Χίος, Κυριακή 16 Δεκεμβρίου

Υποκριτική στάση εναντίον της ελληνικής Ναυτιλίας και της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Παρ, 05/02/2016 - 06:50

Για υποκριτική στάση εναντίον της ελληνικής Ναυτιλίας και της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε λόγο σε ομιλία του ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης στην ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στο ίδρυμα Ευγενίδου λέγοντας ότι: «Το 2015 επεφύλασσε χτυπήματα εναντίον της ναυτιλίας μας. Λίγες ημέρες πριν το τέλος του, και μετά από τρία χρόνια ανεπίσημης έρευνας και ανταλλαγής εξηγήσεων και επιχειρημάτων και χωρίς καμία επίσημη καταγγελία εις βάρος μας, ενημερωθήκαμε για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία ζητείται από την Ελλάδα να τροποποιήσει σημαντικές διατάξεις του θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας λόγω επικαλούμενης μη συμβατότητάς τους με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία, τις ονομαζόμενες State Aid Guidelines (SAG).»

Ολόκληρη η ομιλία του Θ. Βενιάμη
 
Ο κ. Βενιάμης πρόσθεσε ότι «σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την οικονομία της χώρας μας, η ναυτιλία μας, ο πιο παραγωγικός πυλώνας για αυτήν, στοχοποιείται και η νομική αβεβαιότητα και  επενδυτική ανασφάλεια που δημιουργείται ενδέχεται να προκαλέσουν φυγή, όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρωπαϊκού, εκτός Ευρώπης και μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα.»
Και συμπλήρωσε: «Οι διατάξεις που επισημαίνονται ως μη αποδεκτές υπάρχουν αυτούσιες ή παραπλήσιες σε πολλά κράτη μέλη της ΕΕ. Φυσικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλείται ότι η απόφαση για την Ελλάδα θα αποτελέσει προηγούμενο και για την εξέταση και άλλων κοινοτικών συστημάτων. Εμμέσως λοιπόν φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τορπιλίζει μόνη της τα SAG, τα οποία υιοθέτησε για την προάσπιση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου έναντι τρίτων χωρών. Μάλλον οι Ευρωπαίοι νομοθέτες δεν διδάχθηκαν από τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος. Με κάποιες ανάλογες στενές αντιλήψεις περί εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου ανταγωνισμού κατέστρεψαν την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και την πρόσφεραν ως δώρο στις χώρες της Άπω Ανατολής.»
Αναφερόμενος στις παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις και στον κατά πόσο αυτές επηρεάζουν το ναυτιλιακό  κλάδο, ο πρόεδρος της ΕΕΕ τόνισε ότι σε διεθνές επίπεδο τους τελευταίους μήνες του 2015 οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, έχουν υποστεί ραγδαία υποχώρηση διανύοντας τη χειρότερη εποχή στην ιστορία τους.
Για το κλάδο των δεξαμενοπλοίων είπε ότι αυτός διανύει την καλύτερη ναυλαγορά από το 2008 καταγράφοντας αυξήσεις άνω του 70% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Εξίσου θετικά χαρακτήρισε και τα αποτελέσματα για τη μεταφορά υγροποιημένου υγραερίου και των παραγώγων πετρελαίου.
Ο πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών είπε επίσης ότι  Ένωση υποστηρίζει έμπρακτα της δημόσιες ναυτικές ακαδημίες, ενώ επανέλαβε την πρότασή του για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επί των πλοίων με όρους σύμφωνους με τα διεθνώς κρατούντα προκειμένου να μη θιγεί η ανταγωνιστικότητα του στόλου.
Για το θέμα του ΝΑΤ ενόψει της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που συντελείται πρόσθεσε ότι η ελληνική πολιτεία συμμερίζεται πλήρως την αναγκαιότητα διασφάλισης της εύρυθμης λειτουργίας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.
Ο κ.Βενιάμης υπογράμμισε ότι παρά το δυσμενές οικονομικές διεθνές περιβάλλον η ναυτιλία των Ελλήνων αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε DWT ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 49,96% του κοινοτικού στόλου.

Σχετικά Άρθρα

Βελτίωση της ασφάλειας στη θάλασσα δείχνει η έκθεση της EMSA το 2018
Σάβ, 15/12/2018 - 06:37

Σταθερή μείωση εμφανίζει ο αριθμός των σοβαρών ναυτικών ατυχημάτων στις θάλασσες, ενώ λιγότερα πλοία δηλώνονται ως ολικές απώλειες σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση της EMSA για τα ναυτικά ατυχήματα (Annual Overview of Marine Casualties and Incidents 2018). Η ασφάλεια στη θάλασσα βελτιώνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της European Maritime Safety Agency (EMSA), μιας οργάνωσης της Ε.Ε. που ασχολείται με τη διαχείριση και παρακολούθηση ναυτικών ατυχημάτων αλλά και θεμάτων ασφάλειας στη θάλασσα.

