
Πολύ σωστά το έβαλε ο Γραμματέας του ΥΕΝκ.λ.π. Διονύσης Τεμπονέρας.
Μια φορά την εβδομάδα θέλετε πλοίο στο Λιμάνι Μεστών; Αυτό άλλωστε ήταν το αίτημα των συμμετεχόντων στην σύσκεψη, εγώ σας λέω πάρτε το εξ’ ολοκλήρου, αλλά… κάνετε μια μελέτη, που να αποδεικνύει ότι το σχήμα είναι βιώσιμο.
Εχει μέλλον ο Γραμματέας και σημειώστε το κάπου αυτό. Ο άνθρωπος έχει μυαλό, σκεπτόμενος, δώσε τους μια μελέτη να... παίζουν την επόμενη πενταετία και βλέπουμε.
Το θέμα είναι πόσο μυαλό έχουμε εμείς, απαιτώντας πρώτα απ’ όλα από την πολιτική ηγεσία συλλήβδην να σοβαρευτεί.
Δύσκολο βέβαια αλλά άλλος τρόπος δεν υπάρχει.
Διότι σωστά κύριε Τεμπονέρα, λέτε στην αντιπροσωπία απ’ το… χωριό, να κάνει μελέτη, αλλά εσάς κοτζάμ υπουργείο, εδώ κολλάει το.. αμώ τα υπουργεία σας, ποιά μελέτη σας έδειξε ότι το μέγα υπερσύγχρονο λιμάνι του νησιού πρέπει να γίνει εκεί που έγινε;
Σε όλα τα χωριά μας λέμε «πριν το βόδι στο σχοινί» στο δικό σας, στα δικά σας υπουργεία αυτό δεν ισχύει;
Συνεπώς, αντί να ζητάτε τώρα μελέτη από μας, πείτε σε ποιά μελέτη στηρίξατε εσείς την κατασκευή του Λιμανιού Μεστών, που απαίτησε ένα σκασμό λεφτά.
Να σας πούμε εμείς. Στον σχεδιασμό του… χώρου, είπαμε αυτό δεν είναι χώρα ότι θα ανοίξει η γραμμή του Λαυρίου. Εκεί στηρίχτηκαν όλοι, εκεί στηρίχτηκε και ο Καλουτάς για να φτιάξει το λιμάνι Μεστών και στη συνέχεια τον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας από τον Λιμένα στη Χίο.
Αυτό γιατί κανένα νησί δεν μπορεί να λειτουργεί ως ανεξάρτητο κράτος. Ολοι στηριζόμαστε σε έναν κεντρικό σχεδιασμό.
Γι’ αυτό επαναλαμβάνουμε σοβαρευτείτε και προχωρήστε εσείς ως κυβέρνηση την υλοποίηση των νέων κεντρικών λιμένων, υποδομών κ.λ.π.
Οταν μια Πόλη αυτή της Χίου, συγκεντρώνει το 80% του πληθυσμού και ένα λιμάνι βρίσκεται στο ίδιο σημείο 5000 χρόνια και ένα βόδι να βάλεις να κάνει μελέτη, θα σου πεί ότι το δρομολόγιο Πειραιάς - Μεστά - Μυτιλήνη είναι καταδικασμένο.
Αν τελειώσει ο ρημαδιασμένος κεντρικός σχεδιασμός του Λαυρίου και το δρομολόγιο Λαύριο – Μεστά είναι 3 ώρες, στο ποστάλι του 8ωρου δεν θα πατάει ψυχή, όσα βόδια και να βάλεις να κάνουν την μελέτη.
Όμως και εμείς τοπικά πρέπει να σταματήσομε να… μουγγανίζουμε και να πάρουμε αποφάσεις.
Επιβατικός λιμένας η Χίος, εμπορικός τα Μεστά, με προσέγγιση ενός πλοίου την εβδομάδα και λιμένας προσέγγισης κρουαζιεροπλοίων.
Για να φτιαχτεί όμως ομελέτα χρειάζεται σπάσιμο αυγών.
Κάποιοι θα θιγούν. Δεν μπορούμε να λέμε του επιβάτη για να ρθείς Χίο θα σε κατεβάζουμε στα… Μεστά. Δεν πατάει, που δεν πατάει άνθρωπος, τότε θα αυτοκτονήσουμε ομαδικώς.
Όμως δεν μπορούμε να απαιτούμε και από τον επιβάτη κρουαζιέρας να κατεβεί στις… Κουκουβάουνες, εκτός αν θυμίζει τίποτα άλλο η Πόλη της Χίου.
Θα κατεβεί στα Μεστά, θα περιηγηθεί τα Καστροχώρια, το Σπήλαιο, το Μουσείο μαστίχας και θα φύγει ευχαριστημένος. Ακόμα και στη βόρεια Χίο, ευκολότερη θα είναι η πρόσβαση του απ’ τα Μεστά παρά από την Πόλη.
Συνεπώς ας καθίσουμε κάτω τον πισινό μας να πούμε τι θέλουμε, αλλιώς θα μας δουλεύουν αρχής γενομένης από τον Τεμπονέρα, που μπράβο του μας πήρε χαμπάρι με την μία.
Υ.Γ. Συγνώμη έκανα λάθος ότι θα μας πάρει 5 χρόνια μια μελέτη, που και ένα βόδι να κάνει θα αποδείξει τα αυτονόητα. Τόσα χρόνια θα χρειαστούμε για να καταλήξουμε ποιός θα χρηματοδοτήσει τη μελέτη.





































