
Στην εκπομπή “Καλημέρα Χίος” του Ράδιο Αλήθεια παραχώρησε συνέντευξη σήμερα το πρωί ο Βουλευτής Χίου, Νότης Μηταράκης.
Ο κ. Μηταράκης μίλησε μεταξύ άλλων για την επιστολική ψήφο, για το ζήτημα της πρόσβασης των ΑΜΕΑ, για το επικείμενο νομοσχέδιο για το γάμο των ομοφυλόφιλων ζευγαριών, καθώς και για την πορεία των μεγάλων έργων της Χίου.
Για την πρόσβαση των ΑΜΕΑ
Απαντώντας σε ερώτηση του κ. Τζούμα, ο κ. Μηταράκης τόνισε πως η Κυβέρνηση έχει υιοθετήσει μια «εθνική στρατηγική για τα άτομα με αναπηρία από το 2020. Πρώτη φορά η χώρα μας έχει μία ολοκληρωμένη στρατηγική 80 σελίδων, με πάρα πολλές δράσεις νομοθετικές και εκτελεστικές για να βοηθήσουν την πρόσβαση ατόμων με αναπηρία.
Αναφερόμενος στην προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ στα κτίρια του νησιού, σημείωσε ότι «δυστυχώς, η Χίος σύγχρονα κτίρια, μεγάλων γραφείων που έχουν κατασκευαστεί την τελευταία πενταετία - δεκαετία, με προδιαγραφές γραφείων δεν υπάρχουν. Δηλαδή, το 99,9% των γραφείων που λειτουργούν στη Χίο, είτε είναι ιατρεία, είτε είναι δικηγορικά γραφεία, είτε είναι συμβολαιογραφεία, είτε είναι πολιτικά γραφεία λειτουργούν σε πολυκατοικίες, οι οποίες είναι αποτέλεσμα μίας προηγούμενης γενιάς πολεοδομικών κανόνων. Δεν είναι εύκολο. Υπάρχει ένα πρόβλημα μετάβασης. Η αλήθεια είναι ότι πλέον οι ευαισθησίες που έχουμε ως κοινωνία στα θέματα των ατόμων με αναπηρία, στα περιβαλλοντικά θεματα, στα θέματα ενεργειακής θωράκισης των κτιρίων είναι πολύ διαφορετική το 2023 από ότι ήταν το 1970, το 1980, οπότε ήταν και η οικονομική έκρηξη στη χώρα μας».
Για την πορεία των μεγάλων έργων
Ο κ. Μηταράκης αναφέρθηκε και στην πορεία των μεγάλων έργων.
«Διάβαζα ένα δημοσίευμα πρόσφατα του Ιάκωβου Μπριλή, ο οποίος θυμίζει πόσες δεκαετίες πάνε πίσω αυτά τα έργα. Η πραγματικότητα είναι ότι τα δημόσια έργα είναι πάρα πολύ πολύπλοκα για δύο λόγους. Πρώτον γιατί το δημόσιο πρέπει να ανταποκριθεί σε όλες τις απαιτήσεις αδειοδότησης και ελέγχου και σε όλους τους οικονομικούς ελέγχους. Αυτό δημιουργεί μία τεράστια πολυπλοκότητα, πολλαπλών υπηρεσιών, όχι μόνο για τη Χίο, αλλά πανελλαδικά, που εμπλέκονται στην κατασκευή έργων μεγάλης κλίμακας. Αυτό είναι που μας βασανίζει και εδώ. Τα έργα προφανώς δεν τα κάνει ο βουλευτής. Αυτό που κάνει ο βουλευτής, και το κάνω καθημερινά είναι να παρακολουθούμε όλα τα δημόσια έργα της Χίου και τα εμπόδια που διαρκώς προκύπτουν να τα αντιμετωπίζουμε πάρα πολύ γρήγορα και αποτελεσματικά», τόνισε ο κ. Μηταράκης.
Για το αεροδρόμιο
Αναφερόμενος στο έργο του αεροδρομίου ο κ. Μηταράκης σημείωσε ότι «οι λύσεις δεν είναι απλές πολλές φορές και αυτό δημιουργεί ζητήματα. Στο θέμα του αεροδρομίου, στο θέμα της επέκτασης του κτιρίου, στο οποίο βλέπω ότι υπάρχουν αντιδράσεις από την πλευρά του κ. Σταύρου Μιχαηλίδη - είδα χθες ότι έχουν αρχίσει και μαζεύουν υπογραφές στο facebook εναντίον του έργου του αεροδρομίου.
Αν περάσετε σήμερα απέξω θα δείτε ότι έχουν μπει τα θεμέλια, έχουν σηκωθεί οι κολώνες και προχωράει κανονικά η επέκταση του κτιρίου, το οποίο επεκτείνεται κατά 40%, και όπως κρίνεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αυτό είναι ένα επαρκέστατο μέγεθος για τα επόμενα δέκα χρόνια. Κάποια στιγμή μπορεί να πολλαπλασιαστεί η κίνηση και έχουν γίνει απαλλοτριώσεις γης, ώστε αν χρειαστεί στο μέλλον να αξιοποιηθούν.»
