ΝΑΙόχι... Σύριζα στην επιμήκυνση του διαδρόμου του αεροδρομίου

Δείτε το ΒίντεοΔείτε τις Φωτογραφίες
Δευ, 25/05/2015 - 14:54

Αν μέχρι στιγμής γνωρίζαμε ότι υπάρχει ΝΑΙ και ΟΧΙ καιρός να μάθουμε ότι υπάρχει και το ΝΑΙόχι. Πλάστης της νέας λέξης ο τοπικός Σύριζα, που ανέλυσε τις θέσεις του, σχετικές με την υφιστάμενη κατάσταση στο αεροδρόμιο και το αίτημα επαγγελματιών και όχι μόνο να ολοκληρωθεί η επιμήκυνση του διαδρόμου προς Βορρά, για την οποία δαπανήθηκαν και 35 εκατομμύρια ευρώ, από αυτά που δεν υπάρχουν, για απαλλοτριώσεις. Το πρωί σε σχετική σύσκεψη φορέων, που δεν φάνηκαν να πολυενδιαφέρονται για το θέμα, αφού ελάχιστοι παραβρέθηκαν στη μισογεμάτη αίθουσα του Επιμελητηρίου, ο Βουλευτής Χίου του Σύριζα Ανδρέας Μιχαηλίδης και στη συνέχεια το στέλεχος του κόμματος στη Χίο, Αριστοτέλης Τύμπας, ανέλυσαν τις θέσεις του Κόμματος τους, που κάθε άλλο παρά είναι νεφελώδεις… με την έννοια ότι είπαν όχι στην επιμήκυνση, λέγοντας… ναι σ’ αυτήν. Ο Βουλευτής κατ’ αρχήν ξεκαθάρισε ότι για γνωστούς λόγους το Κόμμα του εναντιώθηκε στη λογική της επέκτασης του αεροδρομίου μέσα στην πόλη, κάτι που συνέδεσε και με τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ ότι τα αεροδρόμια πρέπει να έχουν δημόσιο χαρακτήρα. Στη συνέχεια κατήγγειλε ότι ενώ σε όλους τους τόνους γίνεται αναφορά στην αύξηση του μήκους του διαδρόμου, όσοι το παλεύουν χρόνια τώρα ιδεολογικά, αποκρύπτουν ότι η επιμήκυνση συνδέεται και με την εις πλάτος επέκταση, κάτι που κάθε άλλο από εύκολο είναι. Σε τελική ανάλυση πάντως, κατέληξε ο Βουλευτής με τη λογική “ο γέγονε γέγονε”, αν μπορεί να γίνει η επιμήκυνση προς Βορρά, αν είναι οικονομικά εφικτή και αν λυθεί προηγούμενα το δημόσιο οικονομικό πρόβλημα της χώρας, τότε ας γίνει. Το ναι λοιπόν του Βουλευτή, με όλες αυτές τις προϋποθέσεις, ήρθε να το "αποδομήσει" στη συνέχεια ο Αριστοτέλης Τύμπας, που δεν έκανε τίποτα άλλο από το να αναλύσει τον συνολικό σχεδιασμό της επέκτασης και όσον αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχει, από τη μελέτη που έχει πραγματοποιηθεί παλαιότερα και που κάποιοι φρόντισαν να μην επικαιροποιήσουν. Ο Αριστοτέλης Τύμπας έδειξε τη σύνδεση μήκους - πλάτους, τα οικονομικά μεγέθη που σημαίνει ένα τέτοιο εγχείρημα, αφού το κόστος του ξεπερνά τα 5 δισεκατομμύρια, δραχμές τότε, ενώ απαιτεί σειρά έργων και αδειοδοτήσεων, λόγω μπαζώματος της θάλασσας κατά 75 μέτρα και κατέληξε στο ίδιο συμπέρασμα με τον Βουλευτή. Ναι στην επιμήκυνση, στο καθάρισμα, στην περίφραξη, της προς Βορρά περιοχής, αφού υπολογιστεί το πραγματικό κόστος, γίνουν οι απαραίτητες μελέτες, (επιμήκυνση για παράδειγμα της οδού Ιωάννου Χρήστου προς τη Φάρκαινα) εφόσον γίνουν όλα νόμιμα, πράγμα που συνδέεται με τη διαπλάτυνση, άρα καθιστά απαγορευτικό το κόστος. Αφού λοιπόν βρεθούν τα χρήματα και εφόσον τα χρήματα αυτά δεν δοθούν αλλού, για παράδειγμα προβολή των επιχειρήσεων στο διαδίκτυο, πιάνοντας καλύτερα τόπο και αφού συντρέχουν και άλλες προϋποθέσεις, τότε το έργο θα γίνει… τόσο σίγουρα που δικαίως ακούστηκε από τον παρόντα Αερολιμενάρχη, ότι το έργο δεν θα γίνει ποτέ.  Από μεριάς των επιχειρηματιών, μεταξύ άλλων ο Πέτρος Φεγγουδάκης, αναφέρθηκε στα οικονομικά δεδομένα, που είναι απογοητευτικά λέγοντας: «Δεν μας νοιάζει πώς θα ‘ρθει ο τουρισμός, φέρτε τον εσείς με εναλλακτικές μορφές κ.λπ. αλλά μέχρι τότε έχετε ως Κυβέρνηση ευθύνη ότι οι επιχειρήσεις αργά ή γρήγορα θα λυγίσουν από τα οικονομικά βάρη». Για χάρη πάντως της ιστορικής αλήθειας να σημειωθεί ότι όλα όσα διάβασε ο Αριστοτέλης Τύμπας, που στην ουσία καθιστούν απαγορευτική κάθε σκέψη επέκτασης, τα επισημαίνει χρόνια τώρα ο Πρόεδρος της Φάρκαινας, Μίμης Μουτσάτσος, εξηγώντας ότι ακόμα και ξεσπίτωμα και απαλλοτριώσεις να γίνουν, νόμιμη, για να αναγνωρίζεται και διεθνώς, επέκταση προς Βορρά δεν μπορεί να γίνει.

 

 

Ναιοχι Συριζα στην επιμηκυνση του διαδρομου του αεροδρομιου

Σχετικά Άρθρα