
Το εμπορικό κέντρο αλλάζει σταδιακά, οι πεζόδρομοι δημιουργούν νέα δεδομένα, ανάμεσα στα οποία και η όλο πιο έντονη παρουσία χώρων αναψυχής και εστίασης και η κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από τραπεζοκαθίσματα, γεγονός που θέτει άμεσα τη Δημοτική Αρχή προ των ευθυνών της, για την εφαρμογή του μέτρου κι αυτό όχι γιατί δεν υπάρχουν κανονισμοί, αλλά γιατί στην πράξη δυστυχώς η εμπειρία χρόνων έχει δείξει ότι καταπατούνται.
Μια απλή ματιά σε παρόδους – πεζόδρομους του κέντρου θα πείσει ότι η διέλευση των πεζών σε κάποιους από αυτούς δεν γίνεται πλέον με άνεση, για να μην πούμε για το τι θα γίνει αν χρειαστεί να περάσει ένα όχημα έκτακτης ανάγκης.
Χθες η τεταμένη κατάσταση που δημιουργήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, όταν ένας επιχειρηματίας ζήτησε να εγκριθεί, ως εκτός ημερησίας διάταξης, η αίτησή του για κατάληψη κοινοχρήστων χώρων, έξω από το μαγαζί του, που βρίσκεται σε πάροδο στην αρχή της Απλωταριάς, επανέφερε το θέμα στο προσκήνιο, έστω κι αν αυτή η συζήτηση επί της ουσίας δεν έγινε και δεν πάρθηκε απόφαση για το συγκεκριμένο αίτημα, που παραπέμφθηκε στην επόμενη συνεδρίαση.
Ανοίγει όμως έναν κύκλο συζητήσεων, όχι μόνο για τις παρόδους της Απλωταριάς αλλά και για την κεντρική εμπορική οδό, στην οποία μέχρι τώρα ίσχυε το…άβατο για τα τραπεζοκαθίσματα, τουλάχιστον με βάση του τύπους, γιατί άτυπα, έχουν κάνει την εμφάνισή τους κάποια.
Σήμερα σε συνέντευξή του στο Ράδιο «Α» ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τοπικής Ανάπτυξης, Δημήτρης Καράλης, επισήμανε ότι ήδη εκκρεμούν στο δήμο 12 αιτήσεις καταστηματαρχών, που δραστηριοποιούνται στην πόλη αλλά και την περιφέρεια, για κατάληψη κοινόχρηστων χώρων, ανάμεσά τους και κάποιες που αφορούν την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων στην Απλωταριά, οι οποίες θα συζητηθούν στην επόμενη συνεδρίαση του Σώματος.
«Ο κόσμος προχωράει, οι συνήθειες αλλάζουν, ο τρόπος χρήσης των χώρων της αγοράς αλλάζει και θα πρέπει σίγουρα να λαμβάνουμε υπ’ όψιν τι συμβαίνει σήμερα, ποιες είναι οι ανάγκες και να τις ικανοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο πλαίσιο πάντα των κανονισμών και των νόμων που υπάρχουν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος, ο οποίος όταν ρωτήθηκε για το πώς βρεθεί η χρυσή τομή και θα αποφευχθούν τα αρνητικά παραδείγματα του παρελθόντος, ακόμη και του παρόντος, ώστε όλοι να μπορούν να κάνουν εν τέλει τη δουλειά τους – και οι καταστηματάρχες εστίασης και αναψυχής και οι έμποροι και οι πεζοί – χωρίς ο ένας να ενοχλεί τον άλλο απάντησε:
«Θεωρώ ότι τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, από την άποψη ότι τους τελευταίους μήνες έχει υπάρξει μια αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο που ορίζει ότι ελεγκτικός μηχανισμός είναι η αστυνομία, το υγειονομείο, η πυροσβεστική, που είναι οι φορείς που βγαίνουν στο δρόμο και κάνουν τον έλεγχο. Αυτοί ξέρουν καλύτερα αν κάποιος έχει τροποποιήσει τους όρους λειτουργίας του καταστήματός του ή την άδεια που του έχει δοθεί. Άρα στο δήμο μετά δεν υπάρχει το περιθώριο να αποφασίσει τι θα κάνει μ’αυτήν την περίπτωση, αν θα συνεχιστεί έτσι ή αν θα αλλάξει κάτι.
Επίσης είναι πολύ καλό που υπάρχει κανονισμός, τον οποίο έχει ψηφίσει το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, που ορίζει σε μεγάλο βαθμό με ποιο τρόπο διαθέτουμε τους κοινόχρηστους χώρους για επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως υπάρχουν και οι σχετικοί νόμοι, οπότε αυτό που μένει σε εμάς είναι απλά να προσπαθήσουμε να τηρήσουμε, όσο το δυνατόν το πλαίσιο που υπάρχει, να κινηθούμε μέσα σ’ αυτό και να κάνουμε μια διαβούλευση για το πώς θα διαχειριστούμε τους χώρους. Υπάρχουν οι κοινωνικοί εταίροι, ο πρόσφατα συσταθείς σύλλογος των καταστημάτων εστίασης και ο εμπορικός σύλλογος, οπότε πριν φτάσουμε στο δημοτικό συμβούλιο είναι καλό να συζητήσουμε, να δούμε τι θέλει ο καθένας, που συμφωνούμε, που διαφωνούμε και να κατέβουμε τελικά με μια πρόταση».
Ο κ. Καράλης εξέφρασε την άποψη ότι το «κλειδί» στην όλη υπόθεση είναι η καλή συνεννόηση μεταξύ των επαγγελματιών και ο σεβασμός που πρέπει να δείξουν στα δικαιώματα των πεζών και τη γενικότερη λειτουργία της πόλης.
Ο ίδιος εκτίμησε ότι με βάση το παραπάνω πλαίσιο μπορούμε να συνυπάρξουμε αρμονικά, θεωρώντας μάλιστα ότι οι διαφορετικές δραστηριότητες μπορούν να βοηθήσουν η μια την άλλη, χωρίς να υπάρξουν αντιπαλότητες.
«Αν βρεθούν τα σημεία συμφωνίας», κατέληξε, «τότε θα δουλέψουμε στα σημεία διαφωνίας και αν χρειάζεται αλλαγή ο κανονισμός θα αλλάξει ο κανονισμός, αν χρειάζεται μια συνεννόηση μεταξύ των μερών θα γίνει».







































