Χίος, Κυριακή 25 Αυγούστου

Η Χίος χρειάζεται έναν Δήμαρχο που να μην… ξαναβγεί

Γιάννης Τζούμας
Τρί, 23/04/2019 - 17:41

Κατ’ αρχήν θα έλεγα να καλωσορίσουμε άλλον ένα… πεζόδρομο.

Αναφερόμαστε στην οδό Ευστρατίου Αργέντη, που από χθές είναι στοά με ένα σήμα…να, μετά συγχωρήσεως, που απαγορεύει την είσοδο σε Ι.Χ.

Αν όλα πάνε καλά, δηλαδή γίνει μελέτη σε τρείς μήνες και η Αρχαιολογική υπηρεσία δώσει την άδεια έναρξης εργασιών επισκευής του νεοκλασικού, που… μάδησε και οι ιδιοκτήτες του πουλήσουν "της κάτω γής τα χώματα" για να το επισκευάσουν όπως πρέπει, όσοι ζούμε... μέχρι τότε θα χαρούμε στην ουσία άλλον ένα πεζόδρομο, που αν το συλλογιστεί κανείς, λίγο τσαγανό να έχει η Δημοτική αρχή, όποια και αν είναι, τον επεκτείνει με αρχή την Ροδοκανάκη και τέλος την Απλωταριά.

Κοντολολογίς άλλος ένας δρόμος του ιστορικού Κέντρου βρίσκει τον ρόλο του, γίνεται δηλαδή πεζόδρομος, όπως πρέπει να γίνει ΟΛΗ η αγορά εξαιρουμένων, και αυτό για λίγο, των οδών Βενιζέλου και Ροδοκανάκη.

Και πως θα κάνουμε την δουλειά μας;

Ωραίο το ερώτημα, απλή η απάντηση.

Σαν άνθρωποι, ωραιότερα από τώρα, όπως όλες οι πόλεις του κόσμου, που φτιάχτηκαν για κάρα και δεν έχουν την τρέλα να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα, μόνο και μόνο για ρύπανση ή για να τους σπάνε τα νεύρα.

Τότε θα καταλάβουμε την ομορφιά της πόλης μας, τότε θα σηκώσουμε τα μάτια ψηλά, τότε τα νεοκλασικά θα πάρουν αξία.

Ξέρω ότι αυτό που λέω δεν είναι εύκολο, αλλά καλώ κάθε άνθρωπο καλής θέλησης, που είναι πάνω από 50 χρόνων να αναλογιστεί.

Αν του λέγαμε ότι τα πιο παραγωγικά σήμερα στενά είναι αυτά που έχουν υπαίθριες καφετέριες, θα το πίστευε; Μα πως θα γίνει κυκλοφορία και δουλειά, θα μας έλεγε, στα στενά χωρίς να περνούν Ι.Χ; Να που γίνεται και να που τα πράγματα είναι καλύτερα. Η κυκλοφορία στο ιστορικό κέντρο δύο πράγματα εξυπηρετεί. Τους πρατηριούχους καυσίμων γιατί καίμε του σκασμού την βενζίνη κάνοντας την βόλτα του… κάβουρα και τον Homο ilithious magazatorius που χρησιμοποιεί τα στενά ως χώρο στάθμευσης του Ι.Χ. του.

Βέβαια αυτά για να γίνουν φυσιολογικά θέλουν άλλο ένα αιώνα γι’ αυτό και επιτρέψτε μου να αναλύσω λίγο τον τίτλο, με την ευκαιρία και των Δημοτικών εκλογών.

Το πρωί συνάντησα στον δρόμο τον παλαιό Δήμαρχο, ο τίτλος μένει για πάντα, Πέτρο Παντελάρα, τον Δήμαρχο… ποιητή όπως τον αποκαλώ εγώ, που τον αγαπώ και τον εκτιμώ ιδιαίτερα, έχουμε δε αναπτύξει μεταξύ μας έναν χιουμοριστικό τρόπο επικοινωνίας.

