Χίος, Σάββατο 6 Ιουνίου

Με προίκα 400.000 από τον Δήμο Χίου για τον ιδιωτικό φορέα τουρισμού ξεκινά το 2019 το Επιμελητήριο

Δείτε το ΒίντεοΔείτε τις Φωτογραφίες
Παρ, 01/02/2019 - 06:14

Με την παρουσία και τη συμμετοχή των εκπροσώπων της Πολιτείας, του Στρατού, των σωμάτων Ασφαλείας, του Λιμενικού, της Εφορίας, του Εμπορικού Συλλόγου, Προέδρων και μελών από όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, με τον επιχειρηματικό κόσμο του τουρισμού και της αγοράς της Χίου και πολλούς καταστηματάρχες της Απλωταριάς και όχι μόνο, έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα του το Επιμελητήριο Χίου, στον Πολυχώρο ''Βυρσοδεψείο'' στα Ταμπάκικα, την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019 στις 7μ.μ.

Ο εκπρόσωπος του Σεβασμιωτάτου ευλόγησε την καθιερωμένη βασιλόπιτα και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Παντελής Λεγάτος, αφού μοιράστηκαν τα κομμάτια, κάλεσε στο βήμα για ένα σύντομο χαιρετισμό τον Αντιπεριφερειάρχη Χίου, Σταμάτη Κάρματζη και το Δήμαρχο Χίου, Μανώλη Βουρνού.

Αμέσως μετά ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, με τη συνοδεία ενός φωτογραφικού-αφηγηματικού βίντεο, έκανε μια σύντομη αναδρομή στις δραστηριότητες του Επιμελητηρίου Χίου, για τη χρονιά που μας πέρασε.

Ο Αντιπεριφερειάρχης, Σταμάτης Κάρματζης ευχήθηκε «το επιχειρείν'' που τόσο πλήττεται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας να πάει καλύτερα και να σημειώσει άνοδο το 2019».

Ο Πρόεδρος Παντελής Λεγάτος, μεταξύ άλλων στην αναδρομή του 2018 που πέρασε, έκανε σημαντική αναφορά, το Σχολείο Τουρισμού, που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Χίου, μαζί με το Δήμο Χίου, στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο τον Απρίλιο του προηγούμενου έτους.

Πρόσθεσε στις αναδρομικές αναφορές του την παρέμβαση του Επιμελητηρίου, που πέτυχε τη διαγραφή των χρηματικών προστίμων που είχαν επιβληθεί σε τούρκους τουριστικούς πράκτορες για γραφειοκρατικές και μη ουσιώδεις παρατυπίες και δυσκόλευαν την τουριστική κίνηση του νησιού μας, ενώ τέλος υπογράμμισε τη συνδιαμόρφωσητου μεταφορικού ισοδύναμου για όλη την Ελλάδα, αφού η τελική απόφαση για αυτό, ελήφθη, κατόπιν προσφυγής και συζητήσεων του Επιμελητηρίου Χίου, προς τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας, Νεκτάριο Σαντορινιό.

Για τον καινούργιο χρόνο 2019, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Παντελής Λεγάτος μαζί με το Δήμαρχο Χίου, ο Ιδιωτικός Φορέας Τουρισμού, που ήδη έχει βάλει μπροστά το Επιμελητήριο, θα αναλάβει ζωηρή δράση για την συνολική και δυναμική τουριστική τροβολή της Χίου σε όλη την Ελλάδα και στην παγκόσμια αγορά, αφού τώρα θα συνεπικουρήσει και ο Δήμος Χίου, όπως πρόσθεσε με την σειρά του ο Δήμαρχος, καθώς κατάφερε την διεκδίκηση του ποσού των 400.000€ που πήρε η Δημοτική Αρχή του νησιού μας, από το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Βορείου Αιγαίου, για αυτόν το σκοπό.

Αμέσως μετά την αναδρομή στις δράσεις του Επιμελητηρίου Χίου για το 2018 και τις ανακοινώσεις του Δημάρχου για τη συνεργασία με το Επιμελητήριο, στον Ιδιωτικό Φορέα Τουρισμού, με σκοπό την ενίσχυση της τουριστικής προβολής της Χίου στο σύνολό της, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, αφού ευχήθηκε καλή χρονιά με την σειρά του, άφησε το μικρόφωνο και παρακίνησε τον κόσμο να χαρεί με την σειρά του τη βραδιά και τη συνεστίαση, που ήταν πραγματικά μοναδική και όμορφη.

Τον εξαίρετο και άνετο πολυχώρο ''Βυρσοδεψείο'', παραχώρησαν δωρεάν για τη δεξίωση του Επιμελητηρίου, οι ιδιοκτήτες Ροδάκης και Κοκολιάς.

Πρωταγωνιστές ήταν τα όμορφα και νόστιμα κεράσματα και εδέσματα, δια χειρός Νίνας Αγαλοπούλου και Κέντρου ''Caravel'', ενώ τα υπέροχα cocktail και ποτά ανέλαβε το cafe bar ''Plan B''.

Το όμορφο μουσικό πρόγραμμα επιμελήθηκε από τη θέση του DJ, ο δικός μας, Μανώλης Βερβεράκης.

Οι παρευρισκόμενοι απόλαυσαν την ωραία ατμόσφαιρα του χώρου και της γιορτής, με την βραδιά να κυλάει ευχάριστα και το φλουρί από τα Βασιλοπιτάκια, που ήταν μια χρυσή λίρα -όλη δική του- βρήκε ο Δημήτρης Γρηγοράκης με το κέφι να ξανά ανάβει από χαμόγελα και χειροκροτήματα.   

 

Στην εκδήλωση για την βασιλόπιτα του Επιμελητηρίου ο Βουλευτής Ν. Μηταράκης έστειλε τον παρακάτω χαιρετισμό: 

Αγαπητέ Πρόεδρε του Επιμελητηρίου, κυρίες και κύριοι

Με ιδιαίτερη χαρά χαιρετίζω τη σημερινή γιορτινή σας εκδήλωση για το νέο Έτος και την κοπή της ετήσιας πίτας του Επιμελητηρίου Χίου. Δυστυχώς, οι κοινοβουλευτικές υποχρεώσεις με κράτησαν μακριά από τη Χίο και δεν βρίσκομαι μαζί σας.

Θέλω να ευχηθώ σε καθεμιά και καθέναν από εσάς, Καλή Χρονιά με Υγεία, Αισιοδοξία και αγαθά στις οικογένειές σας.

Να είναι το 2019 μια χρονιά καλύτερη για όλους σας, για τη Χίο και την Ελλάδα.

Τα τελευταία χρόνια, μετά το 2015, ζήσαμε όλοι μια αχρείαστη παράταση της κρίσης. Με χαμηλότερη ανάπτυξη, με έξαρση του μεταναστευτικού, κατάργηση του νησιωτικού ΦΠΑ, στασιμότητα σε υποδομές και δρομολογημένα έργα. Με δυσμενείς εξελίξεις στα μεγάλα εθνικά μας θέματα. Η μεσαία τάξη και οι επαγγελματίες ειδικότερα επλήγησαν ιδιαίτερα, μέσω της υπερφορολόγησης και των υψηλών ασφαλιστικών εισφορών. Δυστυχώς όλα αυτά δεν ήταν μόνο απόρροια μιας οικονομικής κρίσης. Ήταν η συνειδητή επιλογή μιας κυβέρνησης να απαξιώσει τη μεσαία τάξη, να πλήξει την παραγωγή και να μειώσει όλους εκείνους που προσπαθούν να πετύχουν.  

Το 2019 πρέπει να είναι η χρονιά που όλα αυτά σταματούν. Πέρα από χρονιά εκλογών, πρέπει να έχουμε μια χρονιά αλλαγών. Οι μάχες μπροστά μας θα είναι ιδιαίτερα σκληρές. Δεν αναφέρομαι μόνο στις εκλογικές αναμετρήσεις. Η πραγματική πρόσκληση είναι η επόμενη ημέρα των εκλογών. Τότε θα κληθούμε, όλοι μαζί να δουλέψουμε σκληρά για να αποκαταστήσουμε τις ζημιές των προηγούμενων ετών.

Το τι πρέπει να γίνει είναι λίγο πολύ γνωστό. Η Νέα Δημοκρατία έχει ήδη μιλήσει για ένα πιο φιλικό φορολογικό καθεστώς με μείωση συντελεστών και για ένα νέο ασφαλιστικό σύστημα που θα δίνει προοπτική στους νέους, αλλά θα μειώνει και την επιβάρυνση της εργασίας.

Στη Χίο, οι υποδομές είναι πρώτη προτεραιότητα για να θέσουμε τις βάσεις για την ανάπτυξη. Δε μπορούμε πια να αφήνουμε ημιτελή έργα να καταρρέουν, όπως το Δικαστικό Μέγαρο, ή να μένουν στα χαρτιά όπως το αεροδρόμιο. Πέρα από αντιπαραγωγικό είναι έλλειψη σεβασμού στα χρήματα του Ελληνικού λαού, που πληρώνει από το υστέρημά του για να ξεκινήσουν έργα που δεν τελειώνουν ποτέ.

