
Για άλλη μια φορά συσκέφθηκε ο κυβερνητικός Βουλευτής, κ. Νότης Μηταράκης, «κεκλεισμένων των θυρών» με μη «ενοχλητικούς» παράγοντες της δημόσιας ζωής μας προκειμένου να εκτιμηθεί η πορεία εκτέλεσης των μεγάλων έργων υποδομών της Χίου.
Ο αποκλεισμός του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, δυστυχώς, έγινε de facto αποδεκτός από τους κκ Περιφερειάρχη Β. Αιγαίου και Δήμαρχο Χίου. Ο κ. Ν. Μηταράκης, προφανώς εκφράζοντας και τους συμμετέχοντες στην σύσκεψη, ανακοίνωσε την ικανοποίησή του για την εξέλιξη ολοκλήρωσης των έργων.
Αεροδρόμιο: ο κ. Μηταράκης περιόρισε τον αρχικό σχεδιασμό επέκτασης του αεροδρομίου, αδιαφορώντας για τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που έχουν δαπανηθεί από το 2004 (εδώ και 21 χρόνια) σε απαλλοτριώσεις και μελέτες. Ο αρχικός σχεδιασμός των 15 στρεμμάτων χώρου στάθμευσης αεροσκαφών (πίστας), των 7 στρεμμάτων χώρου στάθμευσης οχημάτων, των 5.000 τ.μ.
κτιρίου εξυπηρέτησης επιβατών, της επέκτασης του διαδρόμου κατά 280 μ. περίπου, του σύγχρονου πύργου ελέγχου, σταθμού καυσίμων, πυροσβεστικής κλπ. ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας. Σήμερα, μιλάμε μόνο για μια ανακαίνιση και επέκταση του υφιστάμενου κτιρίου εξυπηρέτησης επιβατών για περίπου 400 τ.μ.. Ο διάδρομος είναι επί τέσσερα χρόνια «κολλημένος». Εντούτοις έχει δοθεί μπόνους εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στον εργολάβο γιατί εκτελεί με γρήγορους ρυθμούς το έργο (!!!!).
Φράγμα Κόρης Γεφύρι: Το έργο έχει εγκαταλειφθεί παρά τις φιέστες εγκαινίων. Για τον έλεγχο των υπευθύνων και την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί αλλά και τη διερεύνηση οικονομικών ατασθαλιών υπέβαλα τον περασμένο Γενάρη μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Χίου η οποία όπως πληροφορήθηκα την έχει διαβιβάσει στην Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος.
Δικαστικό Μέγαρο: Στα πέντε χρόνια κυβέρνησης της ΝΔ το σημαντικό αυτό έργο παραμένει επίσης στάσιμο. Ο Δικηγορικός Σύλλογος Χίου έχει επανειλημμένα καταγγείλει τον εμπαιγμό.
Λιμενικές Υποδομές-Master Plan: Επιχειρείται για τρίτη φορά η σύνταξη master plan για τον κεντρικό λιμένα της Χίου. Μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί για μελέτες εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ δίχως αποτέλεσμα. Αν δεν εγκριθεί master plan δεν μπορεί να υλοποιηθεί κανένα έργο στο κεντρικό λιμάνι. Επιπρόσθετα, όπως έχω επανειλημμένα τονίσει, επιβάλλεται να επανέλθει η
πλήρης κυριότητα και εκμετάλλευση του νότιου τμήματος του λιμανιού, που εκχωρήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ το 2012, στο Λιμενικό Ταμείο. O όποιος σχεδιασμός επέκτασης και δημιουργίας επιπρόσθετων χερσαίων χώρων στο λιμάνι δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε «ξένη» ιδιοκτησία.
Λιμάνι Μεστών: Το λιμάνι των Μεστών, που υποσχέθηκαν ότι θα καταστήσουν «δυτική πύλη» της Χίου, παραμένει σε βαθιά λήθη. Δεν έχει κατατεθεί κανένας σχεδιασμός αξιοποίησης αυτής της τόσο σημαντικής για την ανάπτυξη του νησιού μας υποδομής.
