Χίος, Παρασκευή 10 Ιουλίου

Το μεταναστευτικό είναι ένα εθνικό θέμα. Ξεκάθαρες προτεραιότητές μας η μείωση των ροών και ο περιορισμός των επιπτώσεων της κρίσης στις τοπικές κοινωνίες

Ομιλία του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου, Βουλευτή Χίου, Νότη Μηταράκη, στη Βουλή, κατά τη συζήτηση σχεδίου νόμου του Υπουργείου μετανάστευσης και Ασύλου
Δείτε το Βίντεο
Σάβ, 09/05/2020 - 07:56

Την ουσιαστική μείωση των ροών και τον περιορισμό των επιπτώσεων της κρίσης στις τοπικές κοινωνίες, ανέδειξε ως ξεκάθαρους στόχους της Κυβέρνησης, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νότης Μηταράκης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων.

Ο κ. Μηταράκης υπογράμμισε ότι «Αλλάξαμε πολιτική από το 2019, από την πρώτη μέρα και αυτό φάνηκε με το Ν. 4636/2019. Νόμος που εφαρμόστηκε με μετρήσιμα αποτελέσματα. Τον Απρίλιο είδαμε μείωση των ροών κατά 97%. Αντιστρέψαμε την τάση των ροών και πλέον από την αρχή του χρόνου οι ροές είναι μειωμένες κατά 20%» και συμπλήρωσε πως «συζητήσαμε εκτενώς τα δικαιώματα των αιτούντων άσυλο. Δικαιώματα που αυτονόητα εφαρμόζουμε ως χώρα η οποία έχει υπογράψει τις διεθνείς συνθήκες. Αλλά δικαιώματα έχει πρωτίστως και η χώρα μας και δικαίωμά μας, μάλλον συνταγματική μας υποχρέωση, είναι η προστασία των συνόρων και η διασφάλιση της ασφάλειας και της ευημερίας των Ελλήνων πολιτών. Ως Κυβέρνηση έχουμε ορκιστεί να εργαζόμαστε για το γενικό συμφέρον του ελληνικού λαού». 

Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου στάθηκε στις διαρκώς επιταχυνόμενες διαδικασίες ασύλου, αναφέροντας χαρακτηριστικά «οι αποφάσεις σε πρώτο βαθμό στις αιτήσεις νησιών του 2020 εκδίδονται κατά μέσο όρο σε 24 ημέρες αντί σε 185 που ίσχυε την προηγούμενη χρονιά. Η Υπηρεσία Ασύλου με τον παλιό νόμο εξέδιδε 4.000 αποφάσεις κατά μέσο όρο ανά μήνα. Εμείς καταφέραμε να εκδώσουμε 7.000 αποφάσεις ασύλου το Μάρτιο και 15.000 τον Απρίλιο. Πλέον αρχίζουν να εκδίδονται αποφάσεις της Αρχής Προσφυγών σε διαμένοντες στα νησιά, που βάσει της κοινής δήλωσης μπορούν να επιστραφούν. Με τον τρόπο αυτό, γίνεται ουσιαστική αποσυμφόρηση των νησιών χωρίς τον πολλαπλασιασμό των δομών στην ηπειρωτική Ελλάδα, όπως έγινε επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ».

Κατόπιν, ο κ. Μηταράκης τόνισε χαρακτηριστικά ότι «εισαγγελέας σήμερα διερευνά πώς εκδόθηκαν μόνο στη Λέσβο σε τρία χρόνια 25.000 πιστοποιητικά ευαλωτότητας ώστε αυτοί οι 25.000 να φύγουν από τα νησιά και να αποφύγουν την επιστροφή τους στην Τουρκία, αν τελικά η αίτησή τους δεν γινόταν δεκτή» και, αναφορικά με το θέμα της γλώσσας διερμηνείας, αποκάλυψε πως «το πρώτο εξάμηνο του 2019 υπήρχαν περίπου 500 περιπτώσεις στο ΠΡΟΚΕΚΑ της Λέσβου υπηκόων χωρών Αφρικής που αφέθηκαν τελικά ελεύθεροι γιατί δεν μπορούσε να βρεθεί διερμηνέας για τη συνέντευξη σε διαλέκτους, πάρα πολύ σπάνιες διαλέκτους, που οι ίδιοι ισχυρίζονταν ότι μόνο αυτοί μιλούν και δεν ήταν ανιχνεύσιμες. Όμως, οι ίδιοι είχαν συμπληρώσει την αίτηση και την πρώτη καταγραφή είτε στα αγγλικά είτε στα γαλλικά που είναι σε πολλές από αυτές τις χώρες η επίσημη γλώσσα της χώρας τους».

Ο κ. Μηταράκης υπερθεμάτισε την αντικατάσταση των ανοιχτών δομών με κλειστές και ελεγχόμενες: «Ήδη ξεκινάμε άμεσα σε 4 σημεία.  Δίνουμε προτεραιότητα στην ασφάλεια των διαμενόντων στη Μόρια, στη ΒΙΑΛ, στο Βαθύ ή σε άλλες δομές. Και βέβαια στην ασφάλεια των τοπικών κοινωνιών.  Με σημαντική αποσυμφόρηση των νησιών διότι οι δομές που έχουν σχεδιαστεί έχουν θέσεις λιγότερες από το μισό από τους διαμένοντες που είναι σήμερα. Βέβαια, και με διαδικασίες κράτησης όπου προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία στα πλαίσια των διεθνών συνθηκών και με εσωτερικό κανονισμό που θα επιβάλει τάξη εντός των δομών. Η μετατροπή αυτή θα ξεκαθαρίσει και ποιοι διαμένουν σήμερα στις δομές, ενώ δεν δικαιούνται φιλοξενίας, διότι έχουν τελεσίδικη απόφαση».

