Μαθήματα – παθήματα Αιγαίου από τον Κώστα Μαρδά

Τρί, 12/03/2024 - 15:23

Απλά μαθήματα για τα ελληνοτουρκικά του Αιγαίου παρουσίασε επί χάρτου ο συμπατριώτης μας Κώστας Μαρδάς στην εκπομπή του BLUE SKY «Ραντεβού με την επικαιρότητα», (11/3) που παρουσιάζει ο Βαγγέλης Γιακουμής.

Με αφορμή την έναρξη του πολιτικού διαλόγου στην Άγκυρα μεταξύ της υφυπουργού Εξωτερικών Αλεξάνδρας Παπαδοπούλου και του ομολόγου της Μπουράκ Ακσαπάρ, είπε:

• Η Ελλάδα από τη δεκαετία του 1930 έχει εθνικό εναέριο χώρο 10 μίλια, ενώ το Διεθνές Δίκαιο απαιτεί αντιστοιχία με τα χωρικά ύδατα που είναι 6 μίλια, αλλά ο περιορισμός αυτός υπάρχει λόγω της απειλής πολέμου από την Τουρκία, υπό την ανοχή ΗΠΑ και Ρωσίας, που μας προτρέπουν να συνεννοηθούμε μαζί της, σύμφωνα με ανακοινώσεις Μπλίνκεν - Λαβρώφ.

• Για να ενωθεί η αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ελλάδας με την αποκλειστική οικονομική ζώνη της Κύπρου, δεν αρκεί να αρχίσει ο υπολογισμός από το Καστελόριζο, αλλά από τη νοτιότερη νησίδα Στρογγύλη, που όμως δεν έχει πρωτογενώς δυνατότητα οικονομικής ζωής, όπως απαιτεί η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας και όπως έχει γνωμοδοτήσει το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, που δεν αποδέχεται μεταφορά οικονομικής και ανθρώπινης παρουσίας…

• Υπέρ της μη ένωσης των ΑΟΖ Ελλάδας - Κύπρου έχουν ταχθεί και το κεντροδεξιό κόμμα ΔΗΣΥ και το αριστερό ΑΚΕΛ σε συνεννόηση με όλες τις ελληνικές πολιτικές ηγεσίες από το 1974,προκειμένου να αποτραπεί μια νέα στρατιωτική σύρραξη, με δεδομένες τις απειλές της Άγκυρας.

• Οι ελληνικές νησίδες γύρω από τα νησιά μας στο Βόρειο - Ανατολικό Αιγαίο – για παράδειγμα οι Οινούσες, τα Ψαρά και τα Αντίψαρα - δεν γράφτηκαν στη Συνθήκη της Λωζάνης το 1923, αλλά αποτελούν αναπόσπαστη γεωγραφική, οικονομική, διοικητική και εκκλησιαστική ενότητα, όπως προκύπτει και από την ονομασία «Μητρόπολη Χίου, Ψαρών και Οινουσσών».

• Στο Αιγαίο υπάρχει όχι μόνο εθνικός εναέριος χώρος, αλλά και διεθνής εναέριος χώρος, όπου διέρχονται αεροσκάφη με υποχρέωση να συντονίζονται από την ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που διαχειρίζεται το FIR Αθηνών, δηλαδή την Περιοχή Πληροφοριών Πτήσης, εντός της οποίας τα τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη έμπαιναν χωρίς να καταθέτουν σχέδιο πτήσης. Το FIR είναι δικαιοδοσία, αλλά όχι κυριαρχία.

Παρακολουθείστε την πλήρη ανάλυσή του στο βίντεο από το χρόνο 59.00: https://www.youtube.com/watch?v=qp8Vxb5xmHs

Σχετικά Άρθρα