Χίος, Τρίτη 28 Ιανουαρίου

Η απόφαση για τους αναπληρωτές ειδικής αγωγής

Δεν ικανοποιεί τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, σύμφωνα με τον Γ. Αμπαζή
Τρί, 11/04/2017 - 15:40

Ανικανοποίητους αφήνει τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής η υπουργική απόφαση που εκδόθηκε χθες και αφορά στην πρόσληψη αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή, θεωρώντας ότι υποβαθμίζονται τα πτυχία που έλαβαν από τα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας και Μακεδονίας ενώ προκρίνονται μεταπτυχιακά και μοριοδοτούνται σεμινάρια, τα οποία, όπως επισημαίνουν, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις 4ετείς εξειδικευμένες σπουδές τους.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Αμπαζή, μέλος του Συλλόγου Δασκάλων Χίου, σήμερα οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής πραγματοποίησαν νέα παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας προβάλλοντας τα αιτήματά τους. Ο ίδιος επανέλαβε ότι η συγκεκριμένη πολιτική αποσκοπεί στην περικοπή δαπανών, με θύματα όμως κυρίως τα παιδιά που στερούνται της ειδικής αγωγής – έτσι όπως αυτή πρέπει να είναι- και τους εκπαιδευτικούς που εργασιακά παραμένουν στον... αέρα.

Η απόφαση του υπουργού, σύμφωνα με το alfavita.gr, αναφέρει τα εξής:

Το Υπουργείο Παιδείας έλαβε υπόψη τις εποικοδομητικές προτάσεις που εμπεριέχονται στα σχόλια και προέβη σε σχετικές τροποποιήσεις και βελτιώσεις επί των διατάξεων της Υπουργικής Απόφασης.

1. Αν για οποιαδήποτε αιτία απουσιάζουν από Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από Τμήματα Ένταξης σχολείων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), από τα προγράμματα Παράλληλης Στήριξης εκπαιδευτικοί ή δημιουργηθούν έκτακτα λειτουργικά κενά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, προσλαμβάνονται, με αίτηση τους, αναπληρωτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Αν οι προβλεπόμενες από το πρόγραμμα ώρες διδασκαλίας και ασκήσεων στο ίδιο σχολείο της ίδιας πόλης ή περιοχής μετάθεσης δεν δικαιολογούν την πρόσληψη αναπληρωτή πλήρους ωραρίου, προσλαμβάνονται αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί.

2. Η πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις ΣΜΕΑΕ, στα Τμήματα Ένταξης, στα ΚΕΔΔΥ και στα προγράμματα Παράλληλης Στήριξης γίνεται από πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών ΕΑΕ, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα επόμενα άρθρα.

Άρθρο 2

Κριτήρια Ένταξης

Για την κατάταξη των εκπαιδευτικών ΕΑΕ της Πρωτο- βάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καταρτίζονται Κύριοι και Επικουρικοί πίνακες κατάταξης, στους οποίους εντάσσονται οι εκπαιδευτικοί όλων των προβλεπομένων από τις ισχύουσες διατάξεις κλάδων, με τα παρακάτω κριτήρια:

1. Κριτήρια ένταξης στους Κύριους πίνακες :

α) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής.

β) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής.

γ) Για τους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71, πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής ή Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή ειδικές ανάγκες.

δ) Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής, με βασικές σπουδές σε Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής.

ε) Πτυχίο Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής με τουλάχιστον πενταετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία (50 μήνες) στην ΕΑΕ.

στ) Για τον κλάδο ΠΕ11, πέραν των όσων ορίζονται στις περ. α, β, δ και ε, πτυχίο ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα την «ΕΑΕ» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή-Θεραπευτική Γυμναστική» ή την «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγω-γή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία».2. Κριτήρια ένταξης στους Επικουρικούς πίνακες:

α) Πιστοποιητικό παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστοντετρακοσίων (400) ωρών.

β) Προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους (10 μήνες) σε δομές και προγράμματα ΕΑΕ.

γ) Γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω

Άρθρο 3

Κριτήρια κατάταξης και μοριοδότησης

Η μοριοδότηση των εκπαιδευτικών ΕΑΕ της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στους Κύριους και Επικουρικούς πίνακες κατάταξης, γίνεται με τα
παρακάτω κριτήρια:

1. Κριτήρια κατάταξης και μοριοδότησης στους Κύριους πίνακες:

Α. Ακαδημαϊκά κριτήρια:

α) Διδακτορικό δίπλωμα στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, έξι (6) μονάδες.

β) Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, τέσσερις (4) μονάδες.

γ) Για τους κλάδους ΠΕ61 και ΠΕ71, πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής ή Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την εκπαίδευση
ατόμων με αναπηρία ή ειδικές ανάγκες, πέντε (5) μονάδες.

δ) Τίτλος διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής, τέσσερις (4) μονάδες.

ε) Για τον κλάδο ΠΕ11, κύρια ειδικότητα «ΕΑΕ» ή «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή «Ειδική Φυσική Αγωγή-Θεραπευτική Γυμναστική» ή «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία», δύο (2) μονάδες.

Στις περιπτώσεις που υποψήφιος είναι κάτοχος περισσοτέρων του ενός προσόντων των ανωτέρω περι- πτώσεων μοριοδοτείται μόνο ο τίτλος που προσδίδει τη μεγαλύτερη μοριοδότηση.

στ) Ειδικά για τους καταταγέντες με πενταετή προϋπη- ρεσία (50 μήνες) στην ΕΑΕ, χωρίς την κατοχή κάποιου εκ των αναφερομένων στις ανωτέρω περιπτώσεις α έως επροσόντων, πιστοποιητικό παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών, πέντε δέκατα (0,5) της μονάδας.

Β. Προϋπηρεσία:

Για κάθε μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στον οικείο κλάδο, η οποία αποκτήθηκε κατόπιν πρόσληψης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, είκοσι πέντε εκατοστά (0,25) της μονάδας.
Επισήμανση: Οι προϋπηρεσίες που θα πραγματοποιούνται από το σχολικό έτος 2017-18 και εφεξής σε σχολικές μονάδες χαρακτηρισμένες ως δυσπρόσιτες, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, θα προσμετρούνται στο διπλάσιο.

Γ. Κοινωνικά κριτήρια:

α) Η αναπηρία 67% και άνω εφόσον η αναπηρία δεν οφείλεται σε κανένα ποσοστό σε ψυχικές διαταραχές ή η πάθηση από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία ή σκλήρυνση κατά πλάκας ή δρεπανοκυτταρική - μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία, επτά (7) μονάδες.

β) Η αναπηρία 67% και άνω ενός ή περισσοτέρων τέκνων, επτά (7) μονάδες. Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η ύπαρξη σχετικής πιστοποίησης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και οι υποψήφιοι να είναι ικανοί για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με τα ισχύοντα κάθε φορά στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.

γ) Οι πολύτεκνοι υπό την έννοια του άρθρου 6 παρ. 1 και 2 του ν. 3454/2006 (ΦΕΚ 75 Α'), επτά (7) μονάδες.

δ) Η ύπαρξη τριών τέκνων υπό την έννοια του άρθρου 3, παρ. 1 του ν. 3454/2006, τρεις (3) μονάδες.

Σε περίπτωση που στον ίδιο υποψήφιο συντρέχουν περισσότερα του ενός εκ των ανωτέρω κοινωνικών κρι- τηρίων μοριοδοτείται μόνο το κριτήριο που προσδίδει τη μεγαλύτερη μοριοδότηση

2. Κριτήρια κατάταξης και μοριοδότησης στους Επικουρικούς πίνακες:

Α. Ακαδημαϊκά κριτήρια:

Πιστοποιητικό παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύ-νται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών, πέντε δέκατα (0,5) της μονάδας.

Β. Προϋπηρεσία: Η προϋπηρεσία μοριοδοτείται σύμφωνα με την υποπαρ. Β' της παρ. 1 του παρόντος.

Γ. Κοινωνικά κριτήρια: Τα κοινωνικά κριτήρια μοριο-δοτούνται σύμφωνα με την υποπαρ. Γ της παρ. 1 του παρόντος.

Σχετικά Άρθρα

Ανακοίνωση της ΔΑΚΕ εκπαιδευτικών Χίου
Δευ, 27/01/2020 - 22:23

Η ημέρα των Τριών Ιεραρχών πρέπει να περιλαμβάνει μόνο εκκλησιασμό και σχολική εορτή

Συναδέλφισσες, -οι

Κατά τη διάρκεια κάθε σχολικού έτους υπάρχουν κάποιες ημέρες, που αντί να γίνεται μάθημα πραγματοποιούνται σχολικές εορτές. Κάποιες απ’ αυτές συνδέονται με νικηφόρες πολεμικές αναμετρήσεις του λαού μας (28η Οκτωβρίου, 25η Μαρτίου και 11η Νοεμβρίου), κάποιες με σημαντικά γεγονότα απ’ τη ζωή του Χριστού, του Σωτήρα όλων των ανθρώπων (Χριστούγεννα και Πάσχα) και η γιορτή του Πολυτεχνείου την 17η Νοεμβρίου με την αντίσταση της τότε ελληνικής νεολαίας ενάντια στη Χούντα των Συνταγματαρχών.