            Επιπλέον, ανέφερε ότι οι μετακινήσεις επί ΣΥΡΙΖΑ πραγματοποιούνταν «για να βρίσκονται οι αιτούντες άσυλο μετά την 1η απορριπτική απόφαση στην ενδοχώρα, ώστε όταν τελικά η αρχή προσφυγών εκδώσει την απόφαση β΄ βαθμού, που κατά 92% επικυρώνει την πρώτη απόφαση, να μην μπορούν πλέον να επιστραφούν βάσει της κοινής δήλωσης Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τουρκίας. Μιας συμφωνίας που μετέτρεψε τα νησιά μας σε αποθήκες ψυχών. Σήμερα, καταλυτικό ρόλο στην εθνική προσπάθεια έχει η διεθνοποίηση της κρίσης, με τη χώρα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της διαπραγμάτευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

            Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, αναφορικά με τον διορισμό μετακλητών υπαλλήλων, τόνισε πως «ο ΣΥΡΙΖΑ είχε φτιάξει ένα Υπουργείο μόνο ως προς τον τίτλο και όχι προς την ουσία. Κατασκευάσατε ΚΥΤ και δομές χωρίς τεχνική υπηρεσία, χωρίς τεχνικό Συμβούλιο, χωρίς νομική υποστήριξη. Σήμερα, μόνο το 1,3% του Υπουργείου είναι μετακλητοί. Το 98,7% είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Ζητάμε την προκήρυξη μονίμων θέσεων από το ΑΣΕΠ, γιατί, πράγματι, δεν μπορεί ένα Υπουργείο να στηρίζεται ούτε σε συμβασιούχους ούτε σε μετακλητούς αλλά σε μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους. Θέλουμε να παραδώσουμε ένα πλήρες και αποτελεσματικό υπουργείο με μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους. Μέσα στο 2021 θέλουμε να γίνει αυτή η μετάβαση».

            Στη συνέχεια, απευθυνόμενος στους Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ανέφερε ότι «λειτουργούσατε με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που σήμερα διοικούν το 90% των δομών της χώρας επίσημα. Χρηματοδοτούνται από κονδύλια τα οποία είναι για την Ελλάδα αλλά δεν τα παίρνει η Ελλάδα, τα παίρνουν οι διεθνείς οργανισμοί και οι ΜΚΟ. Δηλαδή ουσιαστικά είχανε διοριστεί χιλιάδες μετακλητοί στο μεταναστευτικό, στους δήμους, στην κεντρική κυβέρνηση μέσω ΜΚΟ και διεθνών οργανισμών με κονδύλια δικά μας χωρίς καμία γνώση της ελληνικής πολιτείας και χωρίς κανένα έλεγχο. Είπε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ για outsourcing. Το 90% outsourcing είναι ιδιωτικοποίηση. Την περίοδο 2015-2019 διατέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη χώρα μας 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής απορρόφησε το 1,9% από αυτά τα κονδύλια. Το 82% των κονδυλίων, 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ πήγαν σε διεθνείς οργανισμούς και σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις διεθνείς και ελληνικές για να διαχειριστούν εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας το μεταναστευτικό».

            Για το θέμα των ειδικών δαπανών του Υπουργείο, επεσήμανε ότι «υπάρχουν πραγματικά λαθροδιακινητές, υπάρχουν πραγματικά κυκλώματα που εμποδίζουν τις απελάσεις, υπάρχουν πραγματικά κυκλώματα που είναι μέσα στις δομές και δημιουργούν θέματα ασφαλείας. Συνεργαζόμαστε με τις διωκτικές αρχές, αλλά οι δαπάνες αυτές βαρύνουν τον δικό μας προϋπολογισμό και όχι τον προϋπολογισμό άλλων υπουργείων»

«Βάσει του κανονισμού της Βουλής αυτές οι δαπάνες γίνονται γνωστές στα κόμματα, άρα θα τις γνωρίζετε αυτές τις δαπάνες. Άρα δεν τίθεται θέμα διαφάνειας μέσα στη Βουλή, τίθεται θέμα προστασίας αυτών των δαπανών προς τα έξω και κυρίως εκτός Ελλάδος», κατέληξε χαρακτηριστικά.

 

Πρακτικά

Μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Βελτίωση της μεταναστευτικής νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (A΄ 169),  4375/2016 (A΄ 51),  4251/2014 (Α΄ 80)  και άλλες διατάξεις».

 

Κος ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ:

Ευχαριστώ πολύ κυρία Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

        Βρεθήκαμε φέτος αντιμέτωποι ως χώρα, ως λαός με πολλαπλές κρίσεις. Βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τη μεταναστευτική κρίση. Με την ασύμμετρη απειλή στα σύνορά μας. Με την πανδημία του κορωνοϊού.

        Με ενότητα και αποφασιστικότητα αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις. Απέναντι στη μεταναστευτική κρίση έχουμε ξεκάθαρους στόχους.

        Πρώτον, την ουσιαστική μείωση των ροών και δεύτερον, τον περιορισμό των επιπτώσεων της κρίσης στις τοπικές κοινωνίες. Είναι αλήθεια ότι για γεωπολιτικούς λόγους βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μία έξαρση ροών κατά 85% το 1ο οκτάμηνο διακυβέρνησης.

        Αλλά αντιδράσαμε και αντιδράσαμε αποφασιστικά, με γνώμονα το εθνικό συμφέρον. Μετά από απόφαση του ΚΥΣΕΑ, αναβαθμίσαμε τη φύλαξη των συνόρων, εμφανής πλέον σε όλους.

        Και τον Απρίλιο είδαμε μείωση των ροών κατά 97%. Αντιστρέψαμε την τάση των ροών και πλέον από την αρχή του χρόνου οι ροές είναι μειωμένες κατά 20%.

        Αλλάξαμε πολιτική. Από το 2019 από την πρώτη μέρα και αυτό φάνηκε με το νόμο 4636/2019, τον οποίον αναφέρανε οι εισηγητές και οι ειδικοί αγορητές.

        Νόμος που εφαρμόστηκε με μετρήσιμα αποτελέσματα και αυτή είναι η επιδίωξή μας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.  Να έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα.

        Στην κρίση δεν περισσεύει χώρος για λαϊκισμό. Χρειάζονται μετρήσιμα αποτελέσματα. Συζητήσαμε εκτενώς τα δικαιώματα των αιτούντων άσυλο. Δικαιώματα που αυτονόητα εφαρμόζουμε ως χώρα η οποία έχει υπογράψει τις διεθνείς συνθήκες.

        Αλλά δικαιώματα έχει πρωτίστως και η χώρα μας και δικαίωμά μας, μάλλον συνταγματική μας υποχρέωση, είναι η προστασία των συνόρων και η διασφάλιση της ασφάλειας και της ευημερίας των Ελλήνων πολιτών.

