
Συνέντευξη έπαιρνα από τον "γκουρού" της ναυτιλίας Σίμο Παληό, στο «Σπίτι της Μαρίας» στα Καρδάμυλα, όταν ο τετραπέρατος Βρονταδούσης εφοπλιστής γυρίζει και μου λέει:
«Καπ. Γιάννη, τι θα βγάλεις τώρα από μένα, πιάσε τούτο το... κοριτσάκι, το βλέπεις δίπλα; Το κόβει το μάτι σου; Αυτά τα παιδιά είναι το μέλλον».
Και απευθυνόμενος σε μια κοπέλα της λέει:
«Κάτσε εδώ στη θέση μου και δώσε συνέντευξη σ’ αυτόν που μιλάω, εσένα πρέπει να δει ο κόσμος όχι εμένα».
Όχι κάπως έτσι – έτσι ξεκίνησε η συνέντευξη της Άκληστις Κυριακοπούλου, που θα δείτε την Πέμπτη στην ΑΛΗΘΕΙΑ ΤV στην εκπομπή «Αυτοπροσώπως».
Αυτό λοιπόν το «κοριτσάκι» είναι το μέλλον της χώρας. Αυτά τα νέα παιδιά, που μπορούν να τραβήξουν το «κάρο» μπροστά.
Η Άκληστις, είναι μόλις 28 χρόνων. Δεν σπούδασε μόνο στην Αγγλία, την… αστρονομική επιστήμη της Παραγωγής στη Διοίκηση, δεν πήρε μόνο πτυχίο Μηχανικού στον τομέα της, έφτιαξε μια νεοφυή επιχείρηση με τον αδελφό της, τώρα απασχολούν 88 άτομα, και τι μελέτησαν; Ένα μοντέλο πως τα πλοία θα κινούνται πρώτον με οικολογικά καύσιμα και δεύτερον με λιγότερα καύσιμα.
Και αφού το έφτιαξαν, τώρα περνούν στο δεύτερο βήμα. Στην κίνηση των πλοίων χωρίς πληρώματα. Αυτά τα μοντέλα, λοιπόν, τα πουλούν παγκοσμίως. Ναι, τα Ελληνάκια του μέλλοντος. Γι’ αυτό μου είπε ο Σίμος να αφήσω το… παρελθόν και να προβάλλω το μέλλον.
Υπάρχει, όμως, στη ζωή και το… πίσω. Αυτό εκφράστηκε στο γνωστό διαδικτυακό καφενείο, με σχόλια του τύπου: θα χάσουν τη δουλειά τους οι ναυτικοί, τι δουλειά είχα να προβάλλω τέτοια… καταστροφικά πράγματα, τι σαμποτάζ κάνω στα νέα παιδιά, που πάνε στη θάλασσα κι εγώ δείχνω αυτούς που απεργάζονται την ανεργία τους κλ.π.
Αφήνω τους μονίμως χολεριασμένους, αυτοί δεν με αφορούν, και απευθύνομαι στους ανθρώπους καλής θέλησης, που θέλουν να ακούσουν, ξεκινώντας με μια ιστορία, που τι σύμπτωση μιλάει για... κάρα, γιατί αν δεν ξέρομε την ιστορία μας, χαμπάρι δεν θα πάρουμε, όχι για το αύριο, αλλά ούτε για το σήμερα.
Η ιστορία υπάρχει στον πρώτο τόμο του βιβλίου μου «Μία σταγόνα ιστορίας της Χίου 1911–1934».
Τότε, που λέτε, η κίνηση γινόταν με ζώα και οι μεταφορές με κάρα, τα οποία ήταν στην οδό Λάδης, εκεί που μέχρι πρότινος βρισκόταν το Υπεραστικό ΚΤΕΛ.
Όταν, λοιπόν, εμφανίστηκε το πρώτο αυτοκίνητο, έγινε ο χαμός στο ίσιωμα. Τι αρνούνταν να τα ξεφορτώσουν από τα πλοία (τότε η κάθοδος γινόταν με γερανούς), τι αναθεμάτιζαν αυτά τα θηρία που ξέρναγαν κάπνα και σκόνη, τι απεργία έγινε, τι λάστιχα άρχισαν να σκίζουν – τέρατα και σημεία.
Ε, τότε κάποιοι «Σίμοι Παληοί» αντί να πυροβολούν τα πόδια τους, αποφάσισαν να μάθουν... οδήγηση. Οι καραγωγείς έμειναν άνεργοι, αλλά οι οδηγοί όχι.
Τι θέλουμε να πούμε; Δείτε την Άκληστις και μετά πυροβολήστε την και μαζί και εμένα.
Πρώτα απ’ όλα καμαρώστε τη νέα γενιά, που μας βάζει τα γυαλιά. Μετά, ακούστε την ανάλυσή της. Αυτόνομα πλοία δεν σημαίνει πλοία χωρίς ναυτικούς. Σημαίνει με λιγότερους και με άλλες ικανότητες. Σημαίνει ναυτική δουλειά στη στεριά. Σημαίνει ανθρώπινες συνθήκες ζωής για τους ναυτικούς, αφού θα διευθύνουν τα πλοία από το… σπίτι τους. Σημαίνει νέες δεξιότητες, σημαίνει απλώς ότι οι καραγωγείς θα γίνουν... οδηγοί. Όσοι δεν θέλουν; Κανένα πρόβλημα. Θα δώσουν τη θέση τους σε άλλους και θα πάνε να κάνουν παρέα στο… άλογο.
Τα υπόλοιπα αφήνω να τα καταλάβετε αφού δείτε τη συνέντευξη.
Υ.Γ.: Νίκο Ανδρουλάκη Αθήναι. Θα καταλάβατε ότι με τέτοιο κλίμα και μάλιστα εν Χίω, δεν μιλάμε για κόμμα εξουσίας, αλλά κατά τι περισσότερο από τον… Κασσελάκη.









































