
|
Κύριε Τζούμα.
Από καμιά έρευνα, ευρωπαϊκή ή παγκόσμια, δεν προκύπτει πως οι μέρες αργιών των σχολείων, επίσημων ή όχι, επηρεάζουν την ποιότητα εκπαίδευσης. Αντίθετα, σύμφωνα με την μελέτη «ΕΥΡΥΔΙΚΗ» της Ε.Ε. (2015, αν δεν κάνω λάθος), οι χώρες που εμφανίζουν περισσότερες διδακτικές ώρες ετήσια έχουν και περισσότερες ώρες «ευέλικτου προγράμματος» -δηλαδή μη διδακτικού. Ο χρόνος παραμονής του εκπαιδευτικού στο σχολείο –εργασιακό ωράριο- προϋποθέτει ανάλογες υποδομές, τεχνολογικό εξοπλισμό κλπ. Όταν έξι δάσκαλοι και δυο ειδικοτήτων παλεύουν να δουλέψουν (προετοιμασία μαθήματος, ενημέρωση σε εκπαιδευτικά θέματα κ.α.) με δυο υπολογιστές και ένα φωτοτυπικό μηχάνημα, όλοι σε 25 τ.μ., μάλλον η εργασία τους δεν είναι αποτελεσματική. Θα ήθελα να μου δείξετε έναν εκπαιδευτικό που όταν φεύγει από την εργασία του παύει να ασχολείται με το διδακτικό του έργο –είτε ως προετοιμασία είτε ως διόρθωση γραπτών, ακόμα και κουβέντα με το γονιό μαθητή του που συναντιέται στην Απλωταριά, χριστουγεννιάτικα!). Η ΟΥΝΕΣΚΟ στην έρευνά της καταλήγει πως 21 ώρες διδασκαλίας αντιστοιχούν σε 84 ώρες εργασίας σε γραφείο. Μία προς τέσσερις. Δηλαδή 16,8 ώρες ημερησίως –εκτός αν έχει καταργηθεί το πενθήμερο… Τέλος, τα δικαιώματα των εργαζόμενων που με αγώνες και αίμα έχουν κατακτηθεί δεν επιτρέπεται να βρίσκονται στο επίκεντρο κακεντρεχούς κριτικής. Ανάμεσά τους και το δικαίωμα στην πραγματοποίησης της τακτικής συνέλευσης του συλλόγου ή σωματείου τους σε εργάσιμο χρόνο. Δυστυχώς για την εκπαίδευση, για το μέλλον που οραματίζεστε για τις νέες γενιές πολιτών που περνάνε και συνδιαμορφώνονται στο σχολείο, εντοπίζετε τα προβλήματά της στην αργία του Αγιου Ιωάννη ή τις δυο μέρες το χρόνο συνδικαλιστικής άδειας, παραβλέποντας ακόμα κι αυτό του προγράμματος σπουδών και του περιεχομένου τους –ίσως γιατί σας βρίσκει σύμφωνο.
Δε µας αξίζει αυτή η εκπαίδευση εν έτει 2017!
(υποστηρίζαμε το Σεπτέμβρη του ‘17, παλεύουμε και σήμερα!) Δε µας αξίζει το σχολείο της µιζέριας!
Ένα σχολείο που ικανοποιεί πλήρως όλες τις ανάγκες των παιδιών µας χωρίς να χρειάζεται να βάζουµε εµείς το χέρι στην τσέπη. Ένα σχολείο που δε θα µας κάνει να νιώθουµε ως πολυτέλεια τις σύγχρονες ανάγκες µας. Γιατί δεν είναι πολυτέλεια στον αιώνα που ζούµε να έχουν όλα τα σχολεία βιβλιοθήκη, γυµναστήριο, εργαστήρια φυσικών επιστηµών κ.ο.κ. Δεν είναι πολυτέλεια τα παιδιά να σιτίζονται στο σχολείο και να µπορούν να ολοκληρώνουν το πρόγραµµά τους σε αυτό µε µελέτη, εργασίες, αθλητικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες κ.ά. Δεν είναι πολυτέλεια να µορφώνονται όλα τα παιδιά εξίσου µέχρι τα 18 τους χρόνια σε ενιαίο σχολείο ανεξάρτητα από το επάγγελµα που θα ακολουθήσουν. Είναι το σχολείο και η εκπαίδευση που µας αξίζει! Είναι το σύγχρονο, που ταιριάζει στις µέρες µας, που µπορεί να το έχει ο λαός µόνο όταν ξεµπερδέψει µε τους εκµεταλλευτές του.
Σας προσκαλούμε σ’ αυτόν τον αγώνα, στο πλευρό των εκπαιδευτικών που δε βολεύονται με μια μέρα παραπάνω «τεμπελιάς». Μέσα απ’ αυτόν θα λυθούν και τα «προβλήματα» των αργιών, της ολοήμερης ή ακόμα και 24ωρης λειτουργίας του σχολείου, όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο.
Πάντα στη διάθεσή σας, Δ. Νομικός, δάσκαλος
Υ.Γ. Απάντηση στο ερώτημά σας μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα Τις αποφάσεις των διοικητικών οργάνων ας τις φορτωθούν αυτοί που τα στηρίζουν, μ’ οποιοδήποτε τρόπο και μέσο. Δεν επιτρέπεται να τις ρίχνουμε στο γάρο που του ‘χουν φορέσει το σαμάρι. |
