        Ως Κυβέρνηση έχουμε ορκιστεί να εργαζόμαστε για το γενικό συμφέρον του ελληνικού λαού. Και με την ψήφιση του 4636/2019 που σήμερα δεν αλλάζουμε, βελτιώνουμε, οι αποφάσεις σε πρώτο βαθμό στις αιτήσεις νησιών του 2020 εκδίδονται σε 24 ημέρες αντί σε 185 που ίσχυε την προηγούμενη χρονιά.

        Η Υπηρεσία Ασύλου με τον παλιό νόμο εξέδιδε 4.000 αποφάσεις κατά μέσο όρο ανά μήνα. Εμείς καταφέραμε το Μάρτιο και εκδώσαμε 7.000 αποφάσεις, τον Απρίλιο εκδώσαμε 16.000 αποφάσεις ασύλου και επιστροφές.

        Πλέον αρχίζουν να εκδίδονται αποφάσεις της αρχής προσφυγών σε διαμένοντες στα νησιά, που βάσει της κοινής δήλωσης μπορούν να επιστραφούν.

        Με τον τρόπο αυτό, με την επιτάχυνση της διαδικασίας ασύλου, γίνεται ουσιαστική αποσυμφόρηση των νησιών χωρίς τον πολλαπλασιασμό των δομών στην ηπειρωτική Ελλάδα, όπως έγινε επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί σχεδόν όλες οι δομές της ηπειρωτικής Ελλάδας είναι επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ.

        Και επιτυγχάνεται ο στόχος δραστικής αύξησης των επιστροφών και των απελάσεων όσον δεν δικαιούνται διεθνούς προστασίας. Αυτονόητη η αποτελεσματική και δίκαιη εφαρμογή των διεθνών μας υποχρεώσεων.

        Κλείνουμε παράθυρα. Και σας θυμίζω ότι ο εισαγγελέας σήμερα διερευνά πώς εκδόθηκαν μόνο στη Λέσβο σε τρία χρόνια 25.000 πιστοποιητικά ευαλωτότητας ώστε αυτοί οι 25.000 να φύγουν από τα νησιά και να αποφύγουν την επιστροφή τους στην Τουρκία, αν τελικά η αίτησή τους δεν γινόταν δεκτή.

        Και βέβαια η αργή διαδικασία ασύλου που σας περιέγραψα οδηγούσε σε παροχή επιδομάτων και διαμονής επί μακρών ακόμα και σε αυτούς που τελικά δεν θα γίνει δεκτό το αίτημά τους.

        Συζητήσαμε στην Επιτροπή το θέμα της γλώσσας διερμηνείας, με την προσθήκη σήμερα της έννοιας της γλώσσας που ευλόγως κατανοούν οι αιτούντες άσυλο.

        Διότι γνωρίζετε και όσοι έχετε ασκήσει διοίκηση συγκεκριμένα περιπτώσεις καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος.

        Γνωρίζετε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019 υπήρχαν περίπου 500 περιπτώσεις στο ΠΡΟΚΑΚΙ της Λέσβου υπηκόων χωρών Αφρικής που αφέθηκαν τελικά ελεύθεροι γιατί δεν μπορούσε να βρεθεί διερμηνέας για τη συνέντευξη σε διαλέκτους, πάρα πολύ σπάνιες διαλέκτους, που οι ίδιοι ισχυρίζονταν ότι μόνο αυτοί μιλούν και δεν ήταν ανιχνεύσιμες.

Όμως οι ίδιοι είχαν συμπληρώσει την αίτηση και την πρώτη καταγραφή είτε στα αγγλικά είτε στα γαλλικά που είναι σε πολλές από αυτές τις χώρες η επίσημη γλώσσα της χώρας τους.

Και έχω πολύ μεγάλη απορία πως αυτοί οι 500 μπορούσαν να συνεννοηθούν με τους δικηγόρους τους και με τις ΜΚΟ που τις υποστήριζαν ενώ οι ίδιες ΜΚΟ δεν μπορούσαν να βρουν διερμηνείς που πληρώνονται από το ελληνικό δημόσιο για να διευκολύνουν τη συνέντευξη.

Και βέβαια κάποιες απορριπτικές αποφάσεις βγήκαν, έγιναν προσφυγές στην Αρχή Προσφυγών και η Αρχή Προσφυγών απέρριψε τις προσφυγές αναγνωρίζοντας καταχρηστική άσκηση δικαιώματος.

Ιδιαίτερα σημαντικός στόχος του νομοσχεδίου είναι και η αντικατάσταση των ανοιχτών δομών με κλειστές και ελεγχόμενες. Και ήδη ξεκινάμε άμεσα σε 4 σημεία.  Δίνουμε προτεραιότητα στην ασφάλεια, στην ασφάλεια των διαμενόντων που σήμερα θα συμφωνήσουμε όλοι δεν εκπληρώνεται μέσα στη Μόρια, στη ΒΙΑΛ, στο Βαθύ ή σε άλλες δομές.

Και βέβαια στην ασφάλεια των τοπικών κοινωνιών.  Με σημαντική αποσυμφόρηση των νησιών διότι οι δομές που έχουν σχεδιαστεί έχουν θέσεις λιγότερες από το μισό από τους διαμένοντες που είναι σήμερα.

Και βέβαια με διαδικασίες κράτησης όπου προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία στα πλαίσια των διεθνών συνθηκών και με εσωτερικό κανονισμό που θα επιβάλει τάξη εντός των δομών.

Η μετατροπή αυτή θα ξεκαθαρίσει και ποιοι διαμένουν σήμερα στις δομές ενώ δεν δικαιούνται φιλοξενίας διότι έχουν τελεσίδικη απόφαση.  Γιατί ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ το έχω πει και στις επιτροπές, έχει επανειλημμένα αναφερθεί στον Σκαραμαγκά, δομή που δεν διοικείται από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, δομή που έχει κάποιες κάρτες για τους διαμένοντες αλλά δεν είχε εγκαταστήσει ποτέ σκάνερ για να τις ελέγχει.

Και σε δειγματοληπτικό έλεγχο που κάναμε πρόσφατα βρέθηκαν εντός της δομής πολλοί μη δικαιούχοι φιλοξενίας.  Στερούν, έτσι, θέσεις για την αποσυμφόρηση των νησιών που όλες οι παρατάξεις στην εθνική Αντιπροσωπεία ισχυρίζεστε ότι είναι στόχος σας.