Όπως σημείωσε επίσης, «το κτίριο των αναχωρήσεων θα είναι έτοιμο το Πάσχα, οπότε και θα ξεκινήσει η ανακατασκευή του κτιρίου των αφίξεων, που τώρα χρησιμοποιείται ως προσωρινή αίθουσα αναχωρήσεων και αναμένεται να παραδοθεί προς τα τέλη, περίπου τον Οκτώβριο του 2024. Άρα Πάσχα 2024 αναμένεται να λειτουργεί το κτίριο των αναχωρήσεων, Οκτώβριο - τέλη του 2024 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αίθουσα των αφίξεων.»
Ο κ. Μηταράκης αναφερόμενος σε μία σημαντική εξέλιξη ως προς το έργο του διαδρόμου τόνισε πως «ήρθαν από την Διεύθυνση Δασών και οι τελευταίες αδειοδοτήσεις για να ολοκληρωθεί η έκδοση της άδειας για να πάρει υλικά ο διάδρομος. Σας θυμίζω ότι η Περιφέρεια είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά στο θέμα της ΑΕΠΟ. Εν πάση περιπτώσει μέσα στο Δεκέμβριο να ληφθεί οριστική απόφαση, επιτρέποντας στο έργο να ξεκινήσει κανονικά το 2024. Θεωρώ δεδομένο ότι θα έχουμε καθυστέρηση στο διάδρομο. Έχω πει ότι δικιά μου εκτίμηση είναι ότι ο διάδρομος θα είναι έτοιμος το 2026.
Για το Φράγμα Κόρης Γεφύρι
«Για το Κόρης Γεφύρι υπήρχε το πρόβλημα του ΔΕΔΗΕ, το οποίο λύθηκε. Μεταφέρθηκε το δίκτυο, δεν υπάρχει πλέον πρόβλημα δικτύου. Χρειάζεται μία επιπλέον χρηματοδότηση, η οποία θα γίνει για να υπάρξει για 30 μήνες ειδικός τεχνικός σύμβουλος στο έργο για να ελέγχει τη στατικότητα του Φράγματος για τα πρώτα 2-3 χρόνια, για να βεβαιωθούμε ότι καθώς γεμίζει το νερό δεν υπάρχουν προβλήματα. Θυμάστε στο παρελθόν είχαν ακουστεί κάποιες ανησυχίες για τη στατικότητα του Φράγματος. Έχει γίνει ο έλεγχος και ήταν θετικός.
Ο κ. Μηταράκης εξασφάλισε επίσης μία επιπλέον έγκριση που χρειάζεται το Φράγμα για την ολοκλήρωσή του. «Χρειάζεται μία επιπλέον χρηματοδότηση. Μίλησα προχθές με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών, ο οποίος στέλνει ένα αίτημα στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης το οποίο θα το εγκρίνει, έπειτα από συνεννόηση που είχα. Άρα θεωρώ ότι τον Απρίλιο, που επιτρέπεται να αρχίζει να γεμίζει το Φράγμα θα είμαστε έτοιμοι ώστε τον Απρίλιο του 2024 το Φράγμα να αρχίζει να γεμίζει», υπογράμμισε ο κ. Μηταράκης.
Για το Δικαστικό Μέγαρο
«Το Δικαστικό Μέγαρο προχωράει αργά. Δυστυχώς, πιο αργά από ότι θέλαμε. Χτες πέρασα, βλέπω ότι υπάρχει πρόοδος. Αργή πρόοδος αλλά υπάρχει πρόοδος. Ώστε και αυτό είναι ένα έργο που από ότι φαίνεται θα παραδοθεί το 2024», σημείωσε ο κ. Μηταράκης.
Για το Τελωνείο της Χίου
Ο κ. Μηταράκης μίλησε και για το έργο του Τελωνείου της Χίου τονίζοντας πως «αυτό που ήταν το σημαντικό, κάτι το οποίο έκανα στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου είναι ότι έδωσα το 100% των χρημάτων που χρειάζονται για να γίνει το Τελωνείο. Είναι ένα έργο που είχε δυσκολίες αδειοδότησης. Ήταν ένα έργο το οποίο στην αρχή ακόμα και η ιδιοκτησία του κτιρίου ήταν προβληματική. Ξέρετε, πάρα πολλά δημόσια κτίρια φτιάχτηκαν πριν πολλές δεκαετίες, χωρίς άδειες από άγνωστο ιδιοκτήτη σε άγνωστα σημεία. Αυτό που σας λέω δεν είναι κάτι καινούριο. Άρα λύσαμε όλα αυτά. Λύσαμε την Αρχαιολογία. Πήραμε την οικοδομική προέγκριση. Τώρα ολοκληρώνονται τα διαδικαστικά θέματα. Άρα σημαίνει ότι και αυτό τέλη του 2024, μέσα στο 2025 θα είναι έτοιμο».
Ολοκληρώνοντας την συνέντευξή του ο κ. Μηταράκης άσκησε έντονη κριτική προς τον κ. Σταύρο Μιχαηλίδη αναφορικά με το έργο του αεροδρομίου, σημειώνοντας πως «θέλει και λίγο σοβαρότητα αυτή η δουλειά. Και θέλει λίγο σοβαρότητα αυτά τα έργα να τα βοηθήσουμε όλοι να τελειώσουν και όχι να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε εμπόδια. Καλή η μικροπολιτική, αλλά να υπάρχει και αποτέλεσμα».