
Τον Βαγγέλη Μαρινάκη σαν πρόεδρο του Ολυμπιακού τον έχω κατακρίνει πολλές φορές.
Ομως υπάρχει ένα σημείο που ειλικρινά του βγάζω το καπέλο και παράλληλα τον ευχαριστώ.
Χθες νηολόγησε στο λιμεναρχείο Χίου το δεξαμενόπλοιο ονόματι ΑΙΟΛΟΣ που ανήκει στην εταιρία του CAPITAL SHIP MANAGEMENT.
Ενα μεγαθήριο 115.000 τόνων dead weight.
Και αυτό είναι το τρίτο βαπόρι που νηολογεί στο λιμεναρχείο μας !!!!
Πριν 1,5 περίπου χρόνο η CAPITAL SHIP MANAGEMENT άνοιξε γραφεία στην Χίο με τα ανάλογα κέρδη για την Χιώτικη κοινωνία.
Το παράξενο στην ανωτέρω ιστορία είναι ότι ο πρόεδρος της CAPITAL κύριος Μαρινάκης δεν είναι Χιώτης.
Αλήθεια αυτή η κίνηση του Μαρινάκη δεν έπρεπε να είχε γίνει από Χιώτες εφοπλιστές;
Ναι υπάρχουν μερικοί που την έχουν κάνει αλλά συγκριτικά με το μέγεθος της Χιώτικης ναυτιλίας είναι σταγόνα στον ωκεανό.
Σε αυτούς τους ελάχιστους Χιώτες πλοιοκτήτες που άνοιξαν γραφεία στην Χίο και νηολόγησαν πλοία τους στο λιμεναρχείο μας υποκλίνομαι με σεβασμό.
Η πατρίδα μας κατέχει περίπου το 17% της παγκόσμιας ναυτιλίας και από αυτό το 12 % ανήκει στους Χιώτες.
Η Χίος έπρεπε να ήταν ένα παγκόσμιο κέντρο ναυτιλίας που με τα σημερινά μέσα είναι πολύ εύκολο.
Ξέρετε τι σημαίνει κέντρο ναυτιλίας;
Σημαίνει Σιγκαπούρη, Χόνκ Κόνγκ, Φουτζέιρα, Γιβραλτάρ .
Σημαίνει ζωή.
Σήμερα ένα βαπόρι που προσεγγίζει την Χίο δεν μπορεί να πάρει ούτε στάλα καυσίμων. Ούτε μπουκάλα οξυγόνου. Ούτε αφορολόγητα !!!
Επίσης δεν έχει δικαίωμα στο αγκυροβόλιο Χίου να κάνει την παραμικρή επισκευή!!!
Δεν έχει δικαίωμα να βγάλει κατάλοιπα.
Και χίλια άλλα δυο που δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να κλάψεις.
Για να γίνει η Χίος Ναυτιλιακό κέντρο χρειάζονται δύο πράγματα.
Σωστός σχεδιασμός από την πολιτεία και αγάπη των εφοπλιστών για την Χίο.
Είναι αδιανόητο στην σημερινή Χίο ένα πλοίο που προσεγγίζει να μην μπορεί να τροφοδοτηθεί με πετρέλαια όπως γίνεται στην Σύρο.
Από τα πλοία που προσεγγίζουν την Χίο οικονομικά εισπράττομε μόνο το 5% από αυτά που μπορούμε να εισπράξομε.
Δηλαδή χάνομε το 95% από αυτά που μπορούμε να πάρομε.
Δηλαδή περνάνε τα πουλιά και εμείς δεν έχομε ξόβεργα.
Κάποτε είχα μιλήσει για το αγκυροβόλιο των Λημνιών και την μετατροπή του σε αγκυροβόλιο τροφοδοτήσεως καυσίμων.
Η πρόταση παρ όλο που μίλησα σε ψηλά κλιμάκια δεν βρήκε ανταπόκριση.
Κλείνοντας γράφω ότι στην Χίο διαθέτουμε 2 από τα καλύτερα στον κόσμο συνεργεία καθαρισμών υφάλων.
Δυστυχώς και αυτά κάποιοι προσπαθούν να τα σταματήσουν....







