Αλλά να θυμίσω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ που κόπτεστε για την αποσυμφόρηση των νησιών καταψηφίσατε διάταξη το Φεβρουάριο που συνέβαλε καταλυτικά στη δημιουργία θέσεων σε υφιστάμενες δομές στην ηπειρωτική Ελλάδα αλλά εμείς προχωρήσαμε, ψηφίσαμε την τροπολογία και μετά την άρση των περιορισμών λόγω της πανδημίας. Από 1η Ιουνίου θα την κάνουμε πράξη.

        Αλλά βέβαια, από 1η Ιανουαρίου έχουμε μείωση πλέον τους διαμένοντες στα νησιά, όχι πλέον κατά 5% που είπαμε στον Μάρτιο, αλλά κατά 10%.

        Και έχουμε απορροφήσει και τις ροές του 1ου διμήνου και πλέον βρισκόμαστε στα επίπεδα του Οκτωβρίου του 2019 και συνεχίζουμε για να βρεθούμε κάτω από τα επίπεδα που παραλάβαμε πριν από την αύξηση των ροών, κάτι το οποίο έχουμε παραδεχθεί.

        Και βέβαια έχουμε συμφωνήσει και σε πρόγραμμα επιπλέον 5.000 εθελοντικών επιστροφών με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

        Θα μου πείτε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καλά, επί ΣΥΡΙΖΑ δεν γινόντουσαν μετακινήσεις; Βεβαίως γινόντουσαν. Αλλά για άλλο λόγο.

        Γινόντουσαν για να βρίσκονται οι αιτούντες άσυλο μετά την 1η απορριπτική απόφαση στην ενδοχώρα, ώστε όταν τελικά η αρχή προσφυγών που ειρήσθω εν παρόδω, κατά 92% επικυρώνει την πρώτη απόφαση και αυτό δείχνει ότι η υπηρεσία ασύλου κάνει πολύ καλά τη δουλειά της σε μονομελή σύνθεση φυσικά.

        Αυτοί βρισκόντουσαν στην Ηπειρωτική Ελλάδα και δεν μπορούσαν πλέον να επιστραφούνε βάσει της κοινής δήλωσης Ευρωπαϊκή Ένωσης – Τουρκίας.

        Εμείς δίνουμε έμφαση στην πολιτική διαχωρισμού των προσφύγων που δικαιούνται διεθνούς προστασίας, από παράτυπους μετανάστες και θέλουμε να επιστρέψουμε όσους δεν έχουν νόμιμο δικαίωμα παραμονής στη χώρα μας.

        Και βέβαια καταλυτικό ρόλο στην εθνική προσπάθεια έχει η διεθνοποίηση της κρίσης, με τη χώρα στην πρώτη γραμμή της διαπραγμάτευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

        Ζητάμε την πιο δίκαιη κατανομή των βαρών στα κράτη – μέλη με ένα υποχρεωτικό μηχανισμό και οι πρόσφατες μετακινήσεις ασυνόδευτων ανηλίκων σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τις μέρες του κορωνοϊού, αποκτά πολύ μεγάλη σημασία.

        Όπως είναι απαραίτητη και η αλλαγή της κοινής δήλωσης Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τουρκίας, ώστε και να εξασφαλίζει την μείωση των ροών, που δεν εξασφάλισε τους προηγούμενους μήνες, αλλά να μην οδηγεί και σε συμφόρηση αιτούντων άσυλο στα 5 νησιά του Αιγαίου που εξαιτίας αυτής της δήλωσης, μετατράπηκαν σε αποθήκες ψυχών.

        Γνωρίζουν οι νησιώτες ότι εξαιτίας της κοινής δήλωσης που ο ΣΥΡΙΖΑ δέχθηκε το 2016 στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, σε συνδυασμό με την πάρα πολύ αργή διαδικασία ασύλου, που ακόμα υποστηρίζετε, τελικά οδηγηθήκαμε στον εγκλωβισμό στα νησιά.

        Είπε χθες ο ΣΥΡΙΖΑ, κάναμε ότι μπορούσαμε. Αντιγράφω από τα πρακτικά. Τελικά όμως τι κάνατε; Με την  κοινή δήλωση εγκλωβίσατε αιτούντες άσυλο στα νησιά.

        Η δική σας συμφωνία δημιουργεί σήμερα  τη συμφόρηση και το ρητορικό σας ενδιαφέρον για αποσυμφόρηση, μάλλον ως ενοχικό σύνδρομο ακούγεται σήμερα.

        Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο δεύτερος σημαντικός στόχος του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου είναι ο περιορισμός των επιπτώσεων της κρίσης στις τοπικές κοινωνίες.

        Στόχο που υπηρετούμε με τη στήριξη με 50 εκατομμύρια ευρώ των εμπλεκόμενων δήμων ως αποζημίωση για τις επιπτώσεις που αυτοί οι δήμοι έπρεπε να υποστούν στις υποδομές τους στα επιπλέον έξοδα καθαριότητας ή οτιδήποτε άλλο κρίνουν οι δήμοι ότι πρέπει αυτά τα κονδύλια να τα χρησιμοποιήσουν.

        Προχωράμε στις αποζημιώσεις στους κατοίκους για το 2019 για τις ζημιές που υπέστησαν εξαιτίας των δομών. Ένα στόχο που υπηρετούμε με αυστηρή πιστοποίηση των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και με των προσώπων τα οποία εμπλέκονται στις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις στο πεδίο.

        Έχουμε ήδη σε αυτές τις παραμέτρους κάνει συγκεκριμένα βήματα. Από τα 50 εκατομμύρια των δήμων έχουμε ήδη δώσει τα 12. Το Μητρώο ΜΚΟ και το Μητρώο Προσώπων ΜΚΟ ήδη λειτουργεί, έχει εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση και ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία πιστοποίησης.

        Βάσει της τροπολογίας του Φεβρουαρίου και ο καθένας κρίνεται αν τη στήριξε ή όχι τότε, δεν χρειάζεται κανείς να νιώθει ότι πρέπει να απολογείται στα κανάλια.

        Δείξαμε μηδενική ανοχή σε παραβατικές συμπεριφορές, όπως πρόσφατα στη Σάμο και στη Χίο. Δεν υπάρχει ανοχή στη βία από όπου και αν προέρχεται και βέβαια οι αιτούντες άσυλο σύμφωνα με τη Συνθήκη της Γενεύης είναι υποχρεωμένοι να σέβονται τους νόμους της ελληνικής πολιτείας.

