Οι παραγγελίες για tankers σε άνοδο, το orderbook ακόμη χαμηλό;

Τετ, 23/10/2024 - 17:40

Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και μετά το 2023, οπότε και κατεγράφησαν οι περισσότερες παραγγελίες για tankers από το 2015 και παρότι υπάρχει αβεβαιότητα όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τη μακροπρόθεσμη ζήτηση πετρελαίου.

Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, το 2023 έλαβαν χώρα 350 παραγγελίες για δεξαμενόπλοια, ενώ φέτος έχουν λάβει χώρα ήδη 340. Το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα υψηλό για VLCCs, με 42 επιβεβαιωμένες παραγγελίες και 16 στις οποίες έχουν γίνει αναφορές από μέσα μαζικής ενημέρωσης. Επιπλέον, σημαντικό παραμένει το ενδιαφέρον για MR tankers με 130 παραγγελίες, ενώ επιβράδυνση καταγράφουν οι παραγγελίες για Suezmaxes και Aframaxes/LR2s.

Όπως είναι επόμενο, υπογραμμίζει η Gibson, το orderbook έχει αυξηθεί σημαντικά, και μάλιστα ανέρχεται σε 17,5% για τα LR2/Aframaxes, 17,2% για τα MR tankers, 15% για τα Suezmaxes, 13% για τα LR1/Panamaxes και 9,7% για τα VLCCs.

 

Οι κύριοι λόγοι πίσω από το κύμα παραγγελιών είναι δύο. Αφενός, η άνοδος των κερδών και των τονομιλίων των tankers μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022 και την πώληση δεξαμενόπλοιων παλαιότερης ηλικίας στη second-hand αγορά. Αφετέρου, η ηλικία του στόλου των δεξαμενόπλοιων έχει πάρει την ανιούσα, με περίπου το 40% του στόλου να απαρτίζεται από πλοία ηλικίας που ξεπερνά τα 15 έτη. Τα ποσοστά ανέρχονται σε 35% για τα VLCCs, 37% για τα Suezmaxes, 75% για τα Handysizes, 63% για τα Panamaxes/LR1s, 46% για τα Aframaxes/LR2s και 41% για τα MRs.

 

https://www.naftikachronika.gr.

Σχετικά Άρθρα