Χίος, Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου

1.060.000 ευρώ αποζημίωση σε 590 μαστιχοπαραγωγούς

Πρόεδρος ΕΜΧ: Αν δεν είχαμε τις βροχές θα ήταν εξαιρετικά προσεδοφόρα χρονιά
Δείτε το ΒίντεοΔείτε τις Φωτογραφίες
Τρί, 29/01/2019 - 15:48

1.060.000 ευρώ θα λάβουν ως αποζημίωση για τις ζημιές που υπέστησαν 590 μαστιχοπαραγωγοί από τις καλοκαιρινές βροχές, με τον Πρόεδρο της Ε.Μ.Χ., Γιώργο Τούμπο, να αναφέρει στο Ράδιο "Α" ότι κατά τη διάρκεια της εβδομάδας θα πληρωθούν οι πληγέντες σε Νεχώρι, Καλλιμασιά, Μέσα και Έξω Διδύμα, Καταρράκτη, Νένητα, Βουνό, Κοινή, Θολοποτάμι, Ελάτα, Βέσσα και Μυρμήγι και θα ακολουθήσουν μέσα στον Φλεβάρη οι υπόλοιποι, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν εξοφλήσει την τρέχουσα εισφορά τους στον ΕΛΓΑ.

"Σε διαφορετική περίπτωση  μπορεί να μη δουν την αποζημίωση στους λογαριασμούς τους.", ανέφερε λέγοντας ότι ο ίδιος περίμενε περισσότερα αιτήματα για αποζημίωση από τα 590 που υποβλήθηκαν και τελικά ικανοποιήθηκαν.

Στα αξιοσημείωτα της αναφοράς του Γιώργου Τούμπου, το γεγονός ότι μέχρι στιγμής από την παραγωγή του 2018 έχουν προσκομιστεί στην ΕΜΧ 85 τόνοι μαστίχας, ποσότητα σημαντική αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος της ζημιάς που υπέστησαν οι παραγωγοί από τις βροχές.

Μια μέση παραγωγή κατ’ έτος είναι της τάξεως των 150 τόνων και σύμφωνα με τον κ. Τούμπο, αν δεν είχε βρέξει το καλοκαίρι,  την τρέχουσα περίοδο θα την είχαν υπερβεί κατά πολύ.

Προς το παρόν κρατούν ως δεδομένους τους 85 τόνους ενώ η παραλαβή μαστιχιού συνεχίζεται, όμως σταδιακά αυτό που θα προσκομίσουν οι παραγωγοί είναι, όπως είπε,  το χαμηλότερης ποιότητας (αποτέλεσμα των προβλημάτων των βροχών), το λεγόμενο “μαυρομάστιχο”, οπότε δεν μπορούν να εκτιμήσουν και σε τι μέγεθος παραγωγής θα κλείσει η χρονιά.

Σχετικά Άρθρα

Κυρ, 15/12/2019 - 09:22

Ολοκληρώνεται ο κύκλος των 21 παραλαβών για την ΤΕΝ, μια ναυπηγική επένδυση ετών που ξεπέρασε τα 16 δις. δολάρια.

Η εταιρεία παραμένει στην κορυφή του κλάδου μεταφοράς ενέργειας παγκοσμίως και σε διαρκή κερδοφορία, παρά τα έντονα σκαμπανεβάσματα της ναυλαγοράς. Όσα είπε στην πρόσφατη Στρατηγική Συνάντηση ο κ. Νίκος Π. Τσάκος

Με βήμα σταθερό και απόλυτα συγχρονισμένο προς τις επιταγές της αγοράς, η Tsakos Εnergy Navigation (TEN) ολοκληρώνει τα τελευταία στάδια ανανέωσης του στόλου της. Όπως ανέφερε στην πρόσφατη ετήσια Στρατηγική Συνάντηση της εταιρείας στον Αστέρα Βουλιαγμένης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Νίκος Τσάκος: «Από το 2016 που έπεσε η ναυλαγορά και οι αξίες των πλοίων, το εκμεταλλευτήκαμε και ναυπηγήσαμε στόλο αξίας 1,6 δις. δολαρίων. Τα πλοία αυτά βρίσκονται σε μακροχρόνιες ναυλώσεις και κερδοφορούν. Είμαστε στα τελευταία από τα 21 πλοία του ναυπηγικού προγράμματός μας».

 

ΝΕΟΤΕΥΚΤΑ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ

Τον περασμένο Οκτώβριο η ΤΕΝ παρέλαβε από το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Daehan τα αδελφά aframax δεξαμενόπλοια MEDITERRANEAN VOYAGER καιCARIBBEAN VOYAGER (115.000dwt), μήκους 249 μέτρων και πλάτους 44 μέτρων το καθένα.

Τα δύο νεότευκτα αποτελούν τα πρώτα πλοία μιας τετράδας που παραγγέλθηκε ύστερα από συμφωνία ναύλωσης στη μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία Chevron, αμερικανικών συμφερόντων. Τα άλλα δύο πλοία, τα suezmax APOLLON VOYAGER και ΑRTEMIS VOYAGER (158.000 dwt), μήκους 274 μέτρων και πλάτους 48 μέτρων το καθένα, ναυπηγούνται από την Hyundai Heavy Industries και θα παραδοθούν το 2020.

