Χίος, Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου

Κ. Βεζέρης: 15 χρόνια πληρώναμε την ΑΕΠΙ και τα λεφτά έγιναν καπνός

Δείτε το Βίντεο
Τρί, 19/02/2019 - 16:08

Παλιά ήταν η ΑΕΠΙ και φυσικά δεν ήταν μόνο η ΑΕΠΙ αλλά το κράτος συνέταιρος της.

Όχι μόνο έγδυνε τους επαγγελματίες για να πληρωθούν δήθεν πνευματικά δικαιώματα αλλά οι πολιτικοί… σοφοί της χώρας είχαν φτιάξει ένα τέτοιο νομοθετικό πλαίσιο υπέρ της, που τα δικαστήρια σε όσους προσέφευγαν έβγαζαν… βιομηχανικά καταδικαστικές αποφάσεις.

Και μετά ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, οι πνευματικοί δημιουργοί δεν είδαν δεκάρα τσακιστή, η ΑΕΠΙ έκλεισε αφού βρέθηκε με άδεια ταμεία, δεν ξέρουμε αν την πλήρωσε κανένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της, αλλά πλήρωσαν δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες από το υστέρημα τους.

Και τώρα επειδή εδώ είναι… Ελλάδα έφυγε και η ΑΕΠΙ και εμφανίστηκαν δεκάδες κλώνοι της, που και αυτοί απαιτούν χρήματα πάλι για τα ταλαίπωρα πνευματικά δικαιώματα.

Με αφορμή την επιστολή του Επιμελητηρίου για το θέμα αυτό στην υπουργό Πολιτισμού, ο Κώστας Βεζέρης μέλος της Διοίκησης και Πρόεδρος των καταστηματαρχών εστίασης, κατήγγειλε τις απίστευτες πιέσεις προς τους επαγγελματίες να καταβάλλουν με την απειλή δήθεν προστίμων, πνευματικά δικαιώματα.

«Έχουν γίνει ενοχλητικοί», μας είπε.

«Κανείς δεν ξέρει πόσοι είναι και με τι ονόματα εμφανίζονται. Δεν φτάνει που όπως είναι γνωστό φαγώθηκαν τα κλεφτά της ΑΕΠΙ χωρίς να πάρει τίποτα κανένας πνευματικός παραγωγός τώρα έχουν το θράσος και μας ενοχλούν τηλεφωνικά ζητώντας μας και αναδρομικά. Να το ξεκαθαρίσουμε κανείς μας δεν πληρώνει τίποτα. Το Επιμελητήριο έχει έρθει σε επαφή με την ΕΥΕΔ, Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων και εκεί θα καταβληθούν αν καταβληθούν δικαιώματα, κάτι που θα το δούμε στη συνέχεια».

Σχετικά Άρθρα

Σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα, προς αυτήν την κατεύθυνση προσανατολίζεται η Κυβέρνηση
Πέμ, 19/09/2019 - 15:36

Πρόταση τα 23 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, που διαχειρίζεται η ΥΠΑ,  μεταξύ των οποίων και αυτό της Χίου, να παραχωρηθούν ως μία οντότητα, καθώς το πρόγραμμα της ΝΔ περιλαμβάνει την ένταξή τους σε μία ενιαία εταιρεία, η οποία θα αναζητήσει – στη συνέχεια – στρατηγικό επενδυτή, επεξεργάζεται η κυβέρνηση.

Μάλιστα σύμφωνα με δημοσιεύματα (χαρακτηριστικό αυτό του e-thessalia.gr) υπάρχει και επενδυτικό ενδιαφέρον από την ινδική εταιρία GMR Group, που δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, της ενέργειας, της κατασκευής αυτοκινητόδρομων και άλλων υποδομών, σε όλο τον κόσμο.

Ακολουθεί το δημοσίευμα:

«Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το πρόγραμμα Υποδομών/Μεταφορών του κόμματος, «σήμερα δεν υπάρχει καμία σοβαρή προσπάθεια αξιοποίησης των μικρών αεροδρομίων. Επιπλέον υπάρχει ασάφεια ως προς τον επισπεύδοντα (ΥΠΑ, ΤΑΙΠΕΔ, ΥΜΕ). Τα χαρακτηριστικά τους δεν επιτρέπουν το ίδιο μοντέλο αξιοποίησης με την προηγούμενη παραχώρηση. Η ένταξή τους σε ενιαία εταιρεία που θα αναζητήσει στρατηγικό επενδυτή – όπως προέβλεπε ο νόμος του 2013 που τροποποιήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ – είναι μια από τις προοπτικές που πρέπει να διερευνηθεί άμεσα».

Μάλιστα, η ΝΔ έχει κατηγοριοποιήσει τα 23 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια σε τρεις κατηγορίες:
– Υψηλή επιβατική κίνηση (άνω των 100.000 επιβατών ετησίως) Καλαμάτα, Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος,
– Μεσαία επιβατική κίνηση (30.000 – 100.000 επιβατών ετησίως) Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα,
– Χαμηλή επιβατική κίνηση (κάτω των 30.000 επιβατών ετησίως) Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος, Κοζάνη.
Ενδιαφέρον πάντως επιδεικνύει η ινδική GMR Group, που δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών, της ενέργειας, της κατασκευής αυτοκινητόδρομων και άλλων υποδομών, σε όλο τον κόσμο. Μέχρι πρόσφατα είχε το μεγαλύτερο μέρος της λειτουργίας του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης, κατασκευάζει τώρα το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στη νότια Ινδία, ενώ έχει συμμετοχή σ’ ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου, του «Ίντιρα Γκάντι» στο Νέο Δελχί.

Η GMR Group ιδρύθηκε ως μια μικρή εταιρεία το 1978. Κατασκεύαζε υφάσματα από ίνες γιούτα, (προσιδιάζει με καραβόπανα). Γρήγορα όμως εξελίχτηκε και πέρασε στις κατασκευές, ενώ σήμερα είναι από τις μεγαλύτερες και πιο αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ινδία. Πέρα από το επιχειρηματικό μέρος, έχει μια εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που ασχολείται με τα κοινωνικά ζητήματα και χρηματοδοτεί δράσεις που αφορούν στους φτωχούς Ινδούς.
Η ινδική εταιρεία δείχνει ιδιαίτερη σπουδή για επέκτασή της σε περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και ιδιαίτερα αυτά με υψηλή επισκεψιμότητα.
Ως τέτοια λογίζονται τα αεροδρόμια σε Καλαμάτα, Χίο, Αλεξανδρούπολη, Άραξο και Κάρπαθο, ενώ στο cluster αεροδρομίων δεν αποκλείεται να ενταχθούν αυτό της Πάρου και των Ιωαννίνων. Ινδική υπογραφή ως γνωστόν θα φέρει ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Ελλάδα. Η ινδική εταιρεία GMR Airports, του κολοσσού GMR Croup, σε συνεργασία µε τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είναι ο ανάδοχος για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης.»