
Η πρόσφατη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες bulk carriers και δεξαμενόπλοιων εστιάστηκε στα πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους, με συμφωνίες να αφορούν την πώληση Panamaxes, Supramaxes και Handysizes, αλλά και Aframaxes, Panamaxes και Small tankers.
Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατες εκθέσεις ναυλομεσιτικών εταιρειών όπως η Xclusiv, η Allied και η Intermodal παρουσιάζονται οι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών τόσο όσον αφορά παραγγελίες πλοίων, αλλά ειδικά όσον αφορά αγοραπωλησίες.
Ειδικότερα, στον ελληνόκτητο στόλο εισέρχεται το «Lowlands Breeze», bulk carrier ναυπηγημένο στην Ιαπωνία το 2013, το οποίο διαθέτει χωρητικότητα 61.430 dwt. Μία ακόμη προσθήκη στον στόλο αποτελεί το Kamsarmax «Cuma», χωρητικότητας 83.007 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 2006. Επιπλέον, σε ελληνικά χέρια περνούν το Ultramax «Santa Virginia» (61.271 dwt, ναυπηγημένο στην Ιαπωνία το 2014), το Supramax «Rhine Confidante» (57.016 dwt, ναυπηγημένο στην Κίνα το 2010) και το Panamax «Nenita» (76.807 dwt, ναυπηγημένο το 2006 στην Ιαπωνία).
Όσον αφορά τη δραστηριότητα των Ελλήνων στη δευτερογενή αγορά με επίκεντρο τα δεξαμενόπλοια, Έλληνες απέκτησαν τα: «Fionia Swan» (15.609 dwt, ναυπηγημένο το 2006 στην Τουρκία) και το «Ece Nur K» (19.964 dwt, ναυπηγημένο το 2009 στην Τουρκία).
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι, βάσει της Allied, η Navios με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου προχώρησε στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 50.000 dwt, καθένα εκ των οποίων έχει κόστος $41,5 εκατ. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027 και τα πλοία θα κατασκευαστούν στην Ιαπωνία.
Πηγή δεδομένων: Xclusiv, Allied, Intermodal







































