

Αδέλφια είπαμε ψυχραιμία με τα δρομολόγια, τα πλοία και τα λιμάνια μας.
Αύριο έρχεται κλιμάκιο του ΥΕΝ. Θα μας πεί τι χρειάζεται για να γίνει το Λιμάνι της Χίου ασφαλές.
Μπορεί και να μας πεί ασφαλέστατο είναι, ξεκινήστε δρομολόγια σ’ αυτό αύριο.
Τούτο σημαίνει «Ούτε γάτα ούτε ζημιά». Μπορεί να σημαίνει όμως και «Πάμε και όπου βγεί». Τότε όμως, στην «στραβή» θα βουτήξουν όλοι αυτή την επιτροπή και θα ζητήσουν να… κρεμαστεί.
Άρα το πιθανότερο είναι να υποδείξει άμεσα μέτρα ασφαλείας, επιπρόσθετα και για το γεγονός, ότι ο μόνος που δεν έπεσε από τα… σύννεφα για τα όσα επεσήμανε ο Λιμενάρχης Π. Βατούσης είναι το ΥΕΝ, αφού δεν μπορεί, θα έχουν διαβάσει τις εκθέσεις του και τις αναφορές του, τις οποίες σε κανέναν δεν συμφέρει να τις… δημοσιοποιήσουμε.
Αυτά τα μέτρα πρέπει να τηρηθούν τάχιστα. Αν τηρηθούν και μέχρι να τηρηθούν, η Χίος θα μάθει να εξυπηρετείται από τα Μεστά.
Τα οποία χρειάζονται όμως ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ τώρα και σύγχρονη Λεωφορειακή Συγκοινωνία με το κέντρο.
Στόχος μας πρέπει να είναι το νησί να έχει ΔΥΟ λιμάνια, που να είναι και τα δύο σύγχρονα και ασφαλή.
Για όσους δεν το καταλαβαίνουν τα ΜΕΣΤΑ είναι το μέλλον. Η γραμμή ΛΑΥΡΙΟ – ΜΕΣΤΑ θα κάνει την απόσταση Αττικής - Χίου υπόθεση ΔΥΟ ωρών!!!
Αυτό το είδε απλά ο Γιώργης Καλουτάς 50 χρόνια πρίν γίνει.
Όμως το λιμάνι της Χίου δεν είναι για πέταμα. Πρέπει να αποκτήσει βάθος. Με αυτό δεν εννοούμε να ξύσουμε τα… σκατά, ναι αυτά εξακολουθούμε να πετάμε στο λιμάνι, αλλά να σκαφτεί στο βάθος, μετά φόβου Θεού, μην μας έρθουν στο κεφάλι οι πολυκατοικίες και να αποκτήσει χερσαίους χώρους.
Το σημερινό κεντρικό λιμάνι, βλέπει την Ελλάδα… ανάποδα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι για πέταμα. Απεναντίας είναι μια έτοιμη Μαρίνα, τώρα που την άλλη στο Καστέλο είναι πασιφανές ότι την πήρε ο διάολος.
Η πολιτεία απλά πρέπει να κρίνει αν η δαπάνη που χρειάζεται, αξίζει για ένα πλοίο ημερησίως, γιατί αυτή είναι η σημερινή δυνατότητα της Χίου.
Και επειδή έχομε την εντύπωση ότι μετά από μας δεν θα ακολουθήσουν άλλες γενιές, αλλιώς δεν θα τους αφήναμε μόνο τα λύματα μας, έτσι δεν συνειδητοποιούμε πολλές φορές τι υπήρξε πριν από μας.
Το κεντρικό μας λιμάνι φτιάχτηκε επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και μας εξυπηρετεί μέχρι σήμερα ενώ εμείς συνεχίζουμε μόνο να το κακοποιούμε.
Σας παρακαλώ να δείτε μερικές φωτογραφίες, που θα δημοσιευθούν όταν καταφέρω και προλάβω να εκδώσω το βιβλίο «ΧΙΟΣ: Μια σταγόνα ιστορίας» .
Δείτε λοιπόν την Προκυμαία σε διάφορες χρονολογίες και δείτε πως την καταντήσαμε, με εξαίρεση την θητεία Κάρμαντζη στο Λιμενικό ταμείο, που πήγε την Προκυμαία 100 χρόνια μπροστά.
Δείτε τι χερσαίους χώρους είχε και τι… αφήσαμε.
Θέλετε μια γεύση των στοιχείων του βιβλίου, που προκύπτει από χιλιάδες ωρών διάβασμα των τοπικών εφημερίδων στην Βιβλιοθήκη Κοραή;
2/10/1921
Στατιστικά στοιχεία Σεπτεμβρίου της κινήσεως του Λιμένος. Εισήλθαν 283 Ιστιοφόρα και 47 Ατμόπλοια.
Θέλετε μια γεύση των δρομολογίων του 1921; (το λιμάνι τότε μέτραγε ήδη 30 χρόνια ζωής)
1/11/21. Αναχωρούν από το λιμάνι μας το Ατμόπλοιο «Χεβηδιέ» για Μυτιλήνη, το πλοίο «Παλιτάνα» για Σμύρνη - Κωνσταντινούπολη, το «Μοντάζα» για Ρόδο – Αττάλεια – Μερσίνα – Αλεξανδρέτα – Βηρυττό -Πόρτ Σάϊντ - Αλεξάνδρεια, ενώ στις 4/11/1921 καταπλέει στο λιμάνι το μέγα Υπερωκεάνειο «Πατρίς» της Εθνικής Ατμοπλοΐας, που εγκαινιάζει τη γραμμή Μασσαλία – Πειραιάς – Χίος – Σμύρνη -Μυτιλήνη – Κωνσταντινούπολη - Βάρνα.
Φτάνουν αυτά για να καταλάβουμε ότι η σημερινή Χίος είναι η… σκιά της χθεσινής;
Κρατήστε μόνο από το ίδιο βιβλίο, πως μόνο το 1918 η Χίος εξήγαγε 40.000 οκάδες κουκιά!
Όμως το θέμα μας είναι άλλο.
Σήμερα ο χερσαίος χώρος του λιμανιού είναι… πολυκατοικίες. Οι μπαβέδες, τόπος φορτώσεως χιλιάδων καφασιών εσπεριδοειδών για την Κωνσταντινούπολη και την Μαύρη θάλασσα… δρόμος. Σήμερα, εκεί που ήταν δεμένα 70 ιστιοφόρα χωράει με το ζόρι ένα σιδερένιο θηρίο μόνο σε μπουνάτσα.
Δυστυχώς εμείς θα θέλουμε όλα και άρπα κόλα.
Αν έχουμε μυαλό και επιμονή θα φτιάξουμε και τα ΔΥΟ λιμάνια μας.
Υ.Γ.: Mην τολμήσει κανείς να αγγίξει μια τρίχα της κεφαλής του Π. Βατούση. Αφήστε που δεν έχει και…πολλές.