Το μάθημα είναι… μαγκιά

Γιάννης Τζούμας
Δευ, 28/09/2020 - 21:12

Προτείνω να γυρίσουμε το ρολόι πίσω όχι πολλά χρόνια.

Τότε όσοι φορούσαν κράνος αντιμετωπίζονταν ως… ούφο.

Χρειάστηκε πολύς κόπος, πολύς ιδρώτας, πολλοί νεκροί, πολλαπλάσιοι τραυματισμένοι για μια ζωή, πολλά πρόστιμα, προσπάθεια και ένα… σύνθημα.

Το κράνος είναι… μαγκιά, και όχι το αντίθετο του.

Σήμερα όποιος δεν φοράει κράνος στο δίκυκλο του τον δείχνουν με τόσα δάκτυλα, που την επομένη δεν το ξεχνάει.

Γιατί μου ήρθε στο μυαλό το κράνος τώρα, ενώ θέλω να γράψω για τις καταλήψεις; Έ, ας πούμε ότι θέλω να τις αποσυνδέσω από την μαγκιά, λέγοντας πως αντιθέτως μαγκιά είναι το… μάθημα.

Θα ήθελα να απευθυνθώ στους μαθητές όχι σαν πατέρας, ούτε σαν μεγαλύτερος, αλλά σαν φίλος, όχι για να συμβουλέψω αλλά για να τους εξηγήσω την έννοια της… μαγκιάς.

Μαγκιά είναι να μην είμαστε μίμιστρα αντιγράφοντας τους γύρω μας.

Άκουγα για παράδειγμα Χιακό αίτημα κατάληψης τα ολιγομελή τμήματα, την ώρα που τα τμήματα των ΕΠΑΛ στο νησί μας είναι από την μάνα τους ολιγομελή.

Μαγκιά δεν είναι να αντιδρούμε στα προβλήματα αρνούμενοι στην ουσία την γνώση.

Ξέρω, βλέπετε το κλαδί σάπιο αλλά αν το κόψουμε θα πέσουμε όλοι κάτω.

Βλέπετε τα αδιέξοδα, που δεν λύνει η παιδεία, αλλά αν δεν τα ξεπεράσουμε θα μας ξεπεράσουν αυτά.

Μαγκιά δεν είναι να χάσουμε μάθημα. Αντιθέτως μαγκιά είναι να κάνουμε μάθημα.

Να κερδίσουμε περισσότερη γνώση, να μην απογοητεύσουμε τους καθηγητές εκείνους, που με φιλότιμο μπαίνουν στις τάξεις, να μην απογοητεύσουμε τους γονείς μας, που δίνουν τον δικό τους σκληρό αγώνα και το ξέρετε, να μην απογοητευτείτε εσείς.

Το ξέρω ότι στο νησί μας ευτυχώς οι καταλήψεις δεν βρίσκουν έδαφος και αυτό είναι μια κατάκτηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να τις μηδενίσουμε εντελώς, ακριβώς για να αναδείξουμε την ουσία και αυτή είναι ότι η κατάληψη είναι το έσχατο μέσο πίεσης και όχι το πρώτο.

Άλλωστε ας το σκεφτούμε λίγο παραπέρα. Τι ακριβώς… καταλαμβάνουμε; Το Σχολείο που πέτρα την πέτρα έκτισαν οι παππούδες μας; Ή μήπως αυτό που συντηρεί η Πολιτεία από την φορολογία των γονιών μας;

Και κάτι τελευταίο. Μην τσιμπάτε στις πονηράδες αυτών που μπερδεύουν την βρούτσα με κάτι άλλο που το καταλαβαίνετε. Φερθείτε πιο… μάγκικα από αυτούς.

Γιατί με την οικονομία ενός Ραφάλ, δεν γίνεται παιδεία, με την οικονομία ενός Ραφάλ δεν υπάρχει πατρίδα. Και χωρίς πατρίδα θα είμαστε μπορεί πιθανά μορφωμένοι αλλά… σκλάβοι.

 

Υ.Γ.:Πείτε στους έξυπνους, που σας κάνουν τους… μάγκες και ενοχλήθηκαν από το εξοπλιστικό πρόγραμμα, που ακόμα υπάρχει επί χάρτου, ότι μπορούν να εξοικονομηθούν πολλαπλάσια χρήματα και να δοθούν στην παιδεία, από τις επιχορηγήσεις ας πούμε των… Κομμάτων. Προτείνετε τους, να δούμε θα το δεχτούν;

 

Σχετικά Άρθρα