        Μιλήσαμε επίσης στις επιτροπές για το θέμα της πανδημίας και αναγνωρίζω τις ανησυχίες σε υπεράριθμες δομές. Αλλά με αυτά τα δεδομένα άμεσα λάβαμε μέτρα προστασίας.

        Προστατεύσαμε τις δομές στην πράξη και τις τοπικές κοινωνίες στην κρίση της πανδημίας με μηδέν κρούσματα στις δομές του Αιγαίου σε αυτή την πρώτη φάση. Με καμία απώλεια ανθρώπινης ζωής σε οποιαδήποτε δομή φιλοξενίας, είτε στα νησιά, είτε στην ηπειρωτική Ελλάδα. Και καμία μετάδοση του ιού από τις δομές προς τις τοπικές κοινωνίες, όπως φάνηκε από τα τεστ που γίνανε σε περιοίκους δομών που τέθηκαν σε καραντίνα.

        Αναφέρατε, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, την περίπτωση του Κρανιδίου. Το ξενοδοχείο που διαχειρίζεται ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης. Πράγματι, τα ¾ των κρουσμάτων στην Ελλάδα βρέθηκαν σε αυτό το ξενοδοχείο. Κανένα σοβαρός ευτυχώς.

        Τελικά τα κρούσματα δεν ήταν στη Μόρια, ήταν στα ξενοδοχεία. Και όπως είπα σε πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Εσωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην εποχή της πανδημίας πρέπει να πάρεις μέτρα αλλά δεν είναι τελικά πάντα διακριτό πού θα έχεις κρούσματα.

Γιατί πολλοί λέγανε να επιταχύνουμε μετακινήσεις μεταξύ δομών και τελικά τα κρούσματα δεν ήρθαν εκεί που εσείς υπολογίζατε, ήρθαν αλλού.

Άρα τελικά ο στόχος  ήταν να προστατέψουμε όλες τις δομές.

Σημαντικό σημείο του νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση ψηφιακής λειτουργίας και η ενοποίηση της διαδικασίας πλήρους καταγραφής η οποία θα διεκπεραιώνεται από την υπηρεσία υποδοχής και ταυτοποίησης απελευθερώνοντας ανθρώπινους πόρους από την υπηρεσία ασύλου και μειώνοντας τα στάδια της διαδικασίας χωρίς καμία αρνητική επίπτωση στην ποιότητα των αποφάσεων.

Προβλέπουμε την εισαγωγή τεχνολογιών πληροφορικής σε διάφορα στάδια των διαδικασιών με σκοπό την απλούστευση, την μείωση του φόρτου εργασίας, την εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων, τη μείωση των δαπανών.

Τη βελτίωση της διαδικασίας επιδόσεων με σύγχρονο ψηφιακό τρόπο που θα συμβάλει καθοριστικά στην ορθή εφαρμογή των διαδικασιών ασύλου και στην αποφυγή καθυστερήσεων.

Συστήνουμε μητρώο δικηγόρων ως εισηγητές βοηθοί χειριστές ασύλου από τους τοπικούς συλλόγους όπου βρίσκονται δομές όπως σήμερα κάνουν οι καταγραφείς της EASO για να επιταχύνουμε ακόμα περισσότερο τη διαδικασία ασύλου.

Παράλληλα με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις μειώνεται ο χώρος έκδοσης των αποφάσεων για τις προσφυγές αιτούντων άσυλο κατόπιν απορριπτικής απόφασης στον πρώτο βαθμό δίνοντας προτεραιότητα στους διαμένοντες στα νησιά με στόχο εμφανές την περαιτέρω αποσυμφόρηση.

Πιστεύω ότι θα συμφωνήσουμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι η μακροχρόνια αναμονή έκδοσης απόφασης ασύλου δεν εξυπηρετεί ούτε τους ίδιους τους αιτούντες ούτε την ελληνική κοινωνία.

Επίσης με το νομοσχέδιο ορίζεται η Ειδική Γραμματεία Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων ως η αρμόδια εθνική αρχή για τα ασυνόδευτα ανήλικα και προσδιορίζονται οι αρμοδιότητές της.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ακούστηκε κριτική στο νομοσχέδιο, αναμενόμενο. Υπάρχουν ιδεολογικές διαφορές σε πολλές βασικές ρυθμίσεις που αφορούν την επιτάχυνση της διαδικασία ασύλου.

Υπήρξαν και κάποιες κριτικές σε διοικητικά θέματα και εγώ θέλω να πιστεύω ότι είναι καλοπροαίρετη η κριτική και δεν έχει πέσει στην παγίδα του λαϊκισμού ή στην παγίδα της προσπάθειας να δημιουργήσουμε εντυπώσεις.

Τέθηκαν θέματα προσωπικού και σε συνέχεια συζήτησης στην επιτροπή καταθέσαμε νομοτεχνική βελτίωση που διευκρινίζει ότι οι μετακλητοί δεν θα μπορούν να καταλάβουν θέσεις ευθύνης.

Για τους μετακλητούς δεν διαφωνώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επί της κριτικής. Είναι ορθή. Πράγματι δεν μπορεί ένα Υπουργείο να στηρίζεται ούτε σε συμβασιούχους ούτε σε μετακλητούς αλλά σε μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους.

Και το ερώτημα είναι, έχουμε ξεκινήσει όλες αυτές τις διαδικασίες;  Και η απάντηση είναι ναι.  Για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών ψηφίζουμε σήμερα διατάξεις για παροχή επιπλέον κινήτρων, για διευκόλυνση μετατάξεων και αποσπάσεων. 

Δίνουμε το δικαίωμα σε αποσπασμένους κατά παρέκκλιση να μπορούν να μπορούν να πάρουν θέσεις ευθύνης. Παρατείναμε 880 συμβάσεις στην υπηρεσία ασύλου και στην υπηρεσία πρώτης υποδοχής.

         Προσλάβαμε με αυστηρή μοριοδότηση 150 άτομα έκτακτό προσωπικό. Θα προκηρύξουμε με την τροπολογία του Φεβρουαρίου θέσεις συμβασιούχων τριών  συν τρία χρόνια.