Υπάρχει, ωστόσο, και μια σχολική εορτή, η οποία έχει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα, μιας και συνδέεται με κατακτήσεις των προγόνων μας στο χώρο του πνεύματος και της παιδείας. Πρόκειται για την ημέρα των Γραμμάτων, την ημέρα, που σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να τιμά, να μνημονεύει και να προβάλει πρωτίστως ως μορφωτικά πρότυπα στην μαθητιώσα νεολαία τους Τρεις μεγάλους Ιεράρχες και οικουμενικούς διδασκάλους, τον Άγιο Βασίλειο τον Μέγα (τον γνωστό σ’ όλους μας Άγιο Βασίλη), τον Άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο ή Ναζιανζηνό και τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Επιπλέον, την ημέρα εκείνη τιμάμε και όλους όσους έχουν διατελέσει δάσκαλοι, καθηγητές, δωρητές και ευεργέτες των σχολείων μας με την τέλεση μνημοσύνου κατά την διάρκεια του εκκλησιασμού των μαθητών.

Φέτος, ωστόσο, που συμπληρώνονται 176 χρόνια από τότε που με απόφαση του το νέο ελληνικό κράτος αποφάσισε να κάνει σύμβολα της εκπαίδευσής του τους Τρεις Ιεράρχες και να καθιερώσει τη γιορτή τους, την 30η Ιανουαρίου ως επίσημη σχολική εορτή των Γραμμάτων και της Παιδείας, κι όχι μέρα που απλώς χάνουμε μάθημα ή πάμε για καφέ ή μένουμε σπίτι μας, θα βιώσουμε, εξαιτίας των παλινωδιών του Υπουργείου Παιδείας, άλλο ένα βήμα στον ακρωτηριασμό-υποβάθμιση της γιορτής των Τριών Ιεραρχών (το προηγούμενο ήταν η μετατροπή της ημέρας σε αργία από τον ΣΥΡΙΖΑ), μιας και για πρώτη φορά στα χρονικά την ερχόμενη Πέμπτη προβλέπεται η διεξαγωγή μαθημάτων μετά τον προαιρετικό εκκλησιασμό και την προαιρετική σχολική γιορτή.

Και μιας και η περίοδος που διανύουμε εμείς, οι Νεοέλληνες ως κοινωνία είναι δύσκολη και αβέβαιη, για να προχωρήσουμε δυναμικά μπροστά θα ήταν καλό να μην πετάξουμε, κινούμενοι από ιδεοληπτικά ελατήρια, στην κάλαθο των αχρήστων, αλλά να συνεχίσουμε να προβάλλουμε τους Τρεις Ιεράρχες κατά την ημέρα της εορτής τους εντός των σχολικών μονάδων στη νέα γενιά ως παραδείγματα και άξια πρότυπα προς μίμηση, ως αξιόλογες οικουμενικού χαρακτήρα προσωπικότητες από το τρισχιλιετές παρελθόν μας, γιατί δεν έμειναν στη θεωρία, αλλά παρουσίασαν ένα τεράστιο κοινωνικό έργο, πρωτοστατώντας στον αγώνα για την επικράτηση της κοινωνικής ισότητας και της δικαιοσύνης (τόλμησαν να έρθουν σε σύγκρουση με την κοσμική εξουσία γι’ αυτόν τον λόγο). Θα είναι λυπηρό, αν όχι εγκληματικό, τέτοιες προσωπικότητες μεγάλου και παγκοσμίου βεληνεκούς να τις βάλουμε στο περιθώριο, ίσως γιατί ενοχλούν κάποιους (άραγε ποιους;) με τα λεγόμενα και τις πράξεις τους.

Για όλους, λοιπόν, τους παραπάνω λόγους καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, έστω και την ύστατη αυτήν ώρα, να φροντίσει, ούτως ώστε την Πέμπτη σ’ όλα τα σχολεία της πατρίδας μας να τιμηθούν οι Τρεις Ιεράρχες μόνο με εκκλησιασμό και σχολική εορτή. Να μην διεξαχθεί ούτε μία ώρα μάθημα!!!!!!!!!!!