
Οσοι δεν το έχουν καταλάβει τόσα χρόνια χρειαστήκαμε για να γκρεμίσουμε μια γειτονιά και να περιφράξουμε με κοτετσόσυρμα μερικές εκατοντάδες μέτρα, δυο περιοχές Νότια και Βόρεια του υπάρχοντος διαδρόμου προσγειώσεως του Αεροδρομίου Χίου.
Οσοι δε ακόμα δεν το έχουν καταλάβει, αντί να βρεθεί κατηγορούμενος ο Σύριζα, που επί 3,5 χρόνια δεν έκανε τίποτα για την επέκταση, γιατί ιδεολογικά δεν το θέλει αλλά ντρέπεται να το πεί, σφάζεται η Ν.Δ. αφού η μεν Περιφερειάρχης θέλει να υπογράψει την Παρασκευή ένα Μνημόνιο με το υπουργείο, οι δε Αντιπεριφερειάρχες της Χίου, δεν θέλουν, με σειρά επιχειρημάτων, που προμηνύει ότι θα βγούν μεγάλα μαχαίρια.
Εχει τη φοβερή δυνατότητα το κόμμα αυτό, η Ν.Δ. να δείχνει καθημερινά δια των στελεχών του, ότι έχουμε τον Σύριζα, που μας… αξίζει, αφού το αντίπαλο δέος αδυνατεί να ωριμάσει, την ώρα που ηλικιακά φτάνει τα 44 έτη, χώρια τα προΚαραμανλικά, γιατί έτσι θα βαράμε το κεφάλι μας στον τοίχο, αφού θα φύγουμε από τους Συριζαϊκούς παλιμπαιδισμούς και θα πέσουμε στα Νεοδημοκρατικά ξεμωράματα.
Μέχρι λοιπόν να τα βρούν στην Ν.Δ. ή να σφαχτούν, υπάρχουν ορισμένες… λεπτομέρειες στις οποίες μάλλον κανείς δεν είναι σε θέση να απαντήσει, αλλά τις υποβάλλουμε έτσι για την ιστορία.
Επειδή λοιπόν το έργο το έχουμε ξαναδεί, μήπως πριν υπογραφεί το μνημόνιο συνεργασίας με το Υπουργείο, μπορεί κάποιος να διαφωτίσει τους Χιώτες για τα παρακάτω απλά, δεδομένης και της εμπειρίας, που υπάρχει από τους ρυθμούς ωρίμανσης και εκτέλεσης δημόσιων έργων;
Τα έργα επέκτασης στα οποία γίνεται αναφορά σήμερα (επιμήκυνση διαδρόμου, μετατόπιση παραλιακού δρόμου, βελτίωση κτηριακών υποδομών) θα γίνουν βάσει των μελετών που έχει η ΥΠΑ και βασίζονται στο αρχικό (που έφτανε μέχρι και του “Βερόπουλου” που με τα χρόνια άλλαξε κι αυτό και έγινε “My market”) master plan.
Σ’ αυτήν την περίπτωση χρειάζεται να γίνει οριστική μελέτη και μελέτη εφαρμογής για το σύνολο του προβλεπόμενου έργου επί του αρχικού - επαναλαμβάνουμε - master plan;
Αν ναι, υπάρχουν χρήματα, από ποιά χρηματοδοτικά εργαλεία και με τι χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης;
Αν προβλέπεται να μην γίνει το παραπάνω αλλά να ακολουθηθεί η μέθοδος της “σαλαμοποίησης” του master plan, αλλά κι αυτό με αλλαγές (π.χ. μη υπογειοποίηση παραλιακού δρόμου, να τραβήξει… ανηφορικά ο διάδρομος προσγείωσης - απογείωσης) κ.λ.π, το περίφημο Μνημόνιο δηλαδή, τότε δεν πρέπει να γίνουν νέες μελέτες, να ληφθούν νέες άδειες, να γίνει νέα ΜΠΕ, εν ολίγοις να ξεκινήσουν ΟΛΕΣ οι διαδικασίες από την αρχή;
Από που θα χρηματοδοτηθούν όλα αυτά και με τι χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης;
Η εμπειρία - στην οποία αναφερθήκαμε στην αρχή, δείχνει ότι ακόμη κι αν κάποιος το θέλει πολύ, τέτοιου είδους έργα για να ωριμάσουν και να γίνουν απαιτούν τουλάχιστον… δεκαετία, για να μην πούμε δεκαπενταετία.
Εν ολίγοις μήπως δουλευόμαστε μεταξύ μας όταν λέμε ότι το έργο θα γίνει με ορίζοντα το 2023;
Τέλος οι Κυβερνώντες, αλλά και… αντιπολιτευόμενοι, που σίγουρα ξέρουν καλά την υπόθεση, γνωρίζουν ότι το φθινόπωρο θα εκδικαστεί στον Άρειο Πάγο προσφυγή ιδιοκτητών ακινήτων στα “πέριξ” του αεροδρομίου, που διεκδικούν να απαλλοτριωθούν, βάσει του αρχικού master plan, γιατί οι περιουσίες τους είναι δεσμευμένες και έχουν απαξιωθεί; Το “κουστούμι” αυτό, σε περίπτωση που δικαιωθούν μπορεί να φτάσει και τα 14 - 15 εκατομμύρια ευρώ, όσα δηλαδή και τα λεφτά που έχουν δεσμεύσει, για την υποτιθέμενη επέκταση.
Υ.Γ. Κάποιος πρέπει να πεί στον Σύριζα και κυρίως στην Ν.Δ. ότι τα μέλη και τα στελέχη τους, δεν στερούνται νοημοσύνης… όλα.
Αντε γιατί παρατραβάει το δούλεμα.







