Περίπου 3.200 ανά έτος
Η έκθεση κατέγραψε για το 2018 περί τα 3.301 περιστατικά ναυτικών ατυχημάτων διαφόρων τύπων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των περιστατικών που έχουν καταγραφεί όλα τα χρόνια λειτουργίας της European Marine Casualty Information Platform (EMCIP), μια κεντρική βάση δεδομένων της Ε.Ε., να έχει ξεπεράσει τα 20.000. Ο συνολικός αριθμός των αναφερθέντων ναυτικών ατυχημάτων και συμβάντων για το διάστημα 2011-2017 ανήλθε στα 20.616, ενώ από το 2014, ο αριθμός των αναφερθέντων θυμάτων έχει σταθεροποιηθεί σε περίπου 3.200 ανά έτος. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, ο αριθμός των σοβαρών και πολύ σοβαρών ατυχημάτων παραμένει μετά το 2014 σταθερός με τάσεις μείωσης (το 2017 αναφέρθηκαν 74 πολύ σοβαρά ατυχήματα), ενώ σημαντική βελτίωση παρουσιάζει η εικόνα των πλοίων που χάθηκαν ολοσχερώς, καθώς από 41 περίπου το 2014 μειώθηκαν στα 12 το 2017 τα πλοία που δηλώθηκαν ως total loss.

Remaining Time-0:28

Fullscreen

Mute

Την περίοδο 2011 - 2017
Κατά τη διάρκεια της περιόδου 2011-2017, περίπου 405 ατυχήματα οδήγησαν στην απώλεια συνολικά 683 ζωών, με τα πληρώματα να έχουν τα περισσότερα θύματα (555 θανάτους). Επίσης το 2017 αναφέρθηκαν 1.018 τραυματίες. Ο αριθμός αυτός παραμένει σχετικά σταθερός από το 2014, σε περίπου 1.000 τραυματίες ανά έτος. Και πάλι, το πλήρωμα αντιπροσωπεύει την κύρια κατηγορία ατόμων που τραυματίστηκαν στη θάλασσα (5.329 κατά την περίοδο 2011-2017).

Ενώ ο αριθμός των περιστατικών που αφορούν φορτηγά πλοία παραμένει σχετικά σταθερός ο αριθμός των περιστατικών που αφορά επιβατηγά πλοία ελαφρά μειώθηκε το 2017, ενώ αντιθέτως παρατηρείται συνεχής αύξηση των περιστατικών που αφορούν αλιευτικά σκάφη, ειδικά από το 2014 και μετά. 

Σημειώνεται ότι από το 2011 μέχρι και το 2017 περισσότερα από 20.616 περιπτώσεις ατυχημάτων καταγράφηκαν στα οποία ενεπλάκησαν συνολικά 23.264 πλοία, εκ των οποίων τα 13.960 πλοία ενεπλάκησαν μία φορά, ενώ άλλα 4.090 πλοία ενεπλάκησαν περισσότερες φορές σε ατυχήματα. Τα φορτηγά αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία πλοίων που ενεπλάκησαν σε ατυχήματα (42,5%) και ακολουθούν τα επιβατηγά πλοία (22,6%).

Να σημειωθεί ότι το 2017 πάνω από 1500 φορτηγά πλοία συμμετείχαν σε ατυχήματα που προκάλεσαν το θάνατο 25 ατόμων, τον μικρότερο αριθμό από το 2011.

Τα αλιευτικά σκάφη
Με 120 αλιευτικά πλοία να έχουν δηλωθεί ως total loss, ο κλάδος των αλιευτικών σκαφών παραμένει ο έχων τον μεγαλύτερο αριθμό απωλειών κατά την περίοδο 2011-2017. Ωστόσο, ο αριθμός των αλιευτικών σκαφών που χάθηκαν μειώθηκε από 21 σε έξι τα δύο  τελευταία χρόνια. Επιπλέον, σημαντική μείωση παρουσίασε και ο αριθμός των ανθρώπινων ζωών που χάθηκαν, από 60 το 2016 σε 13 ζωές που χάθηκαν το 2017.

Άλλο αξιοσημείωτο γεγονός είναι ότι κανένα επιβατηγό πλοίο δεν δηλώθηκε total loss to 2017. Επίσης, αναφορικά με τις αιτίες των ατυχημάτων, το 58% αναφέρθηκε ότι προκλήθηκαν από ανθρώπινο λάθος. Οι αρμόδιοι φορείς διερεύνησης ατυχημάτων των κρατών-μελών της Ε.Ε. έχουν ξεκινήσει 1.070 έρευνες την περίοδο 2011-2017 και σχεδόν 900 εκθέσεις έχουν δημοσιευθεί

Από την έντυπη έκδοση της Ναυτεμπορικής

Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr

.