Χίος, Σάββατο 11 Ιουλίου

Σε πόσα… έτη φωτός θα ανάψουν τα φανάρια της Φάρκαινας;

Γιάννης Τζούμας
Τρί, 02/06/2020 - 17:36

Υπάρχει κάτι χειρότερο από το να μην γίνονται έργα.

Να μην ολοκληρώνονται.

Υπάρχει κάτι χειρότερο από την κακοτεχνία;

Να μας κάνει η μονιμότητα της αναίσθητους.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι τα φανάρια στον νέο κόμβο της Φάρκαινας, που ίσως φανούν χρήσιμα, αν τελικά η Λιμενική Επιτροπή κλείσει την Προκυμαία και γίνει ένα καλό ουσίας στην Χιακή νοοτροπία. Να γνωρίσει ο Χιώτης τον Περιφερειακό.

Έχει κανείς μετρήσει το χρόνο, από την ώρα που έγινε ο κόμβος, που σηματοδοτήθηκε, που μπήκαν τα φανάρια και από τότε είναι κλειστά;

Σχεδόν… ξεχάστηκαν.

Ε, λοιπόν μια τομή στην αλλαγή της νοοτροπίας μας, θα είναι εκτός από την προσθήκη ενός άρθρου στο τέλος κάθε Νόμου, που θα λέει τι θα γίνεται όταν ο Νόμος παραβιάζεται, και της προσθήκης ενός άρθρου στον κανονισμό των Δημοσίων έργων.

Δεν θα πληρώνεται κανένα έργο αν δεν ολοκληρώνεται και λειτουργεί στην καθορισμένη ημερομηνία και εάν την υπερβεί ο υπεύθυνος, από τον εργολάβο μέχρι την υπηρεσία ελέγχου, θα πληρώνουν χρηματική ρήτρα.

Κατά τον ίδιο τρόπο πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη χρηματικής αμοιβής αν το έργο ολοκληρωθεί νωρίτερα.

Όλα αυτά δεν είναι… διαστημικά και εφαρμόζονται σε άλλες χώρες, που βρίσκονται ένα αιώνα μπροστά από μας, όσον αφορά την ποιότητα ζωής.

Γιατί εν τέλει χειρότερο από την κακή ποιότητα είναι η μονιμότητα της μιζέριας, είναι η βεβαιότητα ότι μέχρι να γίνει ένα έργο ξεχνιέται και όταν γίνει αρχίζει να καταστρέφεται.

Με την ευκαιρία περιμένομε την αρχή της υλοποίησης, αυτού που είπε ο Αντιδήμαρχος Γιάννης Ξενάκης, που πάλι δεν είναι… διαστημικό, αφού εφαρμόζεται σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.

Όχι αυλακιές στους δρόμους. Όποιος χαράσει οδόστρωμα θα πρέπει να αποκαθιστά ολόκληρο τμήμα του.

Προχθές κύριε Ξενάκη στην εκτέλεση του έργου του πρατηρίου καυσίμων στο May market, οι άνθρωποι τράβηξαν μια χαρακιά κατάδρομα, στη στροφή του δρόμου από το super market στον δρόμο προς το Αεροδρόμιο, την πασάλειψαν με άσφαλτο, που ήδη έκατσε και έτσι έφτιαξαν άλλο ένα… σαμαράκι από την ανάποδη, για να γκρεμοτσακίζονται τα δίκυκλα.

Ποιός θα τους υποχρεώσει να το κάνουν σωστά; Ο Δήμος, η Περιφέρεια, πάλι εδώ ο κόσμος μπερδεύεται και δεν τον νοιάζει κιόλας.

Όσοι αναρωτιούνται τώρα σε τι χρησιμεύουν τα φανάρια, πλην εκείνου του χώρου σταθμεύσεως Φάρκαινας, που διευκολύνει γιατί ανακόπτει ταχύτητες, ας αναζητήσουν την πρώτη και μόνη ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης, που έγινε επί Δημαρχίας Γ. Μπουμπάρη. Αλήθεια την συμβουλεύονται ποτέ οι μετέπειτα Δημοτικοί άρχοντες;

Έλεγε. Η τοποθέτηση φαναριών στην Χίο θα είναι απλά μιμητισμός άλλων πόλεων. Είναι τέτοια η πολεοδομική συγκρότηση της πόλης, που σε συνδυασμό με τον κυκλοφοριακό φόρτο που έχει, τα φανάρια αντί να λύσουν προβλήματα θα τα επιβαρύνουν.

 

Υ.Γ.: Χρόνια πολλά στην REVOIL για τα 25χρόνια της. Ο καπετάνιος της Ευάγγελος Ρούσσος υπήρχε παράδειγμα επιμονής, συνείδησης και συνέπειας στον στόχο του. Είναι ο άνθρωπος που έβαλε στην ιστορία των καυσίμων στο νησί μας την π.ρ και μ.ρ εποχή.

 Στην πρό Ρούσου λέγαμε από το ραδιόφωνο ποιά μέρα θα έχει στο νησί … καύσιμα και την μετά την ζούμε σήμερα, με την γνωστή επάρκεια και ποιότητα.

Σχετικά Άρθρα

Γιάννης Τζούμας
Παρ, 10/07/2020 - 19:09

Φταίει δεν φταίει, το μερίδιο άλλωστε της ευθύνης του το αναγνώρισε, ο Νότης Μηταράκης, μετά τα ΜΑΤ έγινε το «κόκκινο πανί».