Νησιωτική Πολιτική-Μεταφορικό Ισοδύναμο: Η νησιωτική πολιτική της Κυβέρνησης είναι ανύπαρκτη, ο ΦΠΑ στα μικρά νησιά μας στο υψηλότερο επίπεδο, το μεταφορικό ισοδύναμο έχει ουσιαστικά καταργηθεί για τις επιχειρήσεις.
Ηλεκτρική Διασύνδεση-Ενεργειακή Ασφάλεια: Έχει αναβληθεί η υλοποίηση έργων ηλεκτρικής διασύνδεσης για μετά το 2030.
Νέο τελωνείο στην παλιά ιχθυόσκαλα: Την επί πέντε χρόνια κυβερνητική ανικανότητα ανακατασκευής του υφιστάμενου κτιρίου ανέλαβε να αποκαταστήσει ο Στρατός. Η πραγματικότητα για την πορεία και χρονική υλοποίηση αυτού του έργου θα φανεί από τον κοινοβουλευτικό έλεγχο που έχω δρομολογήσει.
Σχολικά Κτίρια: Τα κοντέινερς έχουν αντικαταστήσει τις αίθουσες διδασκαλίας, οι σχολικές μονάδες καταρρέουν και η Κυβέρνηση αρκείται στο να μεταθέτει τις ευθύνες στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Ο κ. Μηταράκης παρέλειψε να αναφερθεί στον «μεγαλόπνοο αναπτυξιακό σχεδιασμό» εξόρυξης αντιμονίου. Δεν κουβεντιάστηκε στην σύσκεψη; Ενώ τα βασικά έργα υποδομής βυθίζονται, ο κ. Μηταράκης επαίρεται για δήθεν επενδύσεις ιδιωτών, για το ξενοδοχείο Pearl Island και για την αποπεράτωση της μαρίνας στο νοσοκομείο.
Τα δυνατά «χαρτιά» μας, η στήριξη και ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και ναυτιλιακών δραστηριοτήτων έχουν αφεθεί απελπιστικά στην τύχη τους. Η Χίος υποφέρει από μία Κυβέρνηση και έναν κυβερνητικό Βουλευτή που είναι εμφανώς ανίκανοι να σχεδιάσουν, να υποστηρίξουν, ακόμα και να ολοκληρώσουν έργα που παρέλαβαν. Εντούτοις, είναι ιδιαίτερα ικανοί να εγκαθιστούν μία γκεμπελίστικη προπαγάνδα ακριβοπληρωμένων ομάδων για να παρουσιάζουν έργο ανύπαρκτο, υπονομεύοντας πολιτικούς αντιπάλους και εν τέλει την ποιότητα της δημοκρατίας μας.
Κ. Μηταράκη, όπως συνεχώς αναφέρετε, «τα μεγάλα έργα έχουν εμπόδια». Απλώς δεν αντιλαμβάνεστε ότι το κύριο εμπόδιο είστε εσείς και οι πολιτικές σας προτεραιότητες. Σας ενοχλεί η φωνή μου που στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στην ανάδειξη και επίλυση των αμέτρητων προβλημάτων που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια η Χίος. Θα εντείνω την προσπάθειά μου εναντίον κάθε πολιτικής που κλείνει πόρτες αντί να ανοίγει δρόμους, που παρουσιάζει θεαματικές αναφορές αντί να παραδίδει έργα, που καθιστά αποδεκτή την ανικανότητα ως καθεστώς, που υπονομεύει επικίνδυνα την ευημερία και την ασφάλεια της Χίου.
Θα εντείνω την προσπάθεια για τη δημιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης και προόδου της Χίου.
Καλή Ανάσταση Καλό Πάσχα.
Βουλευτής Χίου
ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής





































