Το παρόν και το μέλλον της προσφοράς των bulk carriers

Παρ, 24/11/2023 - 18:07

Καθώς το πέρας του 2023 πλησιάζει, η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων αλλά και το τι μέλλει γενέσθαι το 2024 στο μέτωπο της προσφοράς βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη έκθεσή της η Intermodal εστιάζει στην προσφορά των bulk carriers, και δη στις παραγγελίες, στις διαλύσεις και στις εκτιμώμενες παραδόσεις βραχυπρόθεσμα. Ειδικότερα, από την αρχή του 2023 έως και τα μέσα Νοεμβρίου τοποθετήθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή 416 bulk carriers, χωρητικότητας 30,72 εκατ. dwt. Ακόμα, εκτιμάται ότι μέχρι το πέρας του έτους θα προστεθούν παραγγελίες για τη ναυπήγηση επιπλέον 2,59 εκατ. dwt, με το συνολικό orderbook του έτους να διαμορφώνεται στα 33,31 εκατ. dwt για τα bulk carriers.

Την ίδια ώρα, 86 bulk carriers χωρητικότητας 5,62 εκατ. dwt πωλήθηκαν προς διάλυση, γεγονός που οδηγεί σε άνοδο της τάξεως του 3% για τα bulk carriers. Συγκεκριμένα για κάθε μέγεθος, ο στόλος των Capesizes εκτιμάται πως θα σημειώσει ανάπτυξη της τάξεως του 2,5%, ενώ των Supramax/Ultramax bulk carriers αλλά και των Handysizes 3,3%. Ακόμα, στο 3,6% εκτιμάται η ανάπτυξη του στόλου των Kamsarmaxes, σημειώνει η Intermodal.

Όσον αφορά το 2024, 495 bulk carriers συνολικής χωρητικότητας 34,8 εκατ. dwt αναμένεται να εισέλθουν στον στόλο. Τριάντα οκτώ από τα πλοία αυτά θα είναι Capesizes, έξι θα είναι Post-Panamaxes, 124 θα είναι Kamsarmaxes/Panamaxes, 169 θα είναι Ultramaxes/Supramaxes και 158 θα είναι Handysizes.

Η κατάσταση φαίνεται να βελτιώνεται πιο αισθητά το 2025 για τους πλοιοκτήτες, υπογραμμίζει η Intermodal. Το 2025 αναμένεται να παραδοθούν 369 πλοία χωρητικότητας 27,62 εκατ. dwt. Εφόσον οι εκτιμήσεις επαληθευτούν, θα πρόκειται για το έτος με τις χαμηλότερες παραδόσεις από το 2028.

Πηγή: naftikachronika.gr

Σχετικά Άρθρα