Και τα τέσσερα είναι ταξινομημένα στον Αμερικανικό Νηογνώμoνα ΑΒS, ενώ τα έσοδα από τη χρονοναύλωσή τους εκτιμώνται σε τουλάχιστον 200 εκατ. Δολάρια.

Σε σχετική δήλωσή του, ο επιχειρησιακός διευθυντής της εταιρείας κ. Γιώργος Σαρόγλου τόνισε ότι «η αγορά των ναυλώσεων κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και, με τα 37 πλοία του στόλου μας να επιτυγχάνουν υψηλούς ναύλους, η ΤΕΝ συνδυάζει επιτυχώς εξασφαλισμένα έσοδα συμμετέχοντας παράλληλα σ’ ένα σκληρό περιβάλλον». Επίσης, το 2021 αναμένεται να παραδοθεί από την HHI και το πρώτο από δύο πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, χωρητικότητας 174.000 κ.μ.

 

ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ ΑΝΑΤΡΟΠΩΝ:

ΑΠΟ ΤΟ ΝΑΔΙΡ ΣΤΟ ΖΕΝΙΘ

Με ναρκοπέδιο παρομοίασε τη σημερινή ναυτιλιακή βιομηχανία ο κ. Νίκος Τσάκος, επισημαίνοντας ότι οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν φέρει τα πάνω κάτω στη ναυλαγορά.

Ενδεικτικό παράδειγμα ο κλάδος των VLCCs  όπου, όπως είπε, «η χρονιά είχε ξεκινήσει με ναύλους περίπου 30.000 δολαρίων την ημέρα, ενδιάμεσα έπεσαν ακόμα και κάτω από 10.000 δολάρια, ενώ μέχρι να φτάσουμε στα 100.000 δολάρια προηγήθηκαν αρκετά σκαμπανεβάσματα». Και συσχέτισε τις αλλεπάλληλες ανατροπές με εξωγενείς παράγοντες, όπως οι αμερικανικές εμπορικές κυρώσεις που μειώνουν σε μεγάλο ποσοστό το προσφερόμενο τονάζ. Ακόμη, υποστήριξε ότι η κατάσταση αυτή μπορεί αν διαρκέσει για χρόνια και έκανε λόγο για τη μείωση του ρυθμού νέων παραγγελιών από τους πλοιοκτήτες, καταλήγοντας: «Εμείς δεν κάνουν σχεδιασμούς βασιζόμενοι στο ότι η ναυλαγορά είναι πάντα σε καλή κατάσταση και γι’ αυτό μπορούμε να κρατάμε την εταιρεία σε μακροχρόνια κερδοφορία».

Στο πλαίσιο της συνάντησης εκφράστηκε διάχυτος προβληματισμός ως προς τις νέες παραγγελίες εν γένει, δεδομένου ότι ο κύκλος ζωής των πλοίων μειώνεται πια και χρειάζονται νέες επενδύσεις που επιβαρύνουν σημαντικά το τελικό κόστος. Ως γενικότερη διαπίστωση υπογραμμίστηκε ότι έχει λογική σήμερα η επιμονή στη διατήρηση του παλαιότερου στόλου, ενώ και από περιβαλλοντική σκοπιά ο κ. Τσάκος τόνισε πως η ναυπήγηση είναι πιο ρυπογόνα διαδικασία απ’ ό,τι τα ταξίδια ενός πλοίου. Για τις σαρωτικές αλλαγές που θα επιφέρουν τα νέα καύσιμα μίλησε και ο κ. Σαρόγλου: «Λόγω της κλιματικής αλλαγής και της αναζήτηση εναλλακτικών καυσίμων φιλικότερων προς το περιβάλλον, το πετρέλαιο έχει ημερομηνία λήξης. Από το πετρέλαιο θα πάμε στο LNG και από ‘κεί σε κάτι άλλο, γιατί το LNG είναι μεταβατικό καύσιμο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το 2025 – 2030 και για τα επόμενα 20 χρόνια. Μπορεί να αλλάξουν πολλά, όχι μόνο σχετικά με το πώς παράγουμε και χρησιμοποιούμε την ενέργεια, αλλά και στον ίδιο τον τρόπο ζωής μας».

Ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, στο ίδιο μήκος κύματος, δεν έκρυψε την ανησυχία του για τις διεθνείς εξελίξεις σημειώνοντας ότι η ανθρωπότητα τις τελευταίες δεκαετίες, μέσω της συνεχούς ανάπτυξης, ακολουθεί λάθος δρόμο. «Τα θέλουμε όλα μεγάλα και τα θέλουμε όλα γρήγορα», είπε χαρακτηριστικά.

Υποστήριξε ότι η εταιρεία βρίσκεται στον αντίποδα αυτής της φιλοσοφίας, έχοντας κατακτήσει μετά από 26 χρόνια ταξιδιού μια θέση ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες μεταφοράς ενέργειας παγκοσμίως. Σήμερα διαχειρίζεται 66 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 7.166.000 dwt.

Πηγή: Eφοπλιστής