
Έναν μετρητή κυκλοφορίας οχημάτων, τον όποιο έφτιαξαν μαθητές και καθηγητές του 1ου ΕΠΑΛ εγκατέστησαν το πρωί οι ίδιοι έξω από το Εργατικό Κέντρο, για να καταγράφει την κίνηση στην οδό Μαρτύρων.
Είχαν κάθε λόγο να είναι χαρούμενοι, όχι μόνο γιατί ασχολήθηκαν με κάτι που τους ενδιαφέρει, όντες μαθητές του τομέα ηλεκτρονικών, προχωρώντας από τη θεωρία στην πράξη, αλλά και γιατί αυτό που δημιούργησαν μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμο για τη μελέτη των κυκλοφοριακών φορτίων στην πόλη.
Η αρχική ιδέα συνελήφθη από τον Αύγουστο του 2015, όπως είπε ο καθηγητής, Σταμάτης Ηλιαδάκης και ακολούθησε συνεργασία με το Δήμο, προκειμένου αυτό που θα παραχθεί να βοηθήσει στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
Ο μετρητής κρατάει στην κάρτα μνήμης δεδομένα όπως ο αριθμός μέτρησης, ημερομηνία και ώρα και τα στοιχεία αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν για να υπολογιστούν π.χ. οι χρόνοι στα φανάρια ή οι ώρες αιχμής κυκλοφορίας των οχημάτων.
Την παρουσίαση του μετρητή από μαθητές και καθηγητές παρακολούθησε και ο Αντιδήμαρχος, Δημήτρης Καράλης, ο οποίος αναφέρθηκε στη δυνατότητα παραγωγής κι άλλων τέτοιων συστημάτων, προκειμένου να γίνονται παράλληλες μετρήσεις σε διάφορα σημεία της πόλης.
«Αισθανόμαστε χρήσιμοι, γιατί αυτό που κάναμε μπορεί να βοηθήσει στη μελέτη του κυκλοφοριακού», τόνισαν μαθητές του τομέα Ηλεκτρονικών που ενεπλάκησαν ενεργά στη συγκεκριμένη κατασκευή.
Η κατασκευή έγινε από τους μαθητές της Β’ τάξης στην ειδικότητα των «Τεχνικών ηλεκτρονικών και υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων» με τις γνώσεις και δεξιότητες που παρέχονται στα μαθήματα «Ηλεκτρονικές Κατασκευές» και «Ηλεκτρονικές Διατάξεις», Εύη Μπουλά, Ντομένικο Τζαφέρι, Αρμάντο Ράμα, Αργύρη Στουπά, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών Σταμάτη Ηλιαδάκη, Βασίλη Θεοδωράκη και Νίκου Ρερρέ.
Τα παιδιά κατασκεύασαν μία ηλεκτρονική πλακέτα που αποτελείται από τέσσερα βασικά στοιχεία:
o Τον αισθητήρα πίεσης που μετατρέπει την πίεση σε τάση.
o Το ρολόι πραγματικού χρόνου που καταγράφει την ημερομηνία και ώρα που περνάει ένα όχημα.
o Την κάρτα μνήμης (SD) που αποθηκεύει τα δεδομένα σε ένα αρχείο.
o Και τον μικροελεγκτή “arduino” που υπολογίζει μέσω προγράμματος και συντονίζει όλα τα παραπάνω.
Οι μαθητές σχεδίασαν και κατασκεύασαν το κύκλωμα και την πλακέτα, ενώ στη συνέχεια την συναρμολόγησαν και υλοποίησαν την κατασκευή. Το πρόγραμμα γράφτηκε από τους καθηγητές του τμήματος. Τέλος, έγιναν μετρήσεις και δοκιμές.








