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σήμερα, σε συνέντευξη του, ΑΝ γίνονταν η κλειστή Δομή στο Αίπος δεν θα υπήρχε σήμερα η ΒΙΑΛ.

Ενδεχομένως, αν ξέραμε όλοι ότι θα ρθεί ο… κορωνοϊός, ότι θα μπορούσαμε να σφραγίσουμε τα σύνορα, κάτι που πίστευε μόνο ο Στρατηγός Στεφανής, και ότι ο Ερντογάν, θα έκανε για δικούς του λόγους «κράτει» τη μηχανή… εξαγωγών.

Αν δεν γίνονταν αυτά, τότε πιθανά θα είχαμε και το Αίπος και την ΒΙΑΛ.

Επειδή όμως με τα ΑΝ δεν γίνεται πολιτική, μας ενδιαφέρει το σήμερα.

Η Κυβέρνηση και ένας από τους πλέον επιτυχημένους υπουργούς της, εκ του αποτελέσματος, ο Νότης Μηταράκης είχε και έχει ένα σχεδιασμό για το προσφυγικό.

Κλειστές Δομές.

Σφράγισμα συνόρων.

Γρήγορη απονομή ασύλου.

Μεταφορά στην ενδοχώρα.

Το πρώτο κάηκε, ΤΕΛΟΣ. Μπορούμε να συζητάμε ώρες, αν το έκαψε ο κόσμος με την …απερισκεψία του ή αν τόκαψε η Κυβέρνηση με την… κατοχή των ΜΑΤ.

Αυτό ελάχιστη σημασία έχει. ΚΑΗΚΕ και ΤΕΛΟΣ.

Το να το συζητά η Κυβέρνηση είναι λάθος, αναμοχλεύει δεν βοηθά. Δυσκολεύει αφάνταστα και τους… δικούς της αιρετούς, που αφού δεν υποδεικνύουν σημείο (ποιός θα το τολμήσει;) φαίνεται να συμπράττουν στην παραμονή της ΒΙΑΛ και της Μόριας.

Η Κυβέρνηση και ο Νότης Μηταράκης φυσικά, πρέπει να κάνουν σωστή πολιτική ανάγνωση.

Με καμένο το ένα χαρτί, τα άλλα δίνουν λύση;

Και εφόσον δίνουν γιατί το συζητάμε;

Σήμερα η ΒΙΑΛ κ.λ.π έχει 4.500 ανθρώπους.

Αν λειτουργήσει η Κυβέρνηση τα υπόλοιπα σκέλη του προγράμματος της.

Σφράγισμα συνόρων.

Γρήγορη απονομή ασύλου.

Μεταφορά στην ενδοχώρα, γιατί να συζητάμε για νέα κλειστή δομή; Γιατί να συζητάμε χωρίς αντικείμενο;

Ρώτησα τον υπουργό στην συνέντευξη.

Αν τα τρία αυτά σκέλη της Κυβερνητικής πολιτικής συνεχίζουν να λειτουργούν, τον Δεκέμβριο του 2020 πόσους μετανάστες – πρόσφυγες θα έχουμε στην Χίο;

Μου απάντησε ΚΑΝΕΝΑΝ.

Προσέθεσε βέβαια ότι θεωρεί απίθανο να μην έχουμε μέχρι τότε νέες ροές.

Πιθανόν, αλλά από το μηδέν θα πάμε, που ας πούμε, στο 1000;

Μα τότε πλέον θα μιλάμε για εισβολή και τότε πιθανά να μιλάμε όχι για σφράγισμα αλλά για αποτροπή αλά Έβρου και χειρότερα ακόμα.

Άρα ας αφήσει η κυβέρνηση και ένα εξέχον στέλεχος της, ο δικός μας Βουλευτής, το χθές για τους ιστορικούς και ας απαντήσουν στο σήμερα.

 Αν συνεχιστεί η ίδια πολιτική και το ίδιο κλίμα, τέλος του 2020 προσφυγικό πρόβλημα στα νησιά δεν θα υπάρχει.

Όσον αφορά τον ίδιο τον Νότη Μηταράκη, όντως έχει να κερδίσει ένα στοίχημα. Κερδίζει στην Ελλάδα να κερδίζει και στην έδρα του.

Ήδη έχει κάνει σημαντικά βήματα. Σταδιακά και μεθοδικά με την δουλειά του σπάει τον πάγο. Το επόμενο βήμα θα είναι μια ανοικτή συγκέντρωση και να μου το θυμηθείτε.

Και εάν πετύχει το προσφυγικό να περάσει στην ιστορία και το 2023 να μην συζητάμε στη Χίο, Φράγμα, νερό, Αεροδρόμιο, Δικαστικό Μέγαρο και κάτι… ψιλά, θα ξεκινάει όπως παλιά από το Απλώ και μέχρι να φτάσει στου Μαϊστράλη θα χρειάζεται μια ώρα.

Μακάρι και για καλό δικό του, θα είναι πρωτοφανές στην πολιτική να αντιστρέψει κανείς το χθεσινό κλίμα αλλά κυρίως για το καλό της Χίου.

 

Υ.Γ. Δεν θέλω να φοβίσω κανέναν, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι μετά την υπογραφή του Ερντογάν για την Αγία Σοφιά, την απόφαση στο μυαλό του για την σύγκρουση την έχει πάρει. Κρίμα για τον λαό του. Όσο για μας, μόνο από μια γροθιά γερή στη μούρη μπορεί να ξαναβρούμε τον εαυτό μας.