
Σε καθαρά προεκλογικούς ρυθμούς θα κινείται από σήμερα η πόλη της Χίου, αφού εδώ είναι και η έδρα του Δήμου. Πέντε ημέρες πριν από την εκλογική αναμέτρηση της Κυριακής, συνδυασμοί και υποψήφιοι έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου, προκειμένου να πείσουν το εκλογικό σώμα για τις καλές προθέσεις τους. Κάποια περίπτερα στήθηκαν στην αρχή της Απλωταριάς, στα εκλογικά κέντρα μπαινοβγαίνει κόσμος που προμηθεύεται ψηφοδέλτια, οι υποψήφιοι με μια τσαντούλα στο χέρι μοιράζουν επιστολές, φυλλάδια και φυσικά ψηφοδέλτια.
Κεντρικός τόπος συνάντησης υποψηφίων και εκλογέων, ως συνήθως η πλατεία Βουνακίου, καθώς και ο καιρός είναι ευνοϊκός. Τα μαγαζιά και τα γραφεία έχουν κατακλυστεί από έντυπο και εκλογικό υλικό, ενώ και οι υποψήφιοι περνάνε για μια καλημέρα και μια καλή κουβέντα. Κι αυτοί οι κακομοίρηδες ανεβαίνουν το δικό τους «Γολγοθά» προσδοκώντας, βέβαια, στην Ανάσταση. Να δούμε όμως ποιοι θα είναι οι τυχεροί…
Εκείνο που εντυπωσιάζει για μια φορά ακόμα είναι ότι αν εξαιρεθούν οι υποψήφιοι δήμαρχοι και αντιπεριφερειάρχες που προτεραιότητά τους είναι η νίκη του συνδυασμού τους, όλοι οι υπόλοιποι υποψήφιοι σύμβουλοι δεν θεωρούν απέναντί τους, τους αντίστοιχους του αντίπαλου συνδυασμού, αλλά τους δικούς τους. Με λίγα λόγια δεν τους ενδιαφέρει και δεν τους απασχολεί το γενικότερο αλλά το ειδικότερο και συγκεκριμένα η δική τους εκλογή. Εν τω μεταξύ αυξάνονται και πληθύνονται οι γνωστοί και φίλοι των υποψηφίων που επιχειρούν και προσπαθούν να επηρεάσουν συνειδήσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες «κόντρες», αλλά και απειλές μεταξύ των υποψηφίων του ίδιου συνδυασμού. Και αυτές τις τελευταίες ημέρες η ένταση χτυπάει κόκκινο, τα νεύρα τεντώνονται, η οργή ξεχειλίζει. Σημεία αυτών των ημερών…
Εν τω μεταξύ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατακλύζονται από πρόσωπα υποψηφίων που μας κάνουν γνωστή την υποψηφιότητά τους, ώστε να μην μπορούν κάποιοι ψηφοφόροι, μετά την Κυριακή των εκλογών, να δηλώσουν άγνοια. Ότι και καλά ήθελαν να τους ψηφίσουν αλλά δεν πήραν χαμπάρι ότι ήταν υποψήφιοι. Και δεν είναι μόνο οι καταχωρήσεις στις εφημερίδες είναι και τα έντυπα διαφημιστικά φυλλάδια, οι κάρτες, οι επιστολές που απευθύνονται σε όλους τους εν δυνάμει ψηφοφόρους τους. Δεν ακολούθησαν, φυσικά, όλοι οι υποψήφιοι των συνδυασμών αυτές τις μεθόδους. Υπάρχουν εκείνοι που πιστεύουν ότι έχουν μεγάλες πιθανότητες να εκλεγούν και υπάρχουν και εκείνοι που ξέρουν ότι η μοίρα τους είναι προδιαγεγραμμένη, οπότε γιατί να μπαίνουν στα έξοδα. Γεγονός, πάντως, είναι ότι σε τούτες τις εκλογές ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγαλύτερος…
Του Δημήτρη Φρεζούλη







































