Άσχετο, αλλά απ’ τα αεροδρόμια που βγαίνουν στο σφυρί, αυτό της Χίου είναι στα αζήτητα, γιατί δεν βλέπουν οι επενδυτές την μελλοντική… επέκταση;

Σχετικά Άρθρα