Πέτρο, του λέω, εγώ λέω να μαζευτούμε όλοι οι παλιοί Δημοτικοί Σύμβουλοι και να βάλομε εσένα επικεφαλής Δήμαρχο με σύνθημα «Βγάλτε μας να μην… ξαναβγούμε». Θα τους αλλάζαμε τα πετρέλαια, θα ρίχναμε πατσίδια εκεί που πρέπει, θα διώχναμε τα Ι.Χ. θα γινόμαστε δυσάρεστοι και μεγάλη μας σκασίλα, γιατί απλούστατα δεν μας ένοιαζε να εκλεγούμε ξανά.

Ο Πέτρος χαμογέλασε και αφού θα ήταν… Δήμαρχος πέταξε την ατάκα.

Και να θέλουμε δεν θα μας παίρνει… ηλικιακά.

Και εμείς μπορεί να κάναμε πλάκα, αλλά εσείς σκεφτείτε το σοβαρά.

Αν είχαμε την εξυπνάδα των Αμερικανών, που δεν μας απαγορεύουν να την αντιγράψουμε, ένας Δήμαρχος ξέροντας πως έχει δύο θητείες και ΤΕΛΟΣ στην δεύτερη θα έσπαγε αυγά, γιατί χωρίς αυτά ομελέτα ή στην περίπτωση μας πόλη δεν γίνεται.

 

Υ.Γ. Καλά αυτά που λέει ο Δήμαρχος πως θα «κυνηγηθούν» οι ιδιοκτήτες των νεοκλασικών αλλά μόλις δεί πόσοι είναι και τι… ψηφαλάκια έχουν θα το ξανασκεφθεί. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για τον Βουρνού.  

 

 

Σχετικά Άρθρα

Γιάννης Τζούμας
Σάβ, 24/08/2019 - 19:35

Μέχρι την… μπασκέτα κάποιοι έστω και λίγοι μας έλεγαν υπερβολικούς.

Ευρισκόμενοι λοιπόν στην μ.π (μετά μπασκέτας) εποχή, δημοσιεύουμε την παραπάνω φωτογραφία επισημαίνοντας το αυτονόητο ερώτημα του τίτλου.

Βρισκόμαστε κατ’ αρχήν σε έναν δρόμο, που επιτρέπει ταχύτητες.

Σε ένα δρόμο, που στατιστικά γίνονται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, με αισθητή μείωση τους, μετά την λειτουργία του μοναδικού φαναριού, που δεν είναι άχρηστο, εκείνου της Φάρκαινας.

Βρισκόμαστε λοιπόν έξω από το Αεροδρόμιο, όπου από το δεξιό ρεύμα προς το Κοντάρι, καλώς ή κακώς βρίσκεται ένα αυλάκι ομβρίων, που τώρα πάλι για λόγους που δεν είναι της παρούσης, έχει γίνει… τάφρος.

Αυτή λοιπόν η τάφρος, που ας πούμε ότι την ημέρα είναι ορατή δεν είναι ορατή τη νύχτα.

Πάλι δε, για λόγους, που δεν μας αφορούν, αυτή η τάφρος περιμετρικά είναι καθαρή, δεν βλέπει δηλαδή ο οδηγός το βράδυ μια συστάδα θάμνων, ας πούμε.

Κάνετε λοιπόν την αυτονόητη υπόθεση, ότι ένας οδηγός, ειδικά δικύκλου, το βράδυ και με όχι αναγκαστικά «καθαρό» το κεφάλι και με την ταχύτητα που επιτρέπει ο δρόμος, βγαίνει λίγο… δεξιά.

Ερώτημα; Θα τον πάρει το ασθενοφόρο ή η νεκροφόρα;

Και επειδή μάλλον θα συμβεί το δεύτερο, άντε πάλι αυτό το ρημάδι το αυτονόητο, ρωτάμε.

Αν στο σημείο δεν τοποθετήθηκαν μέχρι σήμερα σταθερά κολωνάκια, σήμανσης και προστασίας, δεν θα μπορούσαν να τοποθετηθούν έστω φωσφορούχα πλαστικά ώστε ο οδηγός να έχει μια στοιχειώδη προστασία, από την… επίσημη παγίδα που έχει στηθεί εκεί σαν ανοικτός τάφος, που δεν ξέρουμε ποιόν από μας θα… ρουφήξει;

Περιμένουμε σύντομα τις ενέργειες των αρμοδίων.

 

Υ.Γ. Τώρα τελευταία το ποιοί είναι τους βρίσκει ταχύτατα η… Εισαγγελέας.