
Εχετε δεί αιρετό να πεί εγώ φταίω; Mιά τέτοια περίπτωση είναι ο Μιχάλης Μπελέγρης, που σε μεσημεριανό σημείωμα μας, σχετικό με το χάλι των διαγραμμίσεων στην Προκυμαία απάντησε το απόγευμα τα εξής. Ακολουθεί το δημοσίευμα μας και η απάντηση.
"Είναι φοβερό να μετράει κανείς τοπικά φωτοτυπίες αιρετών. Γι' αυτό ένας νέος άνθρωπος, με φρέσκια νοοτροπία, και αυτός είναι ο Μιχάλης Μπελέγρης, Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, οφείλει να κάνει τη διαφορά, χύνοντας την... μπογιά. Έτσι κι αλλιώς και με το πασάλειμμα της ασφάλτου που γίνεται στην προκυμαία με ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Την επομένη της ταλαιπωρίας και των εξόδων δεν φαίνεται τίποτα. Σε τελική ανάλυση αν η Χίος έχει φόρτο οχημάτων ή δεν υπάρχει συνεργείο που να ξέρει να φτιάχνει διαβάσεις πεζών, που να μπορούν να έχουν και αποτέλεσμα, γιατί δεν ζητάμε τη βοήθεια ειδικών εκτός Χίου; Ειλικρινά, ας μας πει ο Μιχάλης Μπελέγρης, που έχει κάνει εμφανώς τη διαφορά στο χώρο του, γιατί υποβάλλονται τόσες μέρες όλοι οι οδηγοί, μέσα στο λιοπύρι, σ' αυτή την ταλαιπωρία; Για ποιο αποτέλεσμα ακριβώς πληρώνουμε; ε
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΜΠΕΛΕΓΡΗ
"Αντιλαμβάνομαι απόλυτα, ότι το αισθητικό αποτέλεσμα των διαγραμμίσεων είναι πολύ κατώτερο του αναμενόμενου τουλάχιστον έτσι όπως παρουσιάζεται κατά τη διαδικασία εκτέλεσης των εργασιών.
Η ταλαιπωρία των οδηγών είναι μεγάλη και στο τέλος της ημέρας το αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που όλοι θα θέλαμε.
Γνωρίζω ότι αποκλειστικά υπεύθυνος γι’ αυτό είμαι προσωπικά εγώ ως επικεφαλής της λιμενικής επιτροπής και του λιμενικού ταμείου.
Χωρίς να αναζητώ δικαιολογίες θα ήθελα να σας γνωρίσω τα εξής:
1. Κατά τη διάρκεια εκπόνησης της μελέτης και περιγραφής των υλικών για να αποφύγουμε τέτοιου είδους αποτελέσματα, οδηγηθήκαμε σε μια σχέση τιμής κόστους με έκταση έργου που καθιστούσε απαγορευτική την προσέγγιση συνεργείων εκτός Χίου.
2. Το ένα και μοναδικό συνεργείο που βρέθηκε εκτός Χίου, όπως και το χιώτικο που ενδιαφέρθηκε, μας ζήτησαν έλεγχο της ασφάλτου.
3. Στείλαμε δείγμα της υφιστάμενης ασφάλτου στο ινστιτούτο ελέγχου και μας απάντησαν ότι είναι ακατάλληλη πλέον λόγω φθοράς και γήρανσης για ποιοτική διαγράμμιση.
4. Σε αυτό το σημείο βρέθηκα προσωπικά μπροστά σε μία δύσκολη επιλογή. Έπρεπε να επιλέξω μεταξύ:
Α. Να μην εκτελεστεί καμία διαγράμμιση και να προγραμματίσουμε την επόμενη χρονιά την πλήρη αντικατάστασή της, αφήνοντας τον κεντρικό λιμένα χωρίς κανένα σχεδιασμό στις θέσεις των διαβάσεων, χώρων φόρτωσης εκφόρτωσης, στάθμευση ΑΜΕΑ κ.λπ.
Β. Να εκτελέσουμε για ακόμη μια χρονιά μια ημιτελή λύση, να προγραμματίσουμε την αντικατάσταση της ασφάλτου με πρόβλεψη γραμμών για τα δίκτυα κ.λπ. για την επόμενη χρονιά και παράλληλα να κατασκευαστούν και οι προβλεπόμενες διαγραμμίσεις.
5. Επέλεξα τη δεύτερη λύση, επιλέγοντας το προφανές προσωπικό κόστος, αλλά δίνοντας τα απαραίτητα εργαλεία στη λιμενική αρχή να εποπτεύσει καλύτερα το χώρο του λιμανιού και παράλληλα να προγραμματίσουμε τις εργασίες της επόμενης χρονιάς. Τα χρήματα που θα δαπανηθούν για τις διαγραμμίσεις αφαιρώντας τις σημάνσεις, είναι ποσό το οποίο κρίνεται οριακό για να επιλέξει κανείς εάν θα κάνει ένα έργο με κατώτερο του προσδοκώμενου αποτελέσματος, ή θα αφήσει το λιμάνι, τη λιμενική αρχή και τους χρήστες του ανοχύρωτους, έστω και για μια χρονιά.
6. Σαφέστατα φέρω προσωπική ευθύνη, όχι τόσο για το αποτέλεσμα, αλλά για το γεγονός, ότι τους 4 πρώτους μήνες που βρέθηκα στο τιμόνι του λιμενικού ταμείου δεν αναγνώρισα εγκαίρως το βασικό πρόβλημα της ποιότητας της ασφάλτου και όχι της μπογιάς που χύνεται επάνω σε αυτή.
Ζητάω συγνώμη από όσους έχουν καθημερινά ταλαιπωρηθεί, χωρίς να πάρουν το 100% των προσδοκιών τους.
Τα ανωτέρω σας τα στέλνω ώστε να γνωρίζει ο καθένας για τις προθέσεις, την προσπάθεια και τη λεπτή διαχωριστική γραμμή που χωρίζει την επιτυχία από την αποτυχία μίας προσωπικής επιλογής."
Μιχάλης Γ. Μπελέγρης
Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός Α.Π.Θ





































