Χίος, Τρίτη 2 Ιουνίου

«Όποιος αρνείται την προσφορά σε πρόσφυγες και μετανάστες δεν είναι ούτε Έλληνας ούτε Ορθόδοξος»

Γιάννης Τζούμας
Πέμ, 07/11/2019 - 21:18

Ο Έλληνας δεν είναι ξενοφοβικός ούτε ρατσιτστής.

Ένα εκατομμύριο Αλβανούς «ενσωματώμαμε» την δεκαετία του 1990. Και εκτός αυτών και άλλες φυλές. Ουκρανούς, Ρώσσους, Γεωργιανούς ακόμα και Φιλιππινέζους, χώρια των ανθρώπων μαύρου χρώματος, που αποδεικνύονται οι… ησυχότεροι όλων.

Θα έλεγα πως ούτε το Ισλάμ μας φοβίζει, για όσους έχουν βέβαια στοιχειώδη γνώση του θέματος, όπως άλλωστε αποδεικνύει η εδώ και ένα αιώνα συμβίωση Χριστιανών και Μουσουλμάνων στην Θράκη και αλλού.

Αυτό που σίγουρα φοβίζει στα νησιά μας είναι ο όγκος του προβλήματος, ο κόσμος που παραμένει εγκλωβισμένος, οι συνθήκες ζωής τους, που είναι απάνθρωπες και το γεγονός ότι σαν πολιτική και σαν κοινωνία δεν γνωρίζουμε ακόμα που πρέπει να πούμε stop δεν χωράμε άλλο.

Όμως στο πρόβλημα υπάρχει και η Θεολογική του προσέγγιση, την οποία κρίνω άκρως ενδιαφέρουσα και εκφράστηκε μέσω του πρώην Διευθυντή του ραδιοφωνικού Σταθμού της Εκκλησίας Πειραιώς, μέλος σήμερα της Επιτροπής γιορτασμού των 200 χρόνων της Επανάστασης του 1821, ως εκπροσώπου της Εκκλησίας, του Μητροπολίτη Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνατίου, που θα τον έχουμε και στο νησί μας, προσκεκλημένο του Μητροπολίτη Χίου κ. Μάρκου στις εκδηλώσεις για την απελευθέρωση της Χίου από τον Τουρκικό ζυγό την 11η Νοεμβρίου.

Σταχυολογούμε αποσπάσματα συνέντευξης του στον ραδιοσταθμό Alpha .

Διαβάστε τα με προσοχή. Οι υπογραμμίσεις δικές μας.

«Δεν μπορώ να δεχτώ κάποιον που αρνείται την προσφορά σε πρόσφυγες και μετανάστες. Για μένα αυτός δεν είναι ούτε Έλληνας ούτε Ορθόδοξος. Η Ορθοδοξία περιθάλπει όποιον άνθρωπο από όπου και αν είναι. Αυτό σημαίνει Χριστός. Όσο θα κηρύττουμε τον Χριστό αυτό θα το κάνουμε πράξη».

«Στους πρόσφυγες και τους μετανάστες είναι ο Χριστός σήμερα. Αυτόν τον Χριστό διδάσκουμε… Θα είμαστε υπόλογοι αν δεν τον υποδεχτούμε. Μόνο με αυτόν τον Χριστό μπορούμε να γιορτάσουμε πραγματική Ανάσταση το Πάσχα».

«Όταν είδα να ανοίγουν παρεκκλήσια στα νησιά για να μπουν οι άνθρωποι, ήταν η αγιότερη πράξη που υπήρξε. Ακόμα και την φυσική εικόνα, το ξύλο, όπου και αν την βρούμε, θα την πάρουμε, θα την καθαρίσουμε και θα την βάλουμε σε ένα καλό σημείο του σπιτιού μας. Έτσι είναι και ο άνθρωπος. Βεβαίως έχει πόνο, κόπο. Όσο και αν μας λοιδόρησαν εμάς τους Έλληνες, δικαίως τώρα στρέφουν όλοι τα μάτια και λένε ότι οι Έλληνες είναι άνθρωποι».

«Ξέρω θα με ρωτήσετε δεν ανησυχείτε, δεν βλέπετε ως απειλή για τον Χριστιανισμό την έλευση Μουσουλμάνων στην Ευρώπη;

Βεβαίως και ανησυχώ, αλλά στο όνομα της ανησυχίας δεν μπορείς να αφήσεις ένα παιδί νηστικό. Εμείς 400 χρόνια σκλαβιάς και δεν χαθήκαμε, θα χαθούμε τώρα; Και τώρα θα αντέξουμε. Η Ευρώπη κινδυνεύει γιατί έχασε τον Θεό. Τούς προέκυψε το Ισλάμ και τρέχουν να βάλουν θρησκευτικά στα σχολεία για να μάθουν τα παιδιά τι είναι Θεός και τι τζαμί. Αν πάμε φοβικά, θα κάνουμε τα μεγαλύτερα λάθη. Η Εκκλησία όποτε χρειάστηκε έδωσε τα πάντα».

«Στην Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή των Αθηνών διδαχτήκαμε το Ισλάμ. Έδωσα μάθημα για το Ισλάμ. Είναι λάθος να πούμε ότι όλο το Ισλάμ είναι τζιχαντιστές και θέλει ‘’ιερό πόλεμο’’. Βεβαίως, υπάρχουν στοιχεία που όποιος τα παραφράσει ή τα πάρει στα χέρια του για πολιτικούς λόγους, μπορεί να το μετατρέψει σε πολεμική μηχανή. Και το Ευαγγέλιο του Χριστού όμως δεν απέτρεψε τις Σταυροφορίες. Η παρερμηνεία έφερε αίμα. Ως βιβλίο πολιτισμού ο καθένας πρέπει να διαβάσει το Κοράνι, και δεν έχει να χάσει τίποτα, γιατί όμως ένας Ευρωπαίος όταν διαβάζει το Κοράνι γίνεται τζιχαντιστής; Έχει χάσει το νόημα της ζωής και μέσα από το Κοράνι που ευκολύνει τα πράγματα νομίζει ότι μπορεί να βρει νόημα στη ζωή του. Εμείς οι Έλληνες έχουμε παράδοση, μυστικισμό, έχουμε την αλήθεια».