        Και ζητάμε την προκήρυξη μονίμων θέσεων από το ΑΣΕΠ. γνωρίζετε ότι αν ξεκινήσουμε σήμερα προκήρυξη του ΑΣΕΠ οι υπάλληλοι θα μπούνε κάποια στιγμή στο 2ο εξάμηνο του 2021 στην υπηρεσία.

        Αυτό είναι μία πραγματικότητα. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε φτιάξει ένα Υπουργείο μόνο ως προς τον τίτλο και όχι προς την ουσία. Κατασκευάσατε ΚΥΤ, κατασκευάσατε δομές χωρίς τεχνική υπηρεσία, χωρίς τεχνικό Συμβούλιο, χωρίς νομική υποστήριξη.

        Αυτά έπρεπε να προϋπάρχουν. Το Υπουργείο είχε πράγματι δύο τεχνικά τμήματα υποστήριξης. Χωρίς τις απαραίτητες αρμοδιότητες βάσει του Π.Δ. του 2017μ, δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις επάρκειας του 4412/16 και ξέρετε, είχε 31 οργανικές θέσεις στις οποίες υπηρετούσαν 4 υπάλληλοι.

        Τέσσερις υπάλληλοι σε 31 οργανικές θέσεις. Και πράγματι προκηρύξατε την 9Κ για 46 υπαλλήλους, οι οποίοι θα προσληφθούνε ελπίζω μέσα στο Μάιο, κανείς εκ των οποίων δεν είναι μηχανικός.

        Δεν είχατε προβλέψει την πρόσληψη μηχανικών. Και επίσης στο Υπουργείο στην ειδικότητα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Νομικών, Π.Ε. Νομικών, έχουμε έναν δικηγόρο. Το Υπουργείο Μετανάστευσης Ασύλου με ειδικότητα δικηγόρου έχει ένα δικηγόρο. Πώς λειτουργούσατε;

        Θα σας απαντήσω εγώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, λειτουργούσατε με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που σήμερα διοικούν το 90% των δομών της χώρας επίσημα.

Χρηματοδοτούνται από κονδύλια τα οποία είναι για την Ελλάδα αλλά δεν τα παίρνει η Ελλάδα, τα παίρνουν οι διεθνείς οργανισμοί και οι ΜΚΟ.

        Δηλαδή ουσιαστικά είχανε διοριστεί χιλιάδες μετακλητοί στο μεταναστευτικό, στους δήμους, στην κεντρική κυβέρνηση μέσω ΜΚΟ και διεθνών οργανισμών με κονδύλια δικά μας χωρίς καμία γνώση της ελληνικής πολιτείας και χωρίς κανένα έλεγχο.

        Είπε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ για outsourcing. Το 90%, κύριε συνάδελφε, δεν είναι outsourcing, είναι ιδιωτικοποίηση. Θα σας δώσω νούμερα και θα τα καταθέσω.

        Την περίοδο 2015-2019 διατέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη χώρα μας 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής απορρόφησε το 1,9% από αυτά τα κονδύλια.

Το 82% των κονδυλίων, 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ πήγαν σε διεθνείς οργανισμούς και σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις διεθνείς και ελληνικές για να διαχειριστούν εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας το μεταναστευτικό.

Χωρίς το νόμο των δημοσίων συμβάσεων που θα λέγατε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΚΙΝΑΛ, με μετακλητούς μόνο, όπως θα λέγατε, κυρίες και κύριοι του ΚΙΝΑΛ.

Όπως αναγκάστηκαν και οι δήμοι να προσλάβουν, παραδείγματος χάριν στην Αθήνα 190 υπαλλήλους με σύμβαση έργου για να αντιμετωπίσει τα χρόνια της κρίσης το μεταναστευτικό.

Εμείς θέλουμε να παραδώσουμε ένα πλήρες και αποτελεσματικό Υπουργείο. Και τελικά, για να σας δώσω και νούμερα, στο Υπουργείο μας υπηρετούν 1.647 υπάλληλοι.

Και προσθέσαμε 8 μετακλητούς σε πέντε γραφεία διοίκησης, δηλαδή ένας ή δύο μετακλητοί ανά γραφείο και 15 έκτακτους μετακλητούς με θητεία 31 Δεκεμβρίου στη Νομική Υπηρεσία, στην Υπηρεσία Διεθνών Σχέσεων, έχουμε τη διαπραγμάτευση που ξεκινάει, σας θυμίζω, το 2ο εξάμηνο για τη συμφωνία, το νέο Κανονισμό του Υπουργείου και στην Τεχνική Υπηρεσία.

Δηλαδή το 1,3% του Υπουργείου είναι μετακλητοί, το 1,3%. 98,7% είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Ε, δεν τον λες και «υπουργείο μετακλητών», αν δεν θες να λαϊκίσεις. Μπορείς να το σχολιάσεις για τους μετακλητούς αλλά δεν μπορείς να το πεις το 1,3% ότι είναι «υπουργείο μετακλητών».

Εμείς θέλουμε να παραδώσουμε ένα πλήρες και αποτελεσματικό υπουργείο με μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους. Μέσα στο 2021 θέλουμε να γίνει αυτή η μετάβαση.

Για το θέμα των συμβάσεων θα είμαι πολύ σύντομος. Ανανεώσαμε 880 από τις 897. Δεν ανανεώθηκαν συμβάσεις 17 ατόμων για νομικά κολλήματα ή λήξη έργου.

Στον ΣΥΡΙΖΑ το γνωρίζετε το θέμα. Είχατε προσπαθήσει ως κυβέρνηση να το θεραπεύσετε με τροπολογία και δεν είχατε βρει λύση. Και τελικά ο τότε Υπουργός με αρνητική εισήγηση της Υπηρεσίας με προσωπική υπογραφή έδωσε εντολή να επαναπροσληφθούνε παρατύπως.

Η μόνη περίπτωση που έχουμε αποχωρήσεις πάντως στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου είναι τα 100 άτομα που δεν ανανεώσατε τις συμβάσεις τους το Νοέμβριο του 2017, φαντάζομαι στη δευτερολογία σας θα μας πείτε γιατί.

Πάμε τώρα στα θέματα των συμβάσεων. Και έχει καταθέσει και μία τροπολογία το ΚΙΝΑΛ. Κατ’ αρχήν, στα άρθρα 56 και 59 υπάρχουν ήδη οδηγίες της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων για την εφαρμογή αυτών των άρθρων.

