
Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησε σήμερα το πρωί στο Λιμενικό Ταμείο ο Νίκος Χαραλάμπους, Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, εταιρείας υδροπλάνων, που κατ’ αρχήν ενδιαφέρεται για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι μας, το οποίο θα χρηματοδοτήσει η Εταιρεία του, θα το χρησιμοποιεί για τα δικά της υδροπλάνα και θα ενοικιάζει το χώρο από το Λιμενικό ταμείο. Τα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής και ο Πρόεδρος επιφυλάχτηκαν να απαντήσουν καθ’ ότι υπάρχουν παρόμοιες προτάσεις και από άλλες Εταιρείες που προτίθενται να δραστηριοποιηθούν στο χώρο, αν ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο τα επιχειρηματικά σχέδιά τους, οπότε τότε θα ξεκινήσουν και την αγορά υδροπλάνων. Με δεδομένο ότι στη χώρα μας η επιχειρηματικότητα είναι υπό διωγμόν και το νομικό πλαίσιο τέτοιο που οι επιχειρηματίες είναι σε περιβάλλον υψηλού κινδύνου, η αίσθησή μας είναι ότι η ακόμα κι αν προχωρήσει το Λιμενικό Ταμείο θα μας μείνει το σχέδιο του υδατοδρομίου. Υπενθυμίζουμε ότι άλλη μια Εταιρεία, ελληνοκαναδού επιχειρηματία, που διέθετε μάλιστα και υδροπλάνα, ήταν έτοιμη να εγκατασταθεί στη χώρα μας και όταν διαπίστωσε το νομικό πλαίσιο που διέπει τις επενδύσεις, τι αδειοδοτήσεις και πόσο χρόνο χρειάζονται, προτίμησε να σηκωθεί να φύγει.
Με την ευκαιρία συμμετοχής του στην ενημέρωση της Λιμενικής Επιτροπής ο Δήμαρχος Ψαρών Κώστας Βρατσάνος θεώρησε θετική μια τέτοια εξέλιξη αν ευοδωθεί, με την έννοια ότι τα υδροπλάνα αυτά έχουν μέγιστη χωρητικότητα 19 ατόμων και είναι ιδανικά για την τουριστική ανάπτυξη, με ήπιο φυσικά τρόπο, των ακριτικών Ψαρών.
«Πιστεύω ότι είμαστε πολύ πιο κοντά απ’ αυτό που έγινε προ 10ετίας, γιατί τώρα υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο», τόνισε ο δήμαρχος που ευελπιστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα 6 μηνών να μπορέσουν να δουν υδροπλάνα στα Ψαρά.
Σε δηλώσεις του για το ίδιο θέμα στο Ράδιο «Α» ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Μιχάλης Μπελέγρης παρέπεμψε στον προσεχή Ιανουάριο διότι τότε εκτιμά ότι θα ξεκαθαρίσει το τοπίο σε επίπεδο δήμου για το εάν η υπόθεση με τα υδατοδρόμια είναι βιώσιμη και μπορεί να προχωρήσει.
Στο διάστημα που έπεται το θέμα θα απασχολήσει τη δημοτική λιμενική επιτροπή η οποία πρέπει να εξετάσει ποια από τις τρεις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν για τη δημιουργία των υποδομών (υδατοδρόμια) και τη διαχείρισή τους είναι η συμφερότερη.
Η πρώτη είναι ένας φορέας, στην προκειμένη περίπτωση το Λιμενικό Ταμείο, να προχωρήσει τις διαδικασίες αδειοδότησης, χωροθέτησης υδατοδρομίου κ.λ.π.
Η δεύτερη αυτό να γίνει από εταιρεία που θα αναλάβει και τη διαχείριση και η τρίτη να υπάρξει σύμπραξη της όποιας εταιρείας με το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Ο κ. Μπελέγρης διευκρίνισε ότι οι συνθήκες σε σχέση με το παρελθόν είναι ευνοϊκότερες (υπάρχει πλέον θεσμικό πλαίσιο, ήδη έχει προχωρήσει το εγχείρημα στην Κέρκυρα, υπάρχει σχεδιασμός για τις Σποράδες και τις Κυκλάδες, ενώ προβλέπεται μητροπολιτικό υδατοδρόμιο στο Φάληρο), ενώ εκείνο που φαίνεται και από τις κρούσεις που δέχονται είναι ότι η Χίος έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις εταιρείες υδροπλάνων, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, αφού βρίσκεται στον κεντρικό άξονα, στο σημείο μηδέν, όπως εξηγούν, που μπορεί να ενώσει τα νησιά των Σποράδων και την ηπειρωτική Ελλάδα με την Εύβοια και τη Θεσσαλία, με την ανατολική πλευρά του Αιγαίου.
Στην περίπτωσή μας τώρα, όπως σημείωσε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, η χωροθέτηση του υδατοδρομίου αν γίνει, θα γίνει στο λιμάνι της Χίου, ενώ θα πάει πακέτο με την κατασκευή υδατοδρομίων σε Ψαρά και Οινούσσες τα οποία εκτιμά ότι μπορεί να προχωρήσουν πιο γρήγορα.









































