Χίος, Τρίτη 21 Ιανουαρίου

Α. Μιχαηλίδης "ρίχνει το γάντι" σε Ν. Μηταράκη για ΒΙΑΛ

Πέμ, 05/12/2019 - 13:27

Το έγγραφο του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στην Κομισιόν με την αναφορά του για παράλληλη λειτουργία στα νησιά και των νέων κέντρων που σχεδιάζει η κυβέρνηση και των υφιστάμενων ΚΥΤ, πυροδοτεί και σε τοπικό επίπεδο την «κόντρα» μεταξύ των Βουλευτών Ανδρέα Μιχαηλίδη και Νότη Μηταράκη.

Ο Βουλευτής Χίου του ΣΥΡΙΖΑ σε δήλωσή του ζητά από τον Βουλευτή της ΝΔ να πάρει σαφή θέση.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Μετά την επιστολή Χρυσοχοΐδη στην Επίτροπο Μιγιάτοβιτς όπου γίνεται ρητή δήλωση για παράλληλη λειτουργία δομών στα νησιά και τη σιωπή, ειδικά όσον αφορά τη ΒΙΑΛ, ο κ. Μηταράκης οφείλει ως βουλευτής Χίου και ως Υπουργός αυτής της ανεκδιήγητης κυβέρνησης να πάρει σαφή θέση. Θα κλείσει η ΒΙΑΛ όπως έχει εξαγγείλει ή κοροϊδεύει τους πάντες;»

Σχετικά Άρθρα

"Επιδοματικού χαρακτήρα μέτρα δεν συνιστούν μεταρρύθμιση".
Τρί, 21/01/2020 - 19:45

«Ένα Επιδοματικού χαρακτήρα μέτρο, όπως το Μεταφορικό Ισοδύναμο, δεν συνιστά μεταρρύθμιση. Ούτε βεβαίως μπορεί να αποτελεί τη στρατηγική προσέγγιση μίας κυβέρνησης για τα νησιά μας και τη νησιωτικότητα.  

Το ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να το παρουσιάσει με αυτόν τον τρόπο,  οφείλεται στο γεγονός ότι  η κυβέρνηση του δεν είχε κανένα στρατηγικό σχεδιασμό για τα νησιά και δεν έκανε όσα έπρεπε να κάνει για τους νησιώτες». 

Αυτό τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σωκράτη Βαρδάκη, επισημαίνοντας ότι «το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αξιολογεί ήδη το μεταφορικό ισοδύναμο ώστε να το καταστήσει ένα πραγματικό αναπτυξιακό εργαλείο, όπως όφειλε να ήταν ευθύς εξ αρχής». 

«Η ανάγκη εξορθολογισμού του μέτρου», συνέχισε, αποδεικνύεται και από το γεγονός πως από τα 570 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για την κάλυψη του μόλις το 9,86% έχουν απορροφηθεί μέσα σε δύο χρόνια. Ειδικότερα οι νησιωτικές επιχειρήσεις,  δεν «αγκάλιασαν» το μέτρο, αφού μόνο 1 στις 10 έκανε χρήση, και αυτό είναι κάτι που οφείλει να μας προβληματίσει.

Ειδικά σε ότι αφορά τα καύσιμα», τόνισε ο κύριος Πλακιωτάκης, «σε πάρα πολλές περιπτώσεις έχουν παρατηρηθεί σοβαρές στρεβλώσεις στην αγορά και οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών, αλλά και ο Σύνδεσμος Εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών Ελλάδος, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου».   

Σε αυτόν τον εξορθολογισμό», πρόσθεσε, «συμμετέχουν όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι καθώς στόχος του Υπουργείου είναι να καταστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, όχι μόνο ένα μέτρο διασφάλισης της κοινωνικής συνοχής της νησιωτικής Ελλάδας μέσω της διεύρυνσης των κοινωνικών ομάδων στις οποίες απευθύνεται , αλλά και ένα μέτρο ενίσχυσης και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των νησιών μας». 

Σε ότι αφορά την Κρήτη, ο κ. Πλακιωτάκης επισήμανε: «πρώτος  εγώ επιθυμώ  τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της ευημερίας των κατοίκων της και της υγιούς της επιχειρηματικότητας. Προχωράμε,  στην ένταξη της Κρήτης σε καθεστώς στήριξης για το μεταφορικό κόστος, αλλά σε τομείς που πραγματικά ευνοούν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων,  καθώς και στη δρομολόγηση της ένταξης σε καθεστώς στήριξης για κατοίκους / επιβάτες,  με εισοδηματικά ή κοινωνικά κριτήρια».