Δεν αλλάζουμε με αυτό το νομοσχέδιο το πλαίσιο των δημοσίων συμβάσεων. Αλλά δράττομαι της ευκαιρίας να πω ότι με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου στην τελευταία μας συνεδρίαση ξεκινάει η διαδικασία ολικής ανανέωσης όλης της νομοθεσίας των δημοσίων συμβάσεων και πρέπει και εκεί να εντάξουμε και τη λογική της μετανάστευσης.

Με τα άρθρα 56 και 59 τροποποιούμε παραμέτρους υφιστάμενης νομοθεσίας. Δεν κάνουμε δομικές αλλαγές. Το άρθρο 56, νομοθεσία του ΣΥΡΙΖΑ, δίνουμε σήμερα παράταση σε προθεσμίες παλαιότερων νόμων.

        Θα ρωτήσετε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι: ακολουθείτε την ίδια πολιτική που ακολούθησε ο ΣΥΡΙΖΑ στις συμβάσεις και εσείς κατακρίνατε;

Η απάντηση είναι όχι.   Και θα σας πω συγκεκριμένα και θα σας το καταθέσω και στα πρακτικά.  Εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να αλλάξει το πλαίσιο στις συμβάσεις του μεταναστευτικού με σαφή ενίσχυση των κανόνων διαφάνειας με συμφωνίες-πλαίσιο.

Προχθές δημοσιεύτηκε στο σύστημα TED στην επίσημη σελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η πρώτη συμφωνία-πλαίσιο του Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου για την καθαριότητα όλων των δομών και όλων των υπηρεσιών της υπηρεσίας ασύλου της χώρας για διάστημα 4 ετών.

Ένα έργο 6.500.000 ευρώ, θα σας το καταθέσω. Είναι η πρώτη συμφωνία-πλαίσιο. Και αυτό που πρέπει να κάνουμε στο μεταναστευτικό για όλες τις βασικές ανάγκες του μεταναστευτικού πρέπει να μπούμε σε ανοιχτές διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, ξεκινάμε με την καθαριότητα με μια απόφαση που υπογράψαμε τον Απρίλιο, πολύ πριν αυτό το νομοσχέδιο έρθει στη Βουλή.

Αλλά για να τα κάνεις όλα αυτά πρέπει να έχεις και ένα Υπουργείο που μπορεί με την διοικητική του δομή σε κεντρικό επίπεδο και σε επίπεδο περιφερειακών υπηρεσιών να έχει τους απαραίτητους υπαλλήλους.

Εμείς προχωρήσαμε με ΚΥΑ με το Υπουργείο Οικονομικών και την άλλη εβδομάδα τοποθετούμε 32 διοικητές στις δομές της ηπειρωτικής Ελλάδας που μέχρι στιγμής είναι στον έλεγχο των ΜΚΟ.  Αλλά για να υποστηριχθεί αυτό χρειάζεται μια ισχυρή κεντρική υπηρεσία που μπορεί να αντεπεξέλθει στις ανάγκες αυτών των δομών υπό ελληνική διαχείριση.

Άρα δεν ζητάμε παράταση για να συνεχίσουμε σε μια παλιά λογική αλλά για να προχωρήσουμε το ταχύτερο δυνατόν, ευελπιστώ πολύ πριν τη λήξη της προθεσμίας, σε ένα νέο πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων.

Όμως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εγώ θα ξεκινήσω από κάτι που ρώτησε ο κύριος Καμίνης.  Έχει δίκιο ο κύριος Καμίνης, έχει εμπειρία ως Δήμαρχος Αθηναίων, έχει αντιμετωπίσει ο ίδιος όλες αυτές τις έκτακτες ανάγκες στο Δήμο του, τα ξέρει.

Με ρωτήσατε πόσες θα είναι οι ροές του χρόνου.  Εγώ να σας ρωτήσω πόσες θα είναι οι ροές τον Αύγουστο του 2025 για να προκηρύξω ένα διαγωνισμό και να είμαι έτοιμος με την απαραίτητη δομή για τον Αύγουστο του 2025; 

Γιατί αν ξεκινούσαμε σήμερα με την τροπολογία σας και θα αναφερθώ μετά, μέχρι να προκηρύξουμε το προσωπικό μέσω ΑΣΕΠ και να ξεκινήσουμε τους διαγωνισμούς η πρώτη επόμενη δομή θα γινόταν το 2024 ή 2025.

Στο νησί μας ξεκίνησε το δικαστικό μέγαρο το ’11 και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί με τις διαδικασίες που προτείνετε εσείς στην τροπολογία σας.

Έχουμε και έκτακτες ανάγκες, όχι συχνά.  Αλλά δεν μπορεί κανείς να μην μου πει ότι αυτό που συνέβη το Μάρτιο που μπήκαν μέσα σε 2 μέρες σε 11 νησιά του Αιγαίου σχεδόν 2000 μετανάστες και οι δομές ήταν ήδη γεμάτες ήταν κάτι που θα μπορούσε ο ΣΥΡΙΖΑ να είχε προβλέψει το 2017.  Ή η Κυβέρνηση η δική μας τον Ιούλιο του 2019.

Δεν μπορείς να προβλέψεις τα πάντα.  Μπορείς να προβλέψεις την ομαλή εξέλιξη όπως είπα και για τις κτιριακές υποδομές.  Για τα σχολεία έχουμε μια εκτίμηση των γεννήσεων, ξέρουμε πόσα παιδιά θα πάνε στο σχολείο σε 6 χρόνια.

Στο μεταναστευτικό δεν  μπορείς πάντα να το κάνεις αυτό. Χρειαστήκαμε λοιπόν για κάποιες έκτακτες ανάγκες να προχωρήσουμε στην κατεπείγουσα διενέργεια διαγωνισμού με διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση όπως προβλέπεται στον 4368/16, στον 4650/19.

Όλη αυτή η νομοθεσία είναι προγενέστερη αυτής της Κυβέρνησης.  Και η επιτροπή διενέργειας αυτών των κατεπειγόντων διαγωνισμών, επειδή κάνατε λάθος κάποιοι στις ομιλίες σας, η επιτροπή διενέργειας αποτελείτο αποκλειστικά από δημοσίους υπαλλήλους, δεν συμμετείχε κανένας μετακλητός σε επιτροπή διενέργειας διαγωνισμού.

