
Και ξαφνικά μας προέκυψε κλειστή σύσκεψη για το λιμάνι της Πόλης γιατί πλέον υπάρχει και δεύτερο των Μεστών.
Εγινε στο Επιμελητήριο και καλώς έγινε και καλώς έγινε κλειστή αφού προφανώς αυτό προσδίδει περισσότερη ελευθερία σκέψεων και έκφρασης. Δεν θα έπρεπε αλλά αφού έτσι είναι, ας το εκλάβουμε ως… θετικό.
Όπως εξήγησε μετά την σύσκεψη ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου η σκέψη ήταν να δούμε την λειτουργία του Λιμανιού για το 2019 εν όψει του νέου Περιφερειακού της Πόλης συν κάτι άλλα… ψιλά.
Παρόντες ο Αντιπεριφερειάρχης, ο Δήμαρχος, ο Υπολιμενάρχης, ο Διοικητής της Τροχαίας, εκπρόσωπος των Μεταφορέων και άλλοι όλοι καλοί και χρήσιμοι.
Ετσι λοιπόν θα μελετηθεί να αντιδρομηθεί η Καρπασίας (ο δρόμος πίσω από το Δημαρχείο) ώστε οι νταλίκες βγαίνοντας από το πλοίο να ανεβαίνουν από την Καρπασίας στου Βαξάλη, να στρίβουν στα Ταμπάκικα, να περνούν από το Νοσοκομείο, να στρίβουν στο Τάγμα, να ακολουθούν τον Περιφερειακό και να βγαίνουν στον δρόμο του Αεροδρομίου.
Ολοι καλοί και έξυπνοι και ουδείς μας εξυπνότερος, καλή η πρόθεση τους να απαλλάξουν την Προκυμαία από τις νταλίκες αλλά κανείς δεν πρόσεξε ότι ο εκπρόσωπος των Μεταφορέων συμφώνησε αμέσως, απλούστατα γιατί με κλειστά μάτια ξέρει πως αυτά δεν γίνονται;
Το αυτόν συνέβηκε όταν εξέφρασε τις αντιρρήσεις του ο Διοικητής της Τροχαίας Παντελής Καλανδρόπουλος, που θύμισε στην ομήγυρη ότι η Χίος έχει 50.000 κατοίκους και 60.000 οχήματα (και 120.000 αίγες συμπληρώνομε εμείς) τα οποία το καλοκαίρι γίνονται και 80.000, άρα το να συζητάμε τέτοια πράγματα είναι σαν αν δίνουμε πατσιές σ’ αυτά που βγαίνουν μαζί με τα νερά της βροχής στις αυλές των σπιτιών της Λευκωνιάς. Βέβαια δεν το είπε έτσι ο άνθρωπος, αλλά αυτό εννοούσε.
Ας μην μακρηγορούμε όμως. Όπως φτιάξαμε το Λιμάνι των Μεστών και τώρα δεν ξέρουμε πώς να το αξιοποιήσουμε, πολύ φοβάμαι ότι φτιάξαμε τον Περιφερειακό μετά από 30 χρόνια «τούρκικα» και τώρα σκεφτόμαστε πως θα τον αξιοποιήσουμε.
Ο Περιφερειακός έγινε για να συνδεθεί ο Βοράς με τον Νότο παρακάμπτοντας την Πόλη.
Να το μεταφράσουμε… χιώτικα;
Εγινε για να απαγορευτεί η είσοδος στην Πόλη, γιατί αν δεν γίνει αυτό, ο Χίος θα κατεβεί με το… κάρο στην Προκυμαία να κόψει και κίνηση.
Ας μείνουμε όμως στις καλές προθέσεις. Ολοι πασχίζουν μήπως και τα πράγματα καλυτερέψουν. Δεν θα γίνει όμως γιατί απλούστατα κάνουμε όλοι την… στρουθοκάμηλο.
Χώνουμε το κεφάλι μας στην… Προκυμαία και δεν βλέπουμε ότι δεν έχουμε πλέον λιμάνι.
Εχουμε μισή Μαρίνα, με ένα πιο βαθύ σημείο που δένει ένα πλοίο. Την άλλη μισή, την Νότια, την καλή, την έχει το ΤΑΙΠΕΔ. Ένα πράγμα μας σώζει. Να πάρουμε την γενναία απόφαση μεταφοράς όλων των δρομολογίων στο λιμάνι των Μεστών. Ετσι θα σώσουμε και την Προκυμαία ως χώρου περιπάτου και την Πόλη.
Όλα τα υπόλοιπα είναι τόσο σοβαρά όσο σοβαρά θα ζητήσουμε λέει από τις Ναυτιλιακές την μία δηλαδή, έτσι είπαν στη σύσκεψη, να φεύγει το πλοίο από τον Πειραιά δύο ώρες μετά, για να μην έρχεται στη Χίο χαράματα. Πενήντα χρόνια τώρα και βάλε δεν καταλάβαμε ακόμα ότι οι Ναυτιλιακές συνδέουν τον Πειραιά με την Μυτιλήνη και… περνούν και από την Χίο.
Πενήντα χρόνια και βάλε και δεν καταλάβαμε ότι δεν βλέπουμε πιά την Ελλάδα… ανάποδα και πως πρέπει να συνδέσουμε την Αττική, είτε Ραφήνα λέγεται αυτή είτε Λαύριο με τα Μεστά, για να συνδέουμε τη Χίο με την Ηπειρωτική χώρα σε τρείς ώρες.
Δυστυχώς είναι θλιβερή αυτή η διαπίστωση αλλά ο Καλουτάς ήταν ένας.
Τουλάχιστον ας συνεχίσουμε ότι μας άφησε. Ένα από πλέον σύγχρονα λιμάνια της χώρας, αυτό των Μεστών. Δυστυχώς θα το καταλάβουμε όταν… ιδιωτικοποιηθεί.
Όπως θα καταλάβουμε ότι δεν έχουμε Λιμάνι αλλά… μισή μαρίνα στην Πόλη, αν βρεθεί ένας Λιμενάρχης που δεν θα θέλει να κοιμάται με ένα γεμάτο… εξάσφαιρο κάτω από μαξιλάρι του.
Το γιατί το ξέρουν ΟΛΟΙ. Το Λιμάνι της Χίου δεν πληροί κανέναν όρο ασφαλείας.
Αν εφαρμοστούν οι κοινοτικές οδηγίες για την ασφάλεια των λιμένων θα πρέπει να κλείσει… χθες.
Υ.Γ. Για να ξέρουμε που πατάμε και τι πολύτιμο Λιμάνι είχαμε, η απόφαση για τη δημιουργία του πάρθηκε από τον Σουλτάνο Αμπντούλ Χαμίτ Β’ το 1897 και ολοκληρώθηκε το 1904.
Δηλαδή μας εξυπηρέτησε 115 χρόνια. Ας το κρατήσουμε ως ήπια εφεδρικό.







































