Η αφέλεια, η… εξυπνάδα και ο αγώνας για μια θέση στάθμευσης στην πόλη

Γιάννης Τζούμας
Πέμ, 21/08/2025 - 20:30

Συνεχίζουμε να μετράμε τις πληγές στην Αμανή και περιμένουμε εκτός από την επόμενη φωτιά, που μπορεί να είναι τύπου… Πάτρας, από τη μεγάλη σημασία που δίνουμε στον καθαρισμό περιαστικών δασών, περιμένουμε από τον Δήμο Χίου να μας ανακοινώσει τα δρομολόγια λεωφορείων στη Βόρεια Χίο.
Όχι ότι λύσαμε το πρόβλημα στα Νότια, αλλά απλώς εμείς να θυμίσουμε ότι στις 11 Σεπτεμβρίου αρχίζουν τα σχολεία και με κάποιο τρόπο πρέπει να μεταφερθούν οι μαθητές της υπαίθρου Χίου. Προφανώς πρέπει να βρεθούμε «κουτουλιά» με το πρόβλημα για να το καταλάβουμε.
Η Αμανή όμως είναι ξεχωριστή υπόθεση δεν είπαμε; Ναι, αλλά πρέπει και να το δούμε.

Στο μεταξύ επιτρέψτε μας να ασχοληθούμε ξανά με τη λεπτομέρεια των χώρων στάθμευσης.

Να αναλύσουμε ότι δεν φτάνουν; Να επισημάνουμε ότι μεταξύ άλλων έκλεισε δια παντός ο χώρος της Σούδας; Να επισημάνουμε ότι έχουμε δεκάδες στην κυριολεξία αναφορές για τις υπαίθριες εκθέσεις Ι.Χ. προς πώληση;
Μια πέριξ του Χανδρή την εξόντωσε ο Λιμενάρχης Π. Βατούσης, με τις διατάξεις που απαγορεύουν το «υπαίθριο εμπόριο». Η άλλη «ζει και βασιλεύει» στην οδό Μαρτύρων.
Αλήθεια γιατί κανείς δεν ευαισθητοποιείται;
Από τα σχόλια πολλών συμπολιτών φαίνεται πως μόνο ένας έπιασε την ουσία, σημειώνοντας με χιούμορ.
«Έλα έχει και αυτόματο πωλητή, που δίνει πληροφορίες για τα αυτοκίνητα, χιλιόμετρα, ΚΤΕΟ, σέρβις και τιμές, καλά πολύ προχωρημένες καταστάσεις….»

Οι υπόλοιποι είναι καλοί μέχρι αφελείας.
«Από τη στιγμή που ο εκάστοτε ιδιοκτήτης έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του έχει δικαίωμα να σταθμεύει και για όσες ώρες επιθυμεί οπουδήποτε επιτρέπεται η στάθμευση».
«Δεν μας λέτε εκεί στην Αλήθεια 2 πράγματα: 1. Δεν έχετε σοβαρότερα πράγματα να ασχοληθείτε από τα αυτοκίνητα; Και 2. Βρίσκονται σταθμευμένα σε σημείο που απαγορεύεται η στάθμευση; Από όσο βλέπω και στις φωτογραφίες και στο σημείο γιατί περνάω κάθε μέρα από εκεί για την δουλειά όχι! Τότε ποιο είναι το πρόβλημα σας;»

Ακούστε λοιπόν ποιο είναι το πρόβλημά μας:

Τα συγκεκριμένα Ι.Χ. δεν είναι εκεί σταθμευμένα, γιατί ο ιδιοκτήτης τους τα κινεί και ο άνθρωπος θέλει να τα πουλήσει. Απλούστατα ένας «έμπορος Ι.Χ.» αντί να συντηρεί μάντρα, έχει για μάντρα τους δημόσιους δρόμους και ειδικά θέσεις «φανάρια». Το έκανε στου Χανδρή, τον έκοψε το Λιμεναρχείο, το κάνει τώρα στη Μαρτύρων, δεν τον ενοχλεί κανείς.
Και όμως τα οχήματα είναι εκεί, τα γυαλίζει, τα ξεσκονίζει, τα πουλά με εμφανή ανακοίνωση, παράνομα διότι με βάση τον Νόμο 2696 άρθρο 34 είναι σε μικρότερη απόσταση των 5 μέτρων από διάβαση πεζών.
Ασκεί υπαίθρια διαφήμιση στην ουσία παραβιάζοντας τον Νόμο 2946. Τέλος παραβιάζει Κοινόχρηστο χώρο, σύμφωνα με τον Δημοτικό κανονισμό που δεν δίνει σημασία πρώτα απ’ όλα ο Δήμος, αφού…

4.6 Πλανόδιο υπαίθριο εμπόριο νοείται το εμπόριο που ασκείται με τη χρήση οποιουδήποτε οχήματος, αυτοκινούμενου ή μη ή οποιοδήποτε κινητού μέσου, σε συγκεκριμένο σημείο, για χρόνο μικρότερο των τριάντα (30) συνεχόμενων ημερών.

6.3 Η άδεια κατάληψης κοινόχρηστου χώρου χορηγείται μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
6.22 Δεν παραχωρείται επίσης κοινόχρηστος χώρος στις εξής κατηγορίες καταστημάτων:

(α) Εμπορίας & ενοικιάσεως αυτοκινήτων, μοτοποδηλάτων, εξοπλισμού βαρέως τύπου.

Να συνεχίσουμε; Απλά πράγματα συμπατριώτες κάποιοι είναι έξυπνοι, και κάποιοι κορόιδα. Ανέχεστε να είμαστε οι περισσότεροι στη δεύτερη κατηγορία;

 

ΥΓ. Απλό αφελές ερώτημα. Γιατί να μην κάνουν το ίδιο και οι άλλοι κανονικοί έμποροι αυτοκινήτων; Αντί να διατηρούν μάντρες και να μην κουβαλήσουν τα 1000 τόσα Ι.Χ. που πωλούνται και να τα παρκάρουν στους δημόσιους δρόμους;

Σχετικά Άρθρα