Για το άρθρο 59 η ΕΑΑΔΗΣΥ έχει εκφράσει γνώμη, την 12/18.  Θέτει συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις που φυσικά τηρούνται.  Και το άρθρο 59 σήμερα εναρμονίζει την εφαρμογή νόμου του 2018 του 4587 που είχε ορίσει ειδικές διαδικασίες για την έκδοση εντύπων στη λειτουργία πλέον με ψηφιακό τρόπο.

Τέλος, και θα κλείσω με αυτό και ευχαριστώ κυρία Πρόεδρε για την ανοχή σας, τέθηκε το θέμα των ειδικών δαπανών.  Υπάρχουν δυο θέματα να απαντηθούν.

Πρώτον, αν υπάρχει πραγματικά πρόβλημα μεταναστευτικού, εάν υπάρχουν πραγματικά λαθροδιακινητές, αν υπάρχουν πραγματικά κυκλώματα που εμποδίζουν τις απελάσεις, αν υπάρχουν πραγματικά κυκλώματα που είναι μέσα στις δομές και δημιουργούν θέματα ασφαλείας.

Αν συμφωνήσουμε ότι υπάρχει αυτό το πρόβλημα και συμφωνήσουμε ότι στόχος της χώρας μας είναι η προστασία της εθνικής ασφάλειας πρέπει από εκεί και πέρα να δούμε από αυτό το πρίσμα τη σκοπιμότητα αυτής της …

Συνεργαζόμαστε με τις διωκτικές αρχές, κύριε Ψυχογιέ που το θέσατε, αλλά οι δαπάνες αυτές βαρύνουν τον δικό μας προϋπολογισμό και όχι τον προϋπολογισμό άλλων υπουργείων.

Αλλά για να μην παρεξηγούμαστε με τον κόσμο που ακούει, ενημερώνω ότι βάσει του κανονισμού της Βουλής αυτές οι δαπάνες γίνονται γνωστές στα κόμματα, άρα θα τις γνωρίζετε αυτές τις δαπάνες. Άρα δεν τίθεται θέμα διαφάνειας μέσα στη Βουλή, τίθεται θέμα προστασίας αυτών των δαπανών προς τα έξω και κυρίως όχι εντός Ελλάδος και εκτός Ελλάδος.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το μεταναστευτικό είναι ένα εθνικό θέμα.  Ξεκάθαρες προτεραιότητές μας η μείωση των ροών και ο περιορισμός των επιπτώσεων της κρίσης στις τοπικές κοινωνίες. 

Αυτούς τους στόχους υπηρετεί το σημερινό νομοσχέδιο. Συμβάλει καταλυτικά στην αποσυμφόρηση των νησιών μας. Προς την κατεύθυνση αυτή σας καλώ να υπερψηφίσετε το παρόν νομοσχέδιο.

Σας ευχαριστώ.

Σχετικά Άρθρα

Παρ, 10/07/2020 - 09:24

Κριτική στον Υπουργό Μετανάστευσης, Νότη Μηταράκη, με αφορμή την επίσκεψή του στη Χίο σήμερα, ασκεί με ανακοίνωση που εξέδωσε η δημοτική παράταξη της ΛΑΣ.

Αναλυτικά σημειώνει:

"Αφού ψήφισε το έκτρωμα της κυβέρνησής  του για τις διαδηλώσεις  ο κ. Μηταράκης , αφού έπαιξε το επικοινωνιακό του παιχνίδι για άλλη μια φορά στα φιλικά του ΜΜΕ που ό ίδιος και η κυβέρνησή του  πληρώνουν για την πλύση εγκεφάλου με χρήματα του ελληνικού λαού, επισκέπτεται ξανά το νησί μας, επιστρέφοντας στον τόπο του εγκλήματος , για να μας πει τι;

  • Ότι πρέπει να κάνουμε μια νέα δομή  φυλακή της ΕΕ για τους πρόσφυγες και μετανάστες  για να κλείσει η ΒΙΑΛ;
  • Ότι εν μέσω των τουρκικών προκλήσεων και της αυξανόμενης  επιθετικότητας που μπορεί να οδηγήσει  σε θερμό επεισόδιο, τα νησιά μας πρέπει να έχουν και στρατόπεδα συγκέντρωσης  επιπλέον άμαχου και ευάλωτου πληθυσμού , που ο ίδιος και η κυβέρνησή του επιθυμούν; 
  • Ότι ΘΑ αποσυμφορηθεί η ΒΙΑΛ;
  • Μήπως για το πόσο καλά λειτούργησε η «δομή καραντίνας» στο κτίριο της Αλήθειας, που την προορίζει για «άλλες χρήσεις»;
  • Να μας μεταφέρει τεχνογνωσία για το πώς επαναπροωθούνται οι πρόσφυγες και μετανάστες μεσοπέλαγα και μετά κάνεις την πάπια;
  • Να μας εξηγήσει πώς ,εξ αιτίας της ανάλγητης πολιτικής του ίδιου και της κυβέρνησής  του ,γέμισε η πλατεία Βικτωρίας από πρόσφυγες με άσυλο ,που τους πέταξαν έξω από τα κέντρα, για να το πάρουν πίσω την άλλη μέρα, αφού είδαν ότι άνοιξαν τους ασκούς του Αιόλου;
  • Ή μήπως να μας πει για τις ισχύουσες ακόμα επιτάξεις στα βουνά μας ;

Εκτός και αν έρχεται για ταχύρυθμα σεμινάρια σε όσους πρόθυμα τον ακολουθούν, για να λειτουργήσουν  ως κερκόπορτες της πολιτικής του ίδιου και της ΝΔ.

Εκτός και αν ήρθε να εξακτινώσει τη ρουσφετολογική του πολιτική με τα μυστικά κονδύλια και την  εξαγορά συνειδήσεων, που ειδικά στο δήμο της Χίου σε αυτό τον τομέα βαδίζουν χέρι χέρι.

Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι ο χιώτικος λαός για να γλιτώσει από τα δεινά του,  πρέπει απέναντι στην πολιτική της ΝΔ και του υπουργού της , απέναντι στις πολιτικές της ΕΕ και των κομμάτων της , που διαχρονικά τη στηρίζουν με σοσιαλδημοκρατικό ή δήθεν αριστερό μανδύα , να εφαρμόσει τη μόνη πολιτική που καταλαβαίνουν: PUSH BACK!!!!"