 

Υ.Γ. Ξαναδιαβάστε το άρθρο.

Σχετικά Άρθρα

Γιάννης Τζούμας
Τρί, 02/06/2020 - 17:37

Υπάρχει κάτι χειρότερο από το να μην γίνονται έργα.

Να μην ολοκληρώνονται.

Υπάρχει κάτι χειρότερο από την κακοτεχνία;

Να μας κάνει η μονιμότητα της αναίσθητους.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι τα φανάρια στον νέο κόμβο της Φάρκαινας, που ίσως φανούν χρήσιμα, αν τελικά η Λιμενική Επιτροπή κλείσει την Προκυμαία και γίνει ένα καλό ουσίας στην Χιακή νοοτροπία. Να γνωρίσει ο Χιώτης τον Περιφερειακό.

Έχει κανείς μετρήσει το χρόνο, από την ώρα που έγινε ο κόμβος, που σηματοδοτήθηκε, που μπήκαν τα φανάρια και από τότε είναι κλειστά;

Σχεδόν… ξεχάστηκαν.

Ε, λοιπόν μια τομή στην αλλαγή της νοοτροπίας μας, θα είναι εκτός από την προσθήκη ενός άρθρου στο τέλος κάθε Νόμου, που θα λέει τι θα γίνεται όταν ο Νόμος παραβιάζεται, και της προσθήκης ενός άρθρου στον κανονισμό των Δημοσίων έργων.

Δεν θα πληρώνεται κανένα έργο αν δεν ολοκληρώνεται και λειτουργεί στην καθορισμένη ημερομηνία και εάν την υπερβεί ο υπεύθυνος, από τον εργολάβο μέχρι την υπηρεσία ελέγχου, θα πληρώνουν χρηματική ρήτρα.

Κατά τον ίδιο τρόπο πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη χρηματικής αμοιβής αν το έργο ολοκληρωθεί νωρίτερα.

Όλα αυτά δεν είναι… διαστημικά και εφαρμόζονται σε άλλες χώρες, που βρίσκονται ένα αιώνα μπροστά από μας, όσον αφορά την ποιότητα ζωής.

Γιατί εν τέλει χειρότερο από την κακή ποιότητα είναι η μονιμότητα της μιζέριας, είναι η βεβαιότητα ότι μέχρι να γίνει ένα έργο ξεχνιέται και όταν γίνει αρχίζει να καταστρέφεται.

Με την ευκαιρία περιμένομε την αρχή της υλοποίησης, αυτού που είπε ο Αντιδήμαρχος Γιάννης Ξενάκης, που πάλι δεν είναι… διαστημικό, αφού εφαρμόζεται σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.

Όχι αυλακιές στους δρόμους. Όποιος χαράσει οδόστρωμα θα πρέπει να αποκαθιστά ολόκληρο τμήμα του.

Προχθές κύριε Ξενάκη στην εκτέλεση του έργου του πρατηρίου καυσίμων στο May market, οι άνθρωποι τράβηξαν μια χαρακιά κατάδρομα, στη στροφή του δρόμου από το super market στον δρόμο προς το Αεροδρόμιο, την πασάλειψαν με άσφαλτο, που ήδη έκατσε και έτσι έφτιαξαν άλλο ένα… σαμαράκι από την ανάποδη, για να γκρεμοτσακίζονται τα δίκυκλα.

Ποιός θα τους υποχρεώσει να το κάνουν σωστά; Ο Δήμος, η Περιφέρεια, πάλι εδώ ο κόσμος μπερδεύεται και δεν τον νοιάζει κιόλας.

Όσοι αναρωτιούνται τώρα σε τι χρησιμεύουν τα φανάρια, πλην εκείνου του χώρου σταθμεύσεως Φάρκαινας, που διευκολύνει γιατί ανακόπτει ταχύτητες, ας αναζητήσουν την πρώτη και μόνη ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης, που έγινε επί Δημαρχίας Γ. Μπουμπάρη. Αλήθεια την συμβουλεύονται ποτέ οι μετέπειτα Δημοτικοί άρχοντες;

Έλεγε. Η τοποθέτηση φαναριών στην Χίο θα είναι απλά μιμητισμός άλλων πόλεων. Είναι τέτοια η πολεοδομική συγκρότηση της πόλης, που σε συνδυασμό με τον κυκλοφοριακό φόρτο που έχει, τα φανάρια αντί να λύσουν προβλήματα θα τα επιβαρύνουν.

 

Υ.Γ.: Χρόνια πολλά στην REVOIL για τα 25χρόνια της. Ο καπετάνιος της Ευάγγελος Ρούσσος υπήρχε παράδειγμα επιμονής, συνείδησης και συνέπειας στον στόχο του. Είναι ο άνθρωπος που έβαλε στην ιστορία των καυσίμων στο νησί μας την π.ρ και μ.ρ εποχή.

 Στην πρό Ρούσου λέγαμε από το ραδιόφωνο ποιά μέρα θα έχει στο νησί … καύσιμα και την μετά την ζούμε σήμερα, με την γνωστή επάρκεια και ποιότητα.