
Τι λέτε, δικαιούμαι «δια να ομιλήσω» (Αθάνατε Μένιο Κουτσόγιωργα, σε θυμάται κανείς;) για ποδήλατα και δη ηλεκτρικά;
Τον καιρό που ξεκίνησα να το χρησιμοποιώ, μαζί με δύο – τρείς άλλους, δεν είμαστε περισσότεροι, θεωρούμασταν περίπου ως γραφικοί.
Σήμερα με χαρά βλέπω ότι γίναμε, μπορεί και εκατό και αυτό κάτι σημαίνει και τώρα με χαρά πληροφορήθηκα και εγώ ότι ο Δήμος Χίου θα δώσει στην κυκλοφορία 44 ηλεκτρικά ποδήλατα κοινής χρήσεως συν ένα για ΑμΕΑ.
Επειδή λοιπόν δεν με ρώτησε κανένας, και σιγά ποιος είμαι εγώ, ελπίζω τουλάχιστον να ερωτήθηκαν οι «Ποδηλάτες» αλλά μάλλον το ελπίζω ματαίως, θα ήθελα εκ των υστέρων να καταθέσω την γνώμη μου.
Αρχικά λοιπόν κάνω την παρατήρηση ότι χαίρομαι που παραδοσιακά κάναμε τα πράγματα στον τόπο μας… ανάποδα.
Δηλαδή πρώτα τοποθετήσαμε τις βάσεις φόρτισης και μετά θα πάρουμε τα ποδήλατα. Έστω και έτσι όμως, πως ακριβώς θα δουλεύει το σύστημα;
Το εξήγησε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Γιώργος Χρηστάκης.
Τα ποδήλατα θα βρίσκονται σε κομβικά σημεία της πόλης και θα χρησιμοποιούνται μέσω ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα. Το σύστημα παραχώρησης θα λειτουργεί με χρονοχρέωση, ενώ θα παρέχεται η δυνατότητα ημερήσιας, εβδομαδιαίας ή και μηνιαίας συνδρομής.
Ωραιότατα λοιπόν, αλλά μια δεύτερη παρατήρηση είναι ότι πάλι πάμε… ανάποδα.
Για παράδειγμα, παραμένουμε ο μοναδικός Δήμος παγκοσμίως, που δίνει στην κυκλοφορία ηλεκτρικά ποδήλατα και δεν έχει ΕΝΑ ποδηλατόδρομο!
Μετά, φτιάξαμε νέα οδοστρώματα στο εμπορικό κέντρο, στους οποίους επιτρέπεται η κυκλοφορία, αλλά έχουν στρωθεί με κυβόλιθους! Έχει ρωτήσει κανένας από τον Δήμο, ΕΝΑ ποδηλάτη, πως ακριβώς οδηγεί πάνω σε αυτούς; Μετά ας πούμε ότι όλοι είναι εξοικειωμένοι με τα κινητά και τις σχετικές χρεώσεις, αλλά ποια ακριβώς χρέωση θα υπάρχει σε περίπτωση βλάβης; Οι ποδηλάτες γνωρίζουν ότι οι βλάβες στα ποδήλατα είναι συχνές και τα συνεργεία δεν είναι πολλά, για να μην πούμε ότι είναι ΕΝΑ. Πως θα αντιμετωπίζονται οι βλάβες και πως ακριβώς θα γίνεται η συντήρηση, που επίσης ένας ποδηλάτης γνωρίζει ότι είναι το Α και το Ω στο ποδήλατο;
Όλα αυτά δεν γράφονται για να φέρουμε την… καταστροφή αλλά για να υποβάλλομε ΕΝΑ ερώτημα, έστω και εκ των υστέρων, για τους λόγους που προαναφέραμε. Χάθηκε ο κόσμος να αγοράσουμε 10 ποδήλατα, να δοκιμάσουμε; Έπρεπε να ξεκινήσουμε με… 45; Με τι υποδομή, με τι ποδηλατική κουλτούρα, με ποια εμπειρία;
Εύχομαι καλή επιτυχία στο εγχείρημα αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα δικαιωθεί ο συμπολίτης Χρ. Παπαχρήστου, που αυτό που επισημαίνει φιλοξενείται στο υστερόγραφο.
ΥΓ. «Ερώτημα:Που ακριβώς θα κυκλοφορήσουν τα ποδήλατα στους δρόμους της Χίου; Ποιος θα πληρώνει για τις φθορές που θα γίνονται; Το εγχείρημα παρ’ ότι ενδιαφέρον είναι καταδικασμένο σε αποτυχία υπό αυτές τις συνθήκες. Σε 6 μήνες όλα θα είναι ρημαδιό ή θα τα βρούμε μέσα στο Λιμάνι και κάποιος θα πρέπει να λογοδοτήσει για το κρατικό χρήμα που σπαταλήθηκε με αυτό τον τρόπο.»