To 2o Γυμνάσιο Χίου στην Oradea της Ρουμανίας

Δελτίο Τύπου
Τετ, 02/03/2022 - 11:14

Με ένα περίπου χρόνο καθυστέρηση και τηρώντας αυστηρά όλα τα πρωτόκολλα covid19 πραγματοποιήθηκε η τέταρτη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «ListenandRespect» (2019-1-CZ01-KA229-06116) στο Centrul Scolar de EducatieIncluziva Bonitas στην Οραντέα της Ρουμανίας από 21 μέχρι 25 Φεβρουαρίου 2022 υπό την αιγίδα του ΙΚΥ. Η ομάδα του 2ου Γυμνασίου  αποτελούνταν από τη Μηλιάδη Κυριακή (καθηγήτρια Αγγλικών, υπεύθυνη προγράμματος), τη Κρουσουλούδη Πλουμή (καθηγήτρια μαθηματικών) και τους μαθητές της Γ' τάξης Βυζανιάρη Χριστίνα, Θεοδωράκη Γιώργο, Καρτάλη Ιάσονα, Κοντού Μελίνα και Κουτσουράκη Σταμάτη.

Στο πρόγραμμα παίρνουν μέρος εκτός από το 2ο Γυμνάσιο Χίου κι άλλα τέσσερα σχολεία.Το FakultniZakladniSkolaαπό το Ούστι Ναντ Λάμπεμ - Τσεχία (βασικός συντονιστής), το InstitutodiIstruzioneSuperiore “G. LaPira” από το Ποτσάλλο - Σικελία,το CentrulScolardeEducatieIncluzivaBonitasαπό την Οραντέα - Ρουμανία (σχολείο υποδοχής) και τοZakladnaSkolaNamestieMladeze από το Ζβόλεν - Σλοβακία. Έχουν προηγηθεί τρεις ακόμα κινητικότητες μαθητών και καθηγητών στο Ούστι ναντ Λάμπεμ με θέμα: «Politics–SchoolParliaments», στο Ζβόλεν με θέμα: «FinancialLiteracy», στο Ποτσάλλο με θέμα: «ArtsandCrafts» καθώς και ένα σεμινάριο για τους συντονιστές και διευθυντές των σχολείων εταίρων στη Πράγα που διοργανώθηκε από το SkolaproDemokracii με θέμα: «Howtochooseclassrepresentativesandmakeagoodteam».

Το θέμα αυτής της συνάντησης στην Οραντέα ήταν: «Children’sRights», ένα θέμα πολύ σημαντικό αν σκεφθεί κανείς ότι το σχολείο υποδοχής είναι σχολείο για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου παρουσίασαν power point με το κόμικ που δημιούργησαν οι ίδιοι με θέμα τα Δικαιώματα των Παιδιών. Οι μαθητές διάβασαν όλο το κατάλογο με τα Δικαιώματά τους κι επέλεξαν δώδεκα από αυτά. Στη συνέχεια ζωγράφισαν κάποια κι άλλα τα δημιούργησαν σε ψηφιακή μορφή. Τέλος τα συνέθεσαν σε κόμικ με τη προοπτική να χρησιμοποιηθεί (μαζί με τα κόμικ των άλλων χωρών) για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Το σχολείο υποδοχής στην Οραντέα διοργάνωσε διάφορες δραστηριότητες σχετικές με το θέμα της συνάντησης (εργαστήρια, αθλητικές δραστηριότητες κ.λπ.) στις οποίες συμμετείχαν μαθητές και καθηγητές από τις χώρες εταίρους.

Πολύ ενδιαφέρουσες ήταν οι δραστηριότητες των μαθητών με τους “therapydogs”, σκύλους ειδικά εκπαιδευμένους για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στα Δημαρχεία της Οραντέα και της Σαλόντα και συνάντηση με τους Δημάρχους τους. Μαθητές και καθηγητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την κουλτούρα, τα έθιμα και τον τρόπο ζωής της Ρουμανίας στα πλαίσια των πολιτιστικών επισκέψεων λόγω της καθημερινής τους επαφής με τους εκεί συνάδελφους και μαθητές. Επίσης γνώρισαν τον τρόπο λειτουργίας αυτών των ιδιαίτερων σχολείων και των εξαιρετικών τους υποδομών.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν  το Αλατορυχείο Salinaστη Τούρντα, έναν πραγματικά υπέροχο δημιούργημα της φύσης και του ανθρώπου, την πόλη ClujNapoka όπου θαύμασαν το ιστορικό της κέντρο, μνημείο Παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco καθώς και το πύργο της πόλης Σαλόντα, μουσείο αφιερωμένο στο διάσημο Ρουμάνο ποιητή Arany.

Μαθητές και καθηγητές του 2ου Γυμνασίου Χίου επέστρεψαν γεμάτοι εμπειρίες, γνώσεις και όμορφες εικόνες. Ανυπομονούν όλοι να υποδεχτούν τους φίλους-εταίρους στο σχολείο τους στη Χίο τον ερχόμενο Μάιο. Να σημειωθεί ότι με αυτή τη συνάντηση στο νησί μας ολοκληρώνεται το συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+.

Σχετικά Άρθρα