Στη ΘΕΜΕΛΗ η σύμβαση για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Χίου

15.246.499 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ για το έργο
Τετ, 13/10/2021 - 14:16

Στην ανάθεση της σύμβασης του έργου «Επέκταση - βελτίωση πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Χίου «ΟΜΗΡΟΣ» και συναφή έργα» στην κατασκευαστική εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε. προχώρησε η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η εταιρεία, που είχε αναδειχθεί και προσωρινός μειοδότης, έλαβε το «πράσινο φως» επειδή υπέβαλε την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάση τιμής με ποσοστό έκπτωσης 24,79% και συνολική αμοιβή 15.246.499 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.

Στα έργα βελτίωσης και επέκτασης του αεροδρομίου Χίου περιλαμβάνονται:

• Επέκταση του διαδρόμου προς Βορρά σε απαλλοτριωμένη περιοχή έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει συνολικό μήκος 1.799 μέτρων και πλάτος 30 μέτρων.

• Αναβάθμιση της αντοχής του υφιστάμενου τμήματος διαδρόμου.

• Διαμόρφωση περιοχής ασφαλείας πέρατος διαδρόμου (resa) μετά το πέρας του νότιου ακραίου strip του διαδρόμου σε μήκος 90 μ.

• Επέκταση της υφιστάμενης εσωτερικής υπηρεσιακής οδού του αεροδρομίου στα νέα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής.

• Εκτέλεση των απαραίτητων υδραυλικών έργων εντός του αεροδρομίου για την αποστράγγιση της περιοχής.

• Εκτέλεση των απαραίτητων τεχνικών έργων (τοίχων αντιστήριξης κ.α).

• Η απαραίτητη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση στο πεδίο ελιγμών στα οδικά δίκτυα, που θίγονται από τα έργα του διαδρόμου.

• Επέκταση και αντικατάσταση περίφραξης τύπου ΝΑΤΟ όπου απαιτείται.

• Εκσυγχρονισμός των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων πεδίου ελιγμών και τοποθέτηση αντίστοιχων στην επέκταση.

• Κατασκευή νέου διώροφου οικίσκου σταθμού φωτοσήμανσης και υποσταθμού αεροδρομίου.

• Μετατόπιση του ραδιοβοηθήματος VOR.

• Μετατόπιση του υφιστάμενου πολυβολείου του Ελληνικού Στρατού (Ε.Σ.) και κατασκευή νέου σκέπαστρου προσωπικού ομάδας Ε.Σ.

• Επέκταση, αναδιαρρύθμιση και βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων του επιβατικού αεροσταθμού με εμπορικές και μη χρήσεις. Η προσθήκη νέων χώρων θα έχει επιφάνεια 300 m2 εκατέρωθεν του υφιστάμενου κτιρίου με αποτέλεσμα την αύξηση των χώρων αναχωρήσεων - αφίξεων, τη δυνατότητα διαχωρισμού περιοχών εντός και εκτός SCHENGEN, και συνολικά, τη βελτίωση της λειτουργικότητας του αεροσταθμού.

• Εκσυγχρονισμός του Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (Π.Ε.Α.)

Σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο Χίου συμπεριλαμβάνεται στο «πακέτο» των 22+1 περιφερειακών, την αξιοποίηση των οποίων προωθούν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΕΣΥΠ.

Για το πακέτο αυτό γενικότερα συζητείται και η δυνατότητα δημιουργίας clusters, καθώς και άλλα εναλλακτικά σενάρια και δομές παραχώρησης, όπως η σύμβαση παραχώρησης, κατά τα πρότυπα του Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης.

Στο «τραπέζι» είναι και συμβάσεις τύπου ΣΔΙΤ ή και η σύμβαση διαχείρισης, το λεγόμενο «management contract», που αποτελεί τη συγκριτικά απλούστερη μορφή παραχώρησης, στην οποία ένας ιδιωτικός φορέας αναλαμβάνει να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων ως έχουν, έναντι αμοιβής.

 

Αναδημοσίευση από michanikos-online.gr

Σχετικά Άρθρα