Μήπως ο Στέλιος μας δείχνει το πρόβλημα στις νησίδες στο Καστέλλο;

Γιάννης Τζούμας
Πέμ, 07/05/2020 - 19:44

Έργα γίνονται για να λύσουν προβλήματα. Επίσης δεν γίνονται έργα χωρίς χρήματα και χωρίς μελέτες.

Δεν πειράζει που ξεκινάμε με τα αυτονόητα, άλλωστε στη χώρα μας από αυτά πάσχουμε, εξαιρουμένου του κορωνοϊού, που ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε το αυτονόητο. Άκουσε τους ειδικούς.

Και αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή στο Καστέλλο, η κατασκευή δηλαδή νησίδων στο οδόστρωμα, γίνεται για καλό, να αυξήσει την ασφάλεια των οδηγών και να μειώσει τα ατυχήματα, που στην στροφή από την Αγία Παρασκευή στο Νοσοκομείο ήταν συχνότατα.

Από την αρχή όμως στο εν λόγω έργο κάτι δεν πάει καλά. Τα ατυχήματα αντί να μειώνονται αυξάνονται και χθές το βράδυ από τύχη και σύνεση, φόραγε κράνος και δεν έτρεχε, ένα νέο παιδί δεν βρέθηκε στον κόσμο, που δεν έχει… νησίδες.

Αρχικά να διευκρινίσουμε κάτι από εμπειρία. Ένα έργο δεν μπορούμε να το κρίνουμε ημιτελές, άρα και εδώ πρέπει να το αφήσουμε να τελειώσει.

‘Όμως όσο γίνεται αυτό μπορούμε να προβληματιστούμε, μερικές φορές και πέρα από τους μελετητές, τους οποίους σεβόμαστε βεβαίως, όπως και τους γιατρούς, ας πούμε, αρκεί να μην μας στέλνουν… αδιάβαστους.

Για παράδειγμα τεχνικοί έκαναν και την μελέτη κατασκευής τούβλινων διαβάσεων πεζών, μια υπέροχη μπούρδα στο κέντρο της πόλης, την οποία θεωρώ ότι θυμόμαστε. Όπως και τεχνικοί μελέτησαν το τσιμέντινο… όρος έξω από το REX, μετά μελέτησαν την κατεδάφιση του και μετά ξαναμελέτησαν την εκ νέου κατασκευή του, δηλαδή πέραν της ταλαιπωρίας πληρώσαμε τρείς φορές, ένα έργο, που ακόμα δεν τελείωσε.

Το αυτό συμβαίνει και με τους εργολάβους, που απέδειξαν ότι μπορούν να κάνουν στο νησί μεγάλα και καλά έργα, αλλά μικροί – μεγάλοι πρέπει να αποδείξουν ότι σέβονται την ανθρώπινη ζωή. Για παράδειγμα την ώρα του ατυχήματος, μας είπαν οι κάτοικοι δεν άναβαν οι στύλοι και φωτισμός πριν το σκάμα καρμανιόλα μπήκε μιά ώρα μετά.

Με δεδομένο λοιπόν ότι αυτά πρέπει να αποτελέσουν παρελθόν, να γίνονται δηλαδή σωστές μελέτες και να υπάρχει προσοχή στην εκτέλεση, ερχόμαστε στις συγκεκριμένες νησίδες, για τις οποίες μάλλον δεν πάρθηκε υπ’ όψιν μια παρατήρηση… Καπετανίστικη, του Καστελούση Στέλιου Κουμπιά. Εδώ θεωρώ ως δεδομένο, αφού ζούμε σε ναυτότοπο, ότι γνωρίζουμε ότι από την φύση του επαγγέλματος τους οι ναυτικοί και δη οι Καπετάνιοι, έχουν μάθει να βλέπουν την πρακτική λύση των προβλημάτων.

Χωρίς λοιπόν να παρακάμψει τους μελετητές ο Στέλιος έδειξε την απλή αλήθεια, εκείνη που θα κάνει το Καστέλλο, νέο χώρο ατυχημάτων αλά Ηρώον πεσόντων.

Όσοι σκέφτηκαν να μειώσουν το οδόστρωμα, δεν πήραν υπ’ όψιν τους ότι ανεβαίνοντας από το Τάγμα στην Αγία Παρασκευή αναπτύσσεις ταχύτητα. Το ίδιο συμβαίνει και από το Νοσοκομείο στην Αγία Παρασκευή, αφού ο Ιερός ναός  στην ουσία είναι στην κορυφή του λόφου.

Συνεπώς τα οχήματα ένθεν και ένθεν με υψηλές ταχύτητες ξαφνικά βρίσκονται μπροστά σε νησίδες. Άρα ή θα πέφτουν πάνω σε αυτές ή πάνω στον Ιερό ναό  ή ακόμα και… κάτω απ’ αυτόν.

Τι πρέπει να γίνει; Α, εδώ τελειώνει ο Στέλιος και έχει δουλειά ο Δήμος. Θα μπεί φωτισμός, θα μπούν αντανακλαστικά στο οδόστρωμα, θα μπούν ταινίες επιβράδυνσης:

Δόξα τω Θεώ υπάρχουν διεθνώς δεκάδες τρόποι προειδοποίησης για μείωση της ταχύτητας.

Αν δεν εφαρμοστούν αυτές παράλληλα με τις προβλεπόμενες παρεμβάσεις, πολύ φοβόμαστε ότι θα ανάψουν στην εν λόγω στροφή πολλά… φαναράκια και δεν πρέπει.

 

Υ.Γ.  Ήθελα να δω τα μούτρα όσων περιφέρουν ένα τηλεφωνικό κατάλογο με δήθεν υπογραφές κατά της Δομής απομόνωσης στην Λευκωνιά, τι θα κάνουν αν μια βάρκα ξεχυθεί στον Καρφά και μπεί σε καραντίνα όλος ο οικισμός για 15 μέρες, αλά Μυτιλήνη.

Τότε θα γυρίσουν στον Ν. Μηταράκη και τον… κακό Κάρμαντζη, που σε επίπεδο νησιού έδωσαν λύση στο πρόβλημα.

Σχετικά Άρθρα