Το μεταναστευτικό πρέπει επιτέλους να λυθεί μέσα στο 2019. Πάνω στις βασικές γραμμές που έχει θέσει η Νέα Δημοκρατία: ενεργή προστασία συνόρων, επιτάχυνση διαδικασιών ασύλου, επιστροφή όσων δε δικαιούνται διεθνούς προστασίας, έλεγχο της διαχείρισης των πόρων. 

Δεν είναι πλέον δικαίωμά μας να αλλάξουμε την πορεία του τόπου. Είναι υποχρέωσή μας να το κάνουμε. Να αλλάξουμε τις ζωές μας προς το καλύτερο και να φτιάξουμε μια νέα, καλύτερη πραγματικότητα για εμάς και τα παιδιά μας.

Κάθε βήμα προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να είναι κοινό και συντονισμένο. Θέλω τη βοήθειά σας και ταυτόχρονα θα είμαι αρωγός και υποστηρικτής στις δικές σας προσπάθειες. Να συζητήσουμε, να βρούμε λύσεις και να τις εφαρμόσουμε.

 

Καλή Χρονιά για εσάς τις οικογένειά σας, καλή Χρονιά για τη Χίο και την Ελλάδα.

Νότης Μηταράκης

 

Σχετικά Άρθρα

Παρ, 05/06/2020 - 19:08

Μπόνους για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους και κίνητρα για επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ειδικά για τις λιγνιτικές περιοχές περιλαμβάνει το «πακέτο» των κινήτρων, που ανακοίνωσαν σήμερα οι συναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος – Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.

Αναλυτικά, τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση έχουν ως εξής:

-Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Επιπλέον, εξαίρεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα τεκμήρια. Το μπόνους εφαρμόζεται μόνο για ηλεκτρικά (όχι για υβριδικά ΙΧ).

-Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.

-Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.

-Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση του παλιού ΙΧ ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

-Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.

Οι επιδοτήσεις που θα δοθούν ως το τέλος του 2021, με τα τωρινά δεδομένα θα φθάσουν συνολικά στα 100 εκατ. ευρώ και θα εκταμιευθούν με το μοντέλο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», δηλαδή με υποβολή αίτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πάντως ότι μεγάλο μέρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης που σχεδιάζεται, θα αφορά τις πράσινες μετακινήσεις, που σημαίνει ότι τα κίνητρα θα διατηρηθούν ή / και θα διευρυνθούν τα επόμενα χρόνια.

Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου σημείωσε πως με τους υφιστάμενους πόρους θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δικύκλων, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων (με όριο 3 οχήματα ανά νομικό πρόσωπο και 6 στα νησιά) και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης. Τόνισε ακόμη ότι για την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης θα ισχύσει το μοντέλο αγοράς.

Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα, πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο). Αντίστοιχα με 50 ευρώ ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος). Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά).

Με το ίδιο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο, δημιουργείται το πλαίσιο για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών, με έμφαση σε δημόσια προσβάσιμους χώρους και ρυθμίζονται τα θέματα τεχνικής υποστήριξης, συντήρησης και επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων. Ως το Μάρτιο του 2021 οι Δήμοι θα πρέπει να χωροθετήσουν τα σημεία στα οποία μπορούν να εγκατασταθούν φορτιστές, την ίδια χρονιά θα καλυφθεί πλήρως το εθνικό δίκτυο, ενώ οι εισαγωγείς αυτοκινήτων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1.200 σημεία στα οποία θα εγκατασταθούν φορτιστές. Φορτιστές θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά στα καινούργια κτίρια, ενώ για τα παλιά δεν θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας (όπως ισχύει για το φυσικό αέριο).

Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα για επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής φορτιστών, μπαταριών (ή ενδεχομένως και οχημάτων) προβλέπονται μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5 μονάδες για 5 χρήσεις, χαμηλότερες εργοδοτικές εισφορές για νέες θέσεις εργασίας και θέσπιση συντελεστών υπεραπόσβεσης ώστε η επένδυση να ανακτάται σε ορίζοντα τριετίας. Τα κίνητρα θα ισχύουν για επενδύσεις αποκλειστικά σε λιγνιτικές περιοχές (Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη) που πλήττονται από την απανθρακοποίηση της οικονομίας.

Ο κ.Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι δεν έχει συζητηθεί θέμα περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων παλιάς τεχνολογίας στα αστικά κέντρα (όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες), ούτε θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας γι αυτά. Θα ληφθούν όμως μέτρα για τον περιορισμό της εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ (απαγόρευση εισαγωγής των οχημάτων τεχνολογίας euro 1, 2 και 3 και επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στην τεχνολογία 4 ύψους 4.000 ευρώ.

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σημαντική συνεισφορά στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα, ενώ θα ακολουθήσουν πρωτοβουλίες για την εξοικονόμηση ενέργειας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