Χίος, Τρίτη 21 Μαΐου

Συνταξιοδοτικό: Να εφαρμοστεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και για τους άντρες ασφαλισμένους.

Ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων
Τετ, 03/04/2019 - 06:37

 

Με δεδομένους τους αντιασφαλιστικούς νόμους όλων των κυβερνήσεων και φυσικά της σημερινής του ΣΥΡΙΖΑ, έχουν προκύψει μια σειρά σοβαρά προβλήματα, που αφορούν στα απαράδεκτα όρια ηλικίας και στις τραγικά μειωμένες συντάξεις, που έχουν καταντήσει επιδόματα ή μόλις και μετά βίας φτάνουν να συντηρήσουν μια οικογένεια.

Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση συνοδεύεται εκτός των άλλων και με εσωτερικές αδικίες αυτών των νόμων που αντιμετωπίζουν με δύο μέτρα και δύο σταθμά ίδιες περιπτώσεις.

Κλασική παραδοξότητα με την οποία είναι αντιμέτωπα πολλά μέλη μας και στη Χίο αλλά και σε όλη την Ελλάδα είναι η παρακάτω:

  1. Εκπαιδευτικοί μητέρες που είχαν συμπληρώσει την 25ετία, είχαν ανήλικό τέκνο το 2010 και είχαν συμπληρώσει το 50ο έτος της ηλικίας τους πριν από την 18/8/2016 συνταξιοδοτούνταν το 2018 σε αντίθεση με τους άντρες συναδέλφους τους. Οι άντρες εκπαιδευτικοί που έχουν τις ίδιες προϋποθέσεις εξαιρούνται .
  2. Εκπαιδευτικοί γονείς ανηλίκων (άνδρες και γυναίκες) που είχαν συμπληρώσει την 25ετία και είχαν ανήλικό τέκνο το 2011 ή το 2012 και είχαν συμπληρώσει το 52ο έτος της ηλικίας τους ή το 55 αντίστοιχα πριν από την 18/8/2016 συνταξιοδοτούνταν και αυτοί το 2018, ενώ άλλοι με περισσότερα χρόνια υπηρεσίας μεταφέρονται αρκετά έτη πίσω. Εξαιρούνται απ΄ αυτήν την περίπτωση και πάλι οι άντρες εκπ/κοί με ανηλικότητα τέκνου και 25ετία το 2010 οι οποίοι συνταξιοδοτούνται μετά το 61ο έτος της ηλικίας τους ή τους αναγκάζουν να φύγουν με μειωμένη κάτι που δεν το αντέχει η ελληνική οικογένεια .

Οι παραπάνω δυο περιπτώσεις ισχύουν και για το συνταξιοδοτικό του 2019.

Η πρώτη περίπτωση για τους άντρες εκπαιδευτικούς σημαίνει ότι δεν έχουν αυτό το δικαίωμα με αποτέλεσμα σε ένα ζευγάρι ο ένας να συνταξιοδοτείται νωρίτερα και πολύ σωστά αλλά το άλλο μέλος και εν προκειμένω ο άντρας να συνταξιοδοτείται, ενώ έχει τις ίδιες προϋποθέσεις, στα 61ή 62 !

Αντίστοιχα, στη δεύτερη περίπτωση εκπαιδευτικοί με περισσότερα χρόνια υπηρεσίας, είναι αναγκασμένοι να συνταξιοδοτούνται αργότερα γιατί δεν είχαν την τύχη να «φωτογραφηθούν» σε αυτή την περίπτωση.

Τα ως άνω είναι ακόμα ένα κομμάτι του παζλ της επίθεσης που δεχθήκαμε γι αυτό και ως συνδικαλιστικό κίνημα αγωνιζόμαστε για την κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και ιδιαίτερα του λεγόμενου Κατρούγκαλου, ωστόσο μέχρι πραγματικά η δύναμή μας να επιβάλει τη θέλησή μας, απαιτούμε την ίση μεταχείριση στις «ευνοϊκές» ρυθμίσεις, που και ελάχιστες είναι και οριακές.

Θεωρούμε αυτονόητη υποχρέωση του Υπουργείου, για προφανείς λόγους ίσης μεταχείρισης των δύο φύλων, την αποδοχή και διεύρυνση σε όλους τους δικαιούχους της υπ’ αριθμόν 790/2016 Απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Συνιστά κατάφορη αδικία ασφαλισμένοι άντρες να παραμένουν επιπλέον μέχρι και 17 έτη στην εργασία λόγω  της αύξησης των ορίων ηλικίας με τους νόμους Κατρούγκαλου.

Να σημειωθεί ότι υπάρχει απόφαση του ΣΤΕ, που δικαιώνει συνάδελφο εκπαιδευτικό που έχει προσφύγει εναντίον αυτής της άδικης μεταχείρισης, πλην όμως η κυβέρνηση δε νομοθετεί σε μια τέτοια κατεύθυνση, για ευνόητους λόγους, που έχει καταδικάσει όλους μας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα να υποφέρουμε για τα ματωμένα πλεονάσματα.

Σχετικά Άρθρα

Παραδείγματα επιδότησης και στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια
Τρί, 21/05/2019 - 09:24

Από χθες ξεκίνησε  η επέκταση του μέτρου επιδότησης των εισιτηρίων των επιβατών και στις αεροπορικές μεταφορές,, όπως ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός.

"Νομίζω ότι αυτό είναι ένα δίκαιο αίτημα το οποίο είχαν όλοι οι νησιώτες, που γίνεται πράξη με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτών. Οι δικαιούχοι δε χρειάζεται να κάνουν καμία επιπλέον διαδικασία: όσοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι χρησιμοποιούν το Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη στο σύστημα κρατήσεων των αεροπορικών εταιρειών και η επιδότηση θα είναι αντίστοιχη στο μέγιστο της επιδότησης για την αντίστοιχη ακτοπλοϊκή μεταφορά, δηλαδή για εισιτήριο με καμπίνα β’ θέσης, για αποστάσεις άνω των 80 ναυτικών μιλίων και εισιτήριο της θέσης ταχυπλόου, κάτω των 80 ναυτικών μιλίων. Στο μέτρο συμμετέχουν η Aegean, η Sky Express και η Astra Airlines», ανέφερε ο Υπουργός.

Ο ίδιος παρέθεσε παραδείγματα σχετικά με τα ισχύοντα στο μεταφορικό ισοδύναμο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Συγκεκριμένα είπε:

Το ΜΙ έχει τρεις πυλώνες- μετακίνηση πολιτών, μεταφορά προϊόντων, επιδότηση μεταφοράς καυσίμων- και έναν κανόνα: την εξίσωση του κόστους μεταφοράς από και προς τα νησιά, σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα.

 

ΜΙ για τα νοικοκυριά και τις οικογένειες των νησιών

 

«Δικαιούχοι του μέτρου της επιδότησης του κόστους μετακίνησης είναι όλοι οι κάτοικοι των νησιών καθώς και οι αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι, το επικουρικό ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό, τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, που διαμένουν στα νησιά μας, αλλά και μέλη αθλητικών νησιωτικών Σωματείων».

 

«Η ανταπόκριση στο μέτρο, από την πρώτη εφαρμογή μέχρι και σήμερα, είναι χαρακτηριστική:200.000 πολίτες έχουν εγγραφεί και έχουν λάβει το Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη, καθημερινά καταγράφονται 1.000 με 1.500 εγγραφές. Το ποσό επιδότησης, μέχρι σήμερα, έχει υπερβεί τα 6 εκ. €».

 

«Να επισημάνουμε ότι η επιδότηση αυτή είναι ακατάσχετη και αφορολόγητη».

 

«Η διαδικασία εγγραφής είναι εξαιρετικά απλή: μπαίνουμε στο www.metaforikoisodynamo.grβάζουμε τους κωδικούς του TAXIS δίνουμε κάποια πληροφοριακά στοιχεία και τον λογαριασμό στον οποίο θα επιστρέφονται τα χρήματα και αμέσως παίρνουμε το μοναδικό αριθμό νησιώτη. Έκτοτε δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτε άλλο από το να δίνουμε στο πρακτορείο τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (ΜΑΝ) κάθε φορά που βγάζουμε το εισιτήριό μας».

 

Παραδείγματα επιστροφής μεταφορικού κόστους με ΜΙ για τους πολίτες:

 

  • Σύρος- Πειραιά: κόστος 33 ευρώ, επιστρέφονται 19,31 ευρώ. Επιστροφή περίπου 58%. Για ταξίδι με κλίνη, από το κόστος τω 49,5 ευρώ, επιστρέφονται 35,81, περίπου το 72% και για ταξίδι με ταχύπλοο από το κόστος των 47,7 ευρώ επιστρέφονται τα 34 ευρώ, περίπου 71%.

  • Κάρπαθος – Πειραιάς: Από το κόστος των 63,5 ευρώ, επιστρέφονται 24,66, περίπου το 39%. Για ταξίδι με κλίνη, από το κόστος των 78 ευρώ, επιστρέφονται τα 19,16, περίπου το 50%.

  • Λέσβος – Ρόδος με ενδιάμεσο σταθμό στη Σάμο: εδώ να επισημάνουμε ότι θεωρείται ως επιλέξιμο το ταξίδι και αν υπάρχει ενδιάμεσος σταθμός εντός 24 ωρών. Από το συνολικό κόστος των 91 ευρώ, επιστρέφονται 46,67, περίπου το 51%.

  • Παξοί – Ηγουμενίτσα: κόστος των 11 ευρώ, επιστρέφονται τα 7,21, περίπου το 25%.

  • Αλόννησος – Βόλος: κόστος των 30 ευρώ επιστρέφονται 19,53, περίπου το 65%.

  • Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη: κόστος των 15,9 ευρώ, επιστρέφονται 10,67, περίπου το 67%.

 

ΜΙ για τις νησιωτικές επιχειρήσεις

 

«Επιλέξιμες είναι οι πολύ μικρές, μικρές, μικρομεσαίες και μεσαίες επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μέχρι 40 εκ. ευρώ. Όσο κι αν έχω ψάξει, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω βρει σε κανένα νησί τέτοια επιχείρηση που να υπερβαίνει τα 40 εκατομμύρια, άρα ουσιαστικά δεν υπάρχει κάποιος αποκλεισμός. Το μέτρο αφορά όλες τις επιχειρήσεις των νησιών που ασχολούνται με την παραγωγή, το εμπόριο, τη βιομηχανία, την εστίαση, τον τουρισμό αλλά και την ανακύκλωση».

 

«Υπολογίζεται ότι οι νησιωτικές επιχειρήσεις, που συμμετέχουν στο μέτρο, δαπανούν περίπου 6 εκ. ευρώ για μεταφορά προϊόντων από και προς τα νησιά. Με το ΜΙ το ποσοστό επιστροφής για το σύνολο των μεταφορικών εξόδων των επιχειρήσεων κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 44%, γεγονός που δίνει πραγματική ανάσα στις επιχειρήσεις. Και αυτή η επιδότηση είναι ακατάσχετη και αφορολόγητη».

 

Χαρακτηριστικά παραδείγματα:

 

  • Επιχείρηση στη Χίο με παραστατικά δαπανών συνολικής επιλέξιμης αξίας 1.313 ευρώ, έλαβε αντιστάθμιση 1.200 ευρώ. Ποσοστό επιστροφής, 91,5.

  • Επιχείρηση στη Λέσβο, με παραστατικά δαπανών επιλέξιμης αξίας 2.400, έλαβε αντιστάθμισμα 2.185, ποσοστό 91%.

  • Επιχείρηση στη Λήμνο με παραστατικά δαπανών επιλέξιμης αξίας 1.788 ευρώ, έλαβε αντιστάθμιση 1.096 ευρώ, ποσοστό 60%.

  • Επιχείρηση στο Καστελόριζο, με παραστατικά δαπανών για επαγγελματικά της οχήματα, συνολικού ύψους 1.364,5, έλαβε αντιστάθμιση 656 ευρώ, ποσοστό 48%.

  • Επιχείρηση στη Σαμοθράκη με παραστατικά δαπανών για επαγγελματικά οχήματα συνολικού ύψους 7.248 ευρώ, έλαβε ως αντιστάθμισμα 5.632 ευρώ, ποσοστό 78%.

 

ΜΙ στα καύσιμα

 

«Αποφασίσαμε να εντάξουμε στο μέτρο την μεταφορά στρατηγικών φορτίων στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά της χώρας μας, έτσι ώστε να μειωθεί το κόστος ζωής των νησιωτών αλλά και να ενισχυθούν οι επιχειρήσεις. Στόχος μας είναι η μείωση του κόστους της αμόλυβδης βενζίνης και του diesel και ήδη έχουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα σε όλα τα νησιά».

 

«Πιλοτικά έχει ξεκινήσει σε 34 μικρά και απομακρυσμένα νησιά και η χρηματοδότηση γίνεται με βάση την απόσταση από το διυλιστήριο, τη διαθεσιμότητα εγκαταστάσεων αποθήκευσης στο νησί και το μέγεθος της αγοράς του».

 

Παραδείγματα από νησιωτικά πρατήρια καυσίμων όπου μειώθηκε το κόστος μετά την εφαρμογή του ΜΙ:

 

  • Στην Κάρπαθο την ημέρα εφαρμογής του μέτρου, από 1,88 που ήταν η αμόλυβδη, πήγε 1,68.

  • Στην Κάσο, από 2,02 πήγε 1,82.

  • Στη Σαμοθράκη, από 1,786 πήγε 1,544.

  • Στη Φολέγανδρο από 1,897 πήγε 1,698.

  • Στη Σίφνο, από 1,89 πήγε 1,70.

 

Τα επόμενα βήματα

  1. «Από σήμερα ξεκινά η επέκταση του μέτρου επιδότησης των εισιτηρίων των επιβατών και στις αεροπορικές μεταφορές. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα δίκαιο αίτημα το οποίο είχαν όλοι οι νησιώτες, που γίνεται πράξη με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτών. Οι δικαιούχοι δε χρειάζεται να κάνουν καμία επιπλέον διαδικασία: όσοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι χρησιμοποιούν το Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη στο σύστημα κρατήσεων των αεροπορικών εταιρειών και η επιδότηση θα είναι αντίστοιχη στο μέγιστο της επιδότησης για την αντίστοιχη ακτοπλοϊκή μεταφορά, δηλαδή για εισιτήριο με καμπίνα β’ θέσης, για αποστάσεις άνω των 80 ναυτικών μιλίων και εισιτήριο της θέσης ταχυπλόου, κάτω των 80 ναυτικών μιλίων. Στο μέτρο συμμετέχουν η Aegean, η Sky Express και η Astra Airlines».

     

  2. «Η πιλοτική εφαρμογή για τα καύσιμα, λήγει την 31/12/2019. Με τις απαραίτητες διορθώσεις που θα προκύψουν από την πιλοτική εφαρμογή που τρέχει τώρα και σε συνεργασία με τους φορείς των καυσίμων, από την 1/1/2020 θα επεκταθεί η επιδότηση του κόστους μεταφοράς των καυσίμων και σε όλα τα υπόλοιπα νησιά της χώρας».

     

  3. «Επέκταση της κάλυψης του κόστους μεταφοράς των προϊόντων από και προς το νησί της Κρήτη- ένα δίκαιο αίτημα των επιχειρήσεων των Κρητικών όπου και αυτοί βιώνουν αυξημένα κόστη. Με τη βοήθεια των Επιμελητηρίων Κρήτης και της Περιφέρειας του νησιού έχει ήδη ετοιμαστεί μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο Πειραιά που μας δίνει τα απαραίτητα στοιχεία. Έτσι από 1/7/2019, μία σειρά από προϊόντα και επιχειρήσεις της Κρήτης, θα είναι επιλέξιμα για το μέτρο της μεταφοράς προϊόντων από και προ το νησί της Κρήτης, στο πλαίσιο του ΜΙ».