
Τη λήξη της απεργιακής κινητοποίησης από τις 2 το μεσημέρι της Παρασκευής αντί στις 12 τα μεσάνυχτα, προκειμένου να εξυπηρετηθεί και το επιβατικό κοινό ενόψει του τριημέρου της 28ης Οκτωβρίου, αποφάσισε το μεσημέρι η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Το συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών συνεδρίασε προκειμένου να εκτιμήσει και να αξιολογήσει την απάντηση από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) αλλά και από το υπουργείο επί των αιτημάτων του για θεσμικά ζητήματα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΝΟ, η πρόταση που ήρθε εγγράφως από τον ΣΕΕΝ για τα ποσοστά αύξησης της ΣΣΕ των εργαζομένων στα επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία και στα μεσογειακά τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια) είναι 5% για το 2025 και 2% για το 2026.
Επίσης από πλευράς υπουργείου Ναυτιλίας, ύστερα από τη σημερινή συνάντηση του γενικού γραμματέα και της διοίκησης της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και υπηρεσιακούς παράγοντες, υπήρξε η δέσμευση για:
– Άμεση υλοποίηση της τροποποίησης των όρων και προϋποθέσεων για τους δικαιούχους του επιδόματος ανεργίας από το ΓΕΝΕ, αλλά και την αύξησή του από 350 ευρώ, στο επίπεδο που χορηγείται το επίδομα ανεργίας στη στεριά
-Αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται για την παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών.
Πιστή τήρηση και απαρέγκλιτη εφαρμογή της νομοθεσίας που διέπει την ναυτεργασία τόσο για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης όσο και για τα διπλά πληρώματα και ειδικά στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα.
Συνάντηση έως 25 Νοεμβρίου για τα θέματα που διέπουν τις οργανικές συνθέσεις τον Ν. 4150/2013 και ειδικά τα Ε/Γ-Ο/Γ που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.
Η ΠΝΟ θεωρεί υποχρέωσή της να ευχαριστήσει τα πληρώματα των πλοίων και όλους τους ναυτεργάτες, οι οποίοι «μαζικά ύψωσαν το ανάστημά τους, συσπειρωμένοι γύρω από την φιοίκηση της Ομοσπονδίας για την επιτυχία της απεργιακής κινητοποίησης.
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην απευθύνει η Ομοσπονδία μας τις ευχαριστίες της και στο επιβατικό κοινό, για την πλήρη κατανόησή του στον δίκαιο αγώνα μας».
Αντίθετη θέση για την παύση της απεργίας είχαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ που σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν τα ακόλουθα:
"Τα Σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ χαιρετίζουμε την καθολική συμμετοχή των Συναδέλφων μας, όλων των ειδικοτήτων, στην απεργιακή μάχη που δόθηκε για 4 ημέρες στους καταπέλτες.
Με την παλικαρίσια στάση τους οι ναυτεργάτες σήκωσαν το βάρος του απεργιακού αγώνα, κόντρα σε κυβέρνηση, εφοπλιστές και τους μηχανισμούς τους.
Αυτός ο μεγάλος αγώνας των ναυτεργατών, έχει ήδη προσφέρει στον απεργιακό ξεσηκωμό, που αυτές τις μέρες εξελίσσεται σε μια σειρά από κλάδους.
Ο αγώνας και τα αιτήματα μας είναι δίκαια, είναι αποτέλεσμα των μειωμένων οργανικών συνθέσεων, των εξαντλητικών ωραρίων, της υπονόμευσης της προστασίας και ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής, της ακρίβειας, των πανάκριβων εισιτηρίων, της ασφυκτικής κατάστασης που βιώνουν ναυτεργάτες, επιβάτες και νησιώτες.
Στη συνάντηση με τον υπουργό ΥΕΝ, δεν είχαμε αυταπάτες, ξέραμε ότι το καλάθι για τους εφοπλιστές θα ήταν γεμάτο και για τους ναυτεργάτες άδειο. Ο υπουργός υποσχέθηκε μέχρι και 400.000.000 ευρω στους εφοπλιστές και στους ναυτεργάτες μια αναλογιστική μελέτη για την αύξηση του επιδόματος ανεργίας …
Στην εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ, που συνεδρίασε σήμερα το μεσημέρι, οι εκπρόσωποι μας διαφώνησαν με την απόφαση της πλειοψηφίας της ΠΝΟ, να υπογράψει άρον – άρον μια πρόταση πολύ κάτω από τις απαιτήσεις των ναυτεργατών, πολύ κάτω από το διεκδικητικό πλαίσιο ακόμα και της ίδιας της ομοσπονδίας.
Συγκεκριμένα, η πρόταση περιλαμβάνει αυξήσεις 5% για το 2025 και 2% για το 2026. Ακόμα και αυτές τις αυξήσεις, τις κέρδισαν οι ναυτεργάτες με τον απεργιακό τους αγώνα.
Αντί η πλειοψηφία της ομοσπονδίας να επιμείνει στη διαπραγμάτευση με βάση το διεκδικητικό πλαίσιο, να επιμείνει στο να γίνει συνάντηση με το ΣΕΕΝ (που δεν έχει γίνει), έμεινε σε μια ανταλλαγή email με τους εφοπλιστές και κλείνει συμφωνίες κάτω από το τραπέζι. Αυτήν την προειλημμένη συμφωνία την διέρρευσαν από χτες, θέλοντας να οδηγήσουν τον απεργιακό αγώνα μας σε εκφυλισμό.
Τα Σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ απορρίψαμε την πρόταση των εφοπλιστών, που συμφώνησε η πλειοψηφία της ομοσπονδίας και προτείναμε να γίνουν τώρα συνελεύσεις των πληρωμάτων, να πάρουμε τη γνώμη τους και να προχωρήσουμε σε συνέχιση των κινητοποιήσεων, κλιμακώνοντας μπροστά και στην Πανελλαδική Πανεργατική απεργία στις 20 Νοεμβρίου.
ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
● ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
● ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν.
«Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»"