Χίος, Τετάρτη 21 Νοεμβρίου

Σύσκεψη στο Υπ. Ναυτιλίας την Παρασκευή για τα παράλογα πρόστιμα στους τουριστικούς πράκτορες

Κανονικά, μέχρι τότε, τα δρομολόγια στη γραμμή Χίου - Τσεσμέ
Δευ, 17/09/2018 - 13:34
Παντελής Λεγάτος

Στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σε σύσκεψη που θα γίνει την Παρασκευή στη 1 το μεσημέρι, υπό τον αναπληρωτή Υπουργό, Νεκτάριο Σαντορινιό, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τα εμπλεκόμενα για το θέμα υπουργεία Εσωτερικών, Οικονομικών, Ναυτιλίας και Μεταναστευτικής Πολιτικής, θα τεθεί επί τάπητος το θέμα των υπέρογκων προστίμων που καλούνται να πληρώσουν τουριστικοί πράκτορες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Χίου - Τσεσμέ.

Όπως είπε το μεσημέρι στο Ράδιο “Α” ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Παντελής Λεγάτος, στη σύσκεψη θα μετέχει και ο ίδιος, όπως και εκπρόσωποι από τα Επιμελητήρια των υπολοίπων νησιών που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, τουριστικοί πράκτορες, ενώ θα παρευρεθούν και εκπρόσωποι από δύο ακόμη υπουργεία, εκείνα των Εξωτερικών και του Τουρισμού.

Μέχρι να γίνει η σύσκεψη, σημείωσε, οι πράκτορες δεν θα υλοποιήσουν την προειδοποίηση αναστολής εκτέλεσης, από αύριο, των δρομολογίων από Χίο προς Τσεσμέ και το αντίστροφο, τα οποία θα εκτελούνται κανονικά.

Παράλληλα σήμερα - πιθανά το απόγευμα - αναμένεται να απαντήσει και το Νομικό τμήμα της Βουλής στο ερώτημα που τέθηκε αν τελικά οι υποχρεώσεις των τουρκικών ακτοπλοϊκών εταιρειών μετακυλίονται στους έλληνες τουριστικούς πράκτορες, άρα μετακυλίονται και τα πρόστιμα των πρώτων στους δεύτερους.

“Θα προσπαθήσουμε να δοθεί οριστική λύση στο ζήτημα”, σχολίασε ο κος Λεγάτος που θύμισε ότι τα πρόστιμα επιβλήθηκαν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και αφορούν στο διάστημα από το 2011 έως σήμερα, με αποτέλεσμα να φτάνουν σε ένα ποσό της τάξεως του 1,3 εκατομμυρίων ευρώ. Ένα μέρος τους, όπως είπε, αφορά είσοδο στη χώρα ατόμων που έχουν στο διαβατήριό τους σφραγίδα εισόδου στο ψευδοκράτος της Β. Κύπρου, ενώ κάποια άλλα αφορούν είσοδο στη χώρα κατά λίγες ώρες νωρίτερα από την ισχύ της εκδοθείσας βίζα, παραβάσεις, που κατά περίπτωση, βαρύνονται με πρόστιμα της τάξεως των 5.000 ευρώ. 

"Ή θα πρέπει να παραγραφούν, ανάλογα την περίπτωση, ή να μειωθούν, ενώ πρέπει να ξεκαθαρίσει - βάσει νόμου- ποιοι είναι οι νόμιμοι εκπρόσωποι των εταιρειών που έχουν τις παραβάσεις ώστε να μην αντιμετωπίζουν αυτήν την κατάσταση οι τοπικοί πράκτορες, που δεν φταίνε", κατέληξε ο κ. Λεγάτος.

 

Σχετικά Άρθρα

Αντ. Κέφης : Το Master plan του λιμανιού Χίου θα υποδείξει που μπορεί να γίνει, εφόσον βρεθεί χρηματοδότηση
Τετ, 21/11/2018 - 16:18

Μόνο... 11 χρόνια και κάτι μήνες μεσολάβησαν από τη δοκιμαστική πτήση με υδροπλάνο στα Ψαρά που έκαναν τον Μάιο του 2007 οι τότε Υπουργοί Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλης Λιάπης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης μέχρι να φτάσουμε στις 11 Οκτώβρη του 2018 να έχουμε πλέον το νομοθετικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια.

Ωστόσο από την ύπαρξη του πλαισίου μέχρι τη δημιουργία των υποδομών και τη δρομολόγηση των υδροπλάνων υπάρχουν... ενδιάμεσες στάσεις ο χρόνος των οποίων θα εξαρτηθεί κυρίως από την τακτοποίηση εκκρεμοτήτων, όπως π.χ. η ολοκλήρωση του master plan στο λιμάνι της Χίου, αλλά και από την εξεύρεση χρημάτων για να γίνουν οι υποδομές (υδατοδρόμια) και κυρίως από την ύπαρξη ενδιαφέροντος εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στο χώρο, να δρομολογήσουν υδροπλάνα στα νησιά μας.

Όπως ανέφερε στο Ράδιο «Α» ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χίου, Αντώνης Κέφης, μετά την έγγραφη πρόσκληση της Περιφέρειας Β. Αιγαίου στα λιμενικά ταμεία για δημιουργία 10 υδατοδρομίων στα νησιά, θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη για να εξεταστούν λεπτομέρειες της πρωτοβουλίας. Παράλληλα εκείνο που προέχει από το Λιμενικό Ταμείο, όπως είπε,  είναι η εξέταση – στις λεπτομέρειές του- του νόμου.

«Από την Περιφέρεια στο Νομό μας προτείνουν υδατοδρόμια σε Χίο και Ψαρά. Πρέπει να δούμε τι ισχύει κι να βρεθεί χρηματοδότηση για τις υποδομές», σημείωσε ο κ. Κέφης ο οποίος απάντησε και για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το master plan του λιμανιού της Χίου λέγοντας πως εκτιμά ότι πριν τα μέσα του 2019 θα υποβληθεί προς έγκριση. Μάλιστα μεταξύ άλλων το σχέδιο του λιμανικού θα χωροθετήσει την περιοχή που μπορεί να γίνει υδατοδρόμιο.

Όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει ενδιαφέρον τελευταία – όπως υπήρχε το προηγούμενο διάστημα από ιδιωτική εταιρεία η οποία ήθελε να συνδέσει τη Χίο με άλλους προορισμούς με υδροπλάνα- σημείωσε ότι μετά την ψήφιση του νόμου δεν είχαν κάποια κρούση.