
Την ανιούσα έχουν πάρει φέτος οι παραγγελίες για bulkers, tankers, containerships και gas carriers.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Xclusiv, τα συμβόλαια για ναυπηγήσεις νεότευκτων ανέρχονται σε 908 μέχρι στιγμής φέτος, αριθμός σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2022 και αυξημένος κατά 35% σε σχέση με το 2023.
Τον Ιούλιο του 2022, το orderbook απαρτιζόταν από 2.487 πλοία των τεσσάρων προαναφερθέντων τύπων, με το μερίδιο της Νότιας Κορέας να διαμορφώνεται σε 25%, έχοντας αναλάβει τη ναυπήγηση 634 πλοίων. Τα gas carriers και τα containerships αποτελούσαν τη μερίδα του λέοντος, με 249 και 262 παραγγελίες αντίστοιχα. Πλέον και μέχρι τα τέλη Ιουλίου, το orderbook αριθμεί 3.523 πλοία, σύμφωνα με τα δεδομένα της Xclusiv, με τις παραγγελίες στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να ανέρχονται σε 680 (19% του τρέχοντος orderbook).
Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι, ενώ το orderboοk έχει αυξηθεί κατά 41% ή 1.036 παραγγελίες τα τελευταία δύο χρόνια, ο αριθμός των πλοίων που ναυπηγούνται στη Νότια Κορέα έχει αυξηθεί κατά μόλις 7% ή 46 παραγγελίες. Τα gas carriers διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, καθώς 336 τέτοια πλοία κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας. Εκατόν εξήντα τέσσερις είναι οι παραγγελίες για containerships, ενώ οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια διαμορφώνονται στις 150. Οι παραγγελίες για bulk carriers είναι μηδενικές στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, διατηρώντας την εικόνα των προηγούμενων